| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: Peugeot 508 - lekkość i wygoda

Pierwsza jazda: Peugeot 508 - lekkość i wygoda

Peugeot 508 to następca modelu 407, choć poziomem komfortu zdecydowanie aspiruje do wyższej klasy średniej.

Projektanci Peugeota mieli wiele inspiracji przy tworzeniu linii nadwozia 508-ki. Oficjalnie, jest to następca modelu 407, inspirowany nieco również modelem 406. Z kolei na jednej z prezentacji 508-kę postawiono obok legendarnego klasyka, niezniszczalnego Peugeota 504. A zastąpić ma jednocześnie 407-kę jak i 607-kę. Czym więc jest 508-ka?

Zobacz też: Test Citroen DS3 – Francja Elegancja

Samochód został zaprojektowany przez komórkę projektową koncernu PSA zwaną ADN (Automotive Design Network), gdzie projektowane są nie tylko Peugeoty, ale również Citroeny.

Sedan czy kombi?

508 na pewno jest autem dużym. W klasie większy od niego jest tylko Opel Insignia. Sylwetkę ma bardzo dynamiczną, jednocześnie lekką i agresywną. Zniknął ogromny wręcz przedni zwis (w przypadku 407-ki najpierw pojawiał się przód auta, potem długo, długo nic, a potem wreszcie przednie koła). Dostępne są dwie wersje nadwoziowe: sedan i kombi (SW), przy czym obie wyglądają naprawdę dobrze. Współczynnik oporu powietrza jest bardzo niski i wynosi 0,25 (Cx).

Co nas czeka w środku?

Wnętrze auta zaprojektował polski członek zespołu ADN, Adam Bazydło. I należy przyznać, że wykonał kawał dobrej roboty. Wnętrze, z dużą ilością błyszczących powierzchni, wysoką konsolą środkową oddzielającą fotele kierowcy i pasażera, wysoko umieszczonym wyświetlaczem nawigacji i dużą ilością przycisków wygląda nie tylko luksusowo, ale też bardzo futurystycznie. Deska rozdzielcza prezentuje się bardzo ładnie, tym bardziej, że wiele wskaźników jest analogowych (w tym temperatura oleju i chłodziwa – rzadko spotykane w nowych samochodach).

Wnętrze zresztą jest bardzo wygodne, miejsca mamy dużo zarówno z przodu, jak i z tyłu. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie wysokiego wzrostu nie będą musieli kulić głowy – linia dachu jest poprowadzona wysoko. 508-ką bardzo komfortowo mogą podróżować z tyłu dwie osoby.

W aucie zamontowano kilka ciekawych elementów wyposażenia. To kolejny Peugeot, w którym dostępny jest wyświetlacz przezierny (Head Up Display), pokazujący prędkość oraz informacje tempomatu i ogranicznika prędkości. W 508-ce dostępna jest też czterostrefowa klimatyzacja o trzech prędkościach działania (soft, normal i fast), elektrycznie sterowana klapa bagażnika czy szklany dach.

Najciekawsza wersja benzynowa

Podczas jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić dwie wersje. Pierwszą z nich była najmocniejsza w ofercie jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra i mocy 156 koni mechanicznych. To ten sam silnik co np. w Peugeot RCZ, skonfigurowany jednak mniej agresywnie. Podróżowanie autem z tym silnikiem jest wyjątkowo przyjemne i komfortowe. Silnik jest cichy, elastyczny i wystarczająco dynamiczny do autostradowej jazdy. Paliwa zużywa też niewiele: średnia w trasie wyniosła podczas jazdy około 6,2 litra na sto kilometrów, w mieście zaś około 9 litrów na sto kilometrów.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Luksusowe i nowoczesne wnętrze, fot. Peugeot
Luksusowe i nowoczesne wnętrze, fot. Peugeot

Peugeot 508 - detale, fot. Peugeot
Peugeot 508 - detale, fot. Peugeot

Peugeot 508 - detale, fot. Peugeot
Peugeot 508 - detale, fot. Peugeot

508 w wersji kombi - detale, fot. Peugeot
508 w wersji kombi - detale, fot. Peugeot

Peugeot 508, dostępny w wersji sedan i kombi, fot. Peugeot
Peugeot 508, dostępny w wersji sedan i kombi, fot. Peugeot

Peugeot 508 w wersji kombi, fot. Peugeot
Peugeot 508 w wersji kombi, fot. Peugeot

Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot
Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot

Peugeot 508 w wersji kombi, fot. Peugeot
Peugeot 508 w wersji kombi, fot. Peugeot

508 w wersji kombi - detale, fot. Peugeot
508 w wersji kombi - detale, fot. Peugeot

Wersja kombi z przeszklonym dachem, fot. Peugeot
Wersja kombi z przeszklonym dachem, fot. Peugeot

Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot
Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot

Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot
Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot

Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot
Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot

Luksusowe i nowoczesne wnętrze, fot. Peugeot
Luksusowe i nowoczesne wnętrze, fot. Peugeot

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Gąsecka

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »