| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Wielu sceptyków nazywa SUVy pseudoterenówkami. W przypadku Hyundaia ix35 ta opinia jest krzywdząca, bo po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.

Według opinii wielu osób popularne SUV-y mają tyle wspólnego z samochodami terenowymi, co najnowsze polskie komedie romantyczne z kinem na dobrym poziomie.

Fakt, większość właścicieli samochodów klasy SUV nigdy nie zjeżdża swoimi pojazdami z utwardzonych dróg, a ich zwiększony prześwit wykorzystuje co najwyżej do parkowania na wysokich krawężnikach. Tymczasem, najnowsze SUV-y całkiem dobrze radzą sobie z jazdą po bezdrożach. Niezłym przykładem na poparcie tej tezy jest Hyundai ix35 4x4 – może nie nadaje się do „zatopienia” w błocie, ale na grząskim piasku zaskoczy niejednego sceptyka.

Nadwozie

Hyundai ix35 mierzy 441 cm długości, 182 cm szerokości oraz 166 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm, promień zawracania to 5,29 m, a minimalny prześwit 17 cm. Rzeczywiście spoglądając na Ix35 ma się wrażenie, że nie jest to przesadnie duże auto.

Zobacz też: Opinie kierowców o Hyundai ix35

Linia nadwozia Hyundaia jest ładna. W przedniej części rzucają się w oczy podłużne reflektory, mocne przetłoczenia na masce oraz ogromny wlot powietrza. Całość przypomina nieco stylizację Infiniti FX. Tylna część nadwozia jest łagodniejsza, z lampami mocno zachodzącymi na boki pojazdu.
Dostęp do przedziału pasażerskiego ułatwiają szeroko otwierane drzwi. Przedział bagażowy ma objętość 465 l i można go maksymalnie powiększyć do 1436 l. Podczas załadunku ciężkich bagaży przeszkadza nieco wysoki próg, jednak to naturalne w przypadku auta z podwyższonym prześwitem.

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski opisywanego Hyundaia jest przestronny. Zwłaszcza na miejscu kierowcy znajdziemy sporo przestrzeni na nogi. Fotele są wygodne, wystarczająco wyprofilowane i nie męczą na dłuższych trasach. Kierownica ix35 jest przyjemna w dotyku i pewnie leży w dłoniach. Tablica przyrządów jest przejrzysta, wykonana z materiałów przyzwoitej jakości i spasowanych z dokładnością. Podczas jazdy po nierównościach plastiki ani nie trzeszczą, ani nie skrzypią.

Zobacz też: Testy zderzeniowe Euro NCAP 2010

Na tylnej kanapie również siedzi się wygodnie. Pasażerowie mają sporo miejsca na nogi, ale wysokie osoby mogą narzekać na mniej miejsca nad głową.
Testowana przez nas odmiana Hyundaia to prawie najbogatsza wersja wyposażeniowa Style. W tym przypadku bez dopłaty, w porównaniu do wersji uboższych, otrzymamy dodatkowo takie wyposażenie wnętrza, jak czujniki odległości parkowania z tyłu, podgrzewane przednie fotele i tylną kanapę, kluczyk zbliżeniowy i przycisk start/stop, lusterko wsteczne fotochromatyczne oraz niebieskie podświetlenie „zegarów”.

Ponadto opisywany Hyundai wyposażony był m.in. w dostępne w standardzie: elektroniczną dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, zestaw audio z wejściami AUX, USB, iPod, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.
Komfort jazdy podnosił również obszyty skórą podłokietnik umieszczony pomiędzy fotelami, skrywający praktyczny schowek.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotele są wygodne, wystarczająco wyprofilowane i nie męczą na dłuższych trasach.
Fotele są wygodne, wystarczająco wyprofilowane i nie męczą na dłuższych trasach.

Najnowsze SUV-y całkiem dobrze radzą sobie z jazdą po bezdrożach.
Najnowsze SUV-y całkiem dobrze radzą sobie z jazdą po bezdrożach.

Przedział pasażerski tego modelu jest przestronny
Przedział pasażerski tego modelu jest przestronny

Kierownica ix35 jest przyjemna w dotyku i pewnie leży w dłoniach.
Kierownica ix35 jest przyjemna w dotyku i pewnie leży w dłoniach.

W trakcie poruszania się po szosie ix30 wykazuje też wrażliwość na boczne podmuchy wiatru.
W trakcie poruszania się po szosie ix30 wykazuje też wrażliwość na boczne podmuchy wiatru.

Podczas przejażdżki ix30 zaskoczy niejednego sceptyka.
Podczas przejażdżki ix30 zaskoczy niejednego sceptyka.

Auto dawało sobie świetnie radę w grząskim i głębokim piasku.
Auto dawało sobie świetnie radę w grząskim i głębokim piasku.

Testowany Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 Style kosztuje 108 900 zł.
Testowany Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 Style kosztuje 108 900 zł.

Podświetlenie „zegarów” jest niebieskie.
Podświetlenie „zegarów” jest niebieskie.

Tylna część nadwozia jest łagodniejsza.
Tylna część nadwozia jest łagodniejsza.

Hyundai IX35 po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.
Hyundai IX35 po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.

Układ kierowniczy Hyundiaia daje poczucie kontroli nad pojazdem.
Układ kierowniczy Hyundiaia daje poczucie kontroli nad pojazdem.

Lampy w Hyundaiu x35.
Lampy w Hyundaiu x35.

Wersja wyposażeniowa Style.
Wersja wyposażeniowa Style.

Wersja Style jest naprawdę dobrze wyposażona.
Wersja Style jest naprawdę dobrze wyposażona.

Przedział bagażowy ma objętość 465 l i można go maksymalnie powiększyć do 1436 l.
Przedział bagażowy ma objętość 465 l i można go maksymalnie powiększyć do 1436 l.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

AKSJOM Doradztwo Aktuarialne

Specjalizujemy się zarówno w wycenie rezerw na świadczenie pracownicze (zgodnie z MSR 19 i KSR 6) jak i w usługach konsultingowych na rzecz instytucji finansowych (usługi aktuarialne, Wypłacalność II, zarządzanie ryzykiem, rachunkowość zakładów ubezpieczeń).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »