| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: Peugeot 508 - lekkość i wygoda

Pierwsza jazda: Peugeot 508 - lekkość i wygoda

Peugeot 508 to następca modelu 407, choć poziomem komfortu zdecydowanie aspiruje do wyższej klasy średniej.

W tym momencie jest to według mnie zdecydowanie najlepsza wersja silnikowa dostępna w ofercie, tańsza od porównywalnego dwulitrowego diesla HDi o około 6 tysięcy złotych.

Dziwi nieco decyzja Peugeota, aby sprzedaż 508-ki oprzeć przede wszystkim na modelach z silnikiem diesli (mają one stanowić 85% wszystkich sprzedanych aut), podczas gdy rynek powoli odwraca się od aut z takim napędem. Z tego powodu pod maską 508-ki zabrakło naprawdę mocnego silnika benzynowego, zaś „topowa”, 204-konna wersja GT ma zupełnie nowego diesla o pojemności 2,2 litra. Wyjaśnieniem może być fakt, że Peugeot stworzył 508-kę przede wszystkim z myślą o klientach flotowych.

Drugim autem, z którym mieliśmy okazję się zapoznać w trakcie jazd testowych była „ekologiczna” wersja e-HDI, ze 112-konnym silnikiem diesla o pojemności 1,6 litra i 6-biegową zautomatyzowaną skrzynią biegów. Auto nie zrobiło dobrego wrażenia. Silnik nie szokował dynamiką, a na dodatek w trasie spalał około 5 litrów na sto kilometrów – niewiele mniej niż cicha, przyjemna i dynamiczna 156-konna wersja benzynowa.

Przejawem ekologii ma tu być system Start&Stop, który wyłącza silnik na postoju. Peugeot połączył w tym silniku alternator i rozrusznik, a system działa cicho i bardzo szybko.

Gorzej jest ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, której działanie jest wolne i wyraźnie odczuwalne: przy zmianie biegu komputer „odpuszcza” elektronicznie gaz, po czym zmienia bieg. Kierowca odczuwa to w postaci wyraźnego „kangura” – auto zwalnia, aby po zmianie biegu przyspieszyć. Jest to po części efekt konstrukcji samej skrzyni, która jest zwykłą przekładnia manualną z dodatkowym modułem sterowaniem biegami, nie zaś wyspecjalizowaną skrzynią automatyczną.

Peugeot 508 dostępny jest też z 2-litrowym 140-konnym silnikiem diesla HDi. Najbogatsza i najszybsza wersja GT ma pod maską nowy silnik diesla HDi i pojemności 2,2 litra i mocy 204 KM. GT ma też inne przednie zawieszenie: zamiast prostego układu opartego o kolumny McPhersona zastosowano wielowahacz.

Podsumowanie

Zdecydowanie najlepsze wrażenie zrobiła jednak wersja z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i mocy 156 KM. Była komfortowa, dynamiczna i nie paliła dużo. Amatorzy silników wysokoprężnych powinni skupić się na dwulitrowym dieslu HDi – 112-konna wersja o pojemności 1,6 jest nieco za słaba. Ceny Peugeota 508 zaczynają się od 75 800 zł, zaś za najdroższą wersję GT trzeba zapłacić 139 000 złotych. Najtańsza wersja ze 156-konnym silnikiem benzynowym to koszt 90 900 zł.

Zobacz też: Koncepcyjny Peugeot EX1

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Luksusowe i nowoczesne wnętrze, fot. Peugeot
Luksusowe i nowoczesne wnętrze, fot. Peugeot

Peugeot 508 - detale, fot. Peugeot
Peugeot 508 - detale, fot. Peugeot

Peugeot 508 - detale, fot. Peugeot
Peugeot 508 - detale, fot. Peugeot

508 w wersji kombi - detale, fot. Peugeot
508 w wersji kombi - detale, fot. Peugeot

Peugeot 508, dostępny w wersji sedan i kombi, fot. Peugeot
Peugeot 508, dostępny w wersji sedan i kombi, fot. Peugeot

Peugeot 508 w wersji kombi, fot. Peugeot
Peugeot 508 w wersji kombi, fot. Peugeot

Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot
Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot

Peugeot 508 w wersji kombi, fot. Peugeot
Peugeot 508 w wersji kombi, fot. Peugeot

508 w wersji kombi - detale, fot. Peugeot
508 w wersji kombi - detale, fot. Peugeot

Wersja kombi z przeszklonym dachem, fot. Peugeot
Wersja kombi z przeszklonym dachem, fot. Peugeot

Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot
Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot

Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot
Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot

Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot
Lekka, dynamiczna sylwetka 508, fot. Peugeot

Luksusowe i nowoczesne wnętrze, fot. Peugeot
Luksusowe i nowoczesne wnętrze, fot. Peugeot

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Izba Doradców Podatkowych

Samorząd zawodowy doradców podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »