REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wielu sceptyków nazywa SUVy pseudoterenówkami. W przypadku Hyundaia ix35 ta opinia jest krzywdząca, bo po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.

Według opinii wielu osób popularne SUV-y mają tyle wspólnego z samochodami terenowymi, co najnowsze polskie komedie romantyczne z kinem na dobrym poziomie.

REKLAMA

Fakt, większość właścicieli samochodów klasy SUV nigdy nie zjeżdża swoimi pojazdami z utwardzonych dróg, a ich zwiększony prześwit wykorzystuje co najwyżej do parkowania na wysokich krawężnikach. Tymczasem, najnowsze SUV-y całkiem dobrze radzą sobie z jazdą po bezdrożach. Niezłym przykładem na poparcie tej tezy jest Hyundai ix35 4x4 – może nie nadaje się do „zatopienia” w błocie, ale na grząskim piasku zaskoczy niejednego sceptyka.

Nadwozie

Hyundai ix35 mierzy 441 cm długości, 182 cm szerokości oraz 166 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm, promień zawracania to 5,29 m, a minimalny prześwit 17 cm. Rzeczywiście spoglądając na Ix35 ma się wrażenie, że nie jest to przesadnie duże auto.

Zobacz też: Opinie kierowców o Hyundai ix35

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Linia nadwozia Hyundaia jest ładna. W przedniej części rzucają się w oczy podłużne reflektory, mocne przetłoczenia na masce oraz ogromny wlot powietrza. Całość przypomina nieco stylizację Infiniti FX. Tylna część nadwozia jest łagodniejsza, z lampami mocno zachodzącymi na boki pojazdu.
Dostęp do przedziału pasażerskiego ułatwiają szeroko otwierane drzwi. Przedział bagażowy ma objętość 465 l i można go maksymalnie powiększyć do 1436 l. Podczas załadunku ciężkich bagaży przeszkadza nieco wysoki próg, jednak to naturalne w przypadku auta z podwyższonym prześwitem.

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski opisywanego Hyundaia jest przestronny. Zwłaszcza na miejscu kierowcy znajdziemy sporo przestrzeni na nogi. Fotele są wygodne, wystarczająco wyprofilowane i nie męczą na dłuższych trasach. Kierownica ix35 jest przyjemna w dotyku i pewnie leży w dłoniach. Tablica przyrządów jest przejrzysta, wykonana z materiałów przyzwoitej jakości i spasowanych z dokładnością. Podczas jazdy po nierównościach plastiki ani nie trzeszczą, ani nie skrzypią.

Zobacz też: Testy zderzeniowe Euro NCAP 2010

REKLAMA

Na tylnej kanapie również siedzi się wygodnie. Pasażerowie mają sporo miejsca na nogi, ale wysokie osoby mogą narzekać na mniej miejsca nad głową.
Testowana przez nas odmiana Hyundaia to prawie najbogatsza wersja wyposażeniowa Style. W tym przypadku bez dopłaty, w porównaniu do wersji uboższych, otrzymamy dodatkowo takie wyposażenie wnętrza, jak czujniki odległości parkowania z tyłu, podgrzewane przednie fotele i tylną kanapę, kluczyk zbliżeniowy i przycisk start/stop, lusterko wsteczne fotochromatyczne oraz niebieskie podświetlenie „zegarów”.

Ponadto opisywany Hyundai wyposażony był m.in. w dostępne w standardzie: elektroniczną dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, zestaw audio z wejściami AUX, USB, iPod, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.
Komfort jazdy podnosił również obszyty skórą podłokietnik umieszczony pomiędzy fotelami, skrywający praktyczny schowek.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!


Napęd

Pod maską widocznego na zdjęciach Hyundaia pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 136 KM. Jednostka dysponuje sporym momentem obrotowym – 320 Nm dostępnym już od 1800 obr./min.
Rzut okiem w dane producenta sugeruje, że nie ma co liczyć na dynamiczną jazdę Hyundaiem. Według danych fabrycznych opisywany ix35 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,3 s.

Tymczasem w praktyce sprawa wygląda znacznie lepiej. Spory moment obrotowy sprawia, że Hyundai sprawnie przyspiesza od dolnych zakresów obrotomierza, a silnik wykazuje dużą elastyczność. Auto jest naprawdę dynamiczne podczas przyspieszania z prędkości 60 czy 80 km/h. Starty, zwłaszcza z krótkim pierwszym przełożeniem, są zazwyczaj dość ślamazarne, ale przyspieszanie przed wyprzedzeniem np. napotkanej podczas jazdy ciężarówki, trwa zaskakująco krótko.

Zobacz też: Test Kia Sorento: Koreanka wagi ciężkiej

REKLAMA

Silnik nie drażni zbyt głośnym dźwiękiem, za to minusem jest współpracująca z napędem manualna przekładnia, która ma tendencję do haczenia. Zwłaszcza podczas włączania pierwszego przełożenia. Na szczęście podczas jazdy nie trzeba często sięgać do jej dźwigni.

W trakcie poruszania się po szosie ix30 wykazuje też wrażliwość na boczne podmuchy wiatru, ale to normalne dla wyższych pojazdów.
Układ kierowniczy Hyundiaia daje poczucie kontroli nad pojazdem, a zawieszenie jest wystarczająco sztywne podczas jazdy po łukach i wystarczająco komfortowe podczas jazdy po nierównościach. Na wyróżnienie zasługują także niezłe hamulce. Słowem testowany Hyundai dobrze sprawował się podczas jazdy po asfalcie. A w terenie?

Napęd ix35 przekazywany jest na przednią oś i tylko w razie uślizgu komputer sterujący dołącza napęd kół tylnych. Takie rozwiązanie z jednej strony pozwala ograniczyć zużycie paliwa podczas eksploatacji w normalnych warunkach, ale nie wróży sukcesów podczas jazdy po bezdrożach. Tymczasem opisywane auto dawało sobie świetnie radę w grząskim i głębokim piasku, potrafiło podjechać pod groźnie wyglądające piaszczyste górki. Podczas naszej przejażdżki ix30 zaskoczył niejednego sceptyka i udowodnił, że nie tyko sprawdzi się na polnej drodze, ale również da sobie radę w warunkach, w których wielu przesądzało jego porażkę.

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Co więcej, podczas szybszej jazdy na śliskiej nawierzchni lekkie opóźnienie w dołączeniu napędu kół osi tylnej nie powoduje niebezpiecznej sytuacji, gdyż pozostałe systemy, m.in. ESP czuwają nad utrzymaniem właściwego toru jazdy.
Na koniec kilka słów o spalaniu. W tym przypadku Hyundai także zasługuje na uznanie. Według danych producenta w ruchu miejskim czteronapędowy ix35 2.0 CRDi zużywa 6,7l oleju napędowego na 100 km. W praktyce spalanie podczas dynamicznej jazdy po mieście oscyluje wokół 9 l/100 km.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!


Podsumowanie

Testowany Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 Style kosztuje 108 900 zł. To sporo, ale pamiętajmy, że mamy do czynienia z bogato wyposażonym SUV-em, z napędem na obie osie, w dodatku z oszczędnym dieslem. A gdy zerkniemy do cenników konkurentów, okazuje się, że ix35 to nie droga, lecz atrakcyjna propozycja, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę dużą uniwersalność tego samochodu.

Konkurencja
Volkwagen Tiguan – lepiej wykończony, lepsze właściwości jezdne na asfalcie.
Ford Kuga – ładniejszy, ale również droższy. Jest mniej funkcjonalny, ale lepszy w terenie.

Dane techniczne:

Długość: 4410 mm
Szerokość: 1820 mm
Wysokość: 1660 mm
Rozstaw osi: 2640 mm
Masa: 1525 kg
Pojemność bagażnika: minimalna 465 litrów / maksymalna 1436 l
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Napęd: 4x4
Typ silnika: diesel
Liczba cylindrów: 4
Pojemność silnika: 1995 cm3
Moc silnika: 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm/1800 - 2500 obr./min.
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,3 sekundy
Zużycie paliwa: 6,7/5,1/5,7 (miasto/trasa/średnia)

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!

Wersja wyposażeniowa Style.
Czy.wieszjak.pl
Podczas przejażdżki ix30 zaskoczy niejednego sceptyka.
Czy.wieszjak.pl
Podświetlenie „zegarów” jest niebieskie.
Czy.wieszjak.pl
Układ kierowniczy Hyundiaia daje poczucie kontroli nad pojazdem.
Czy.wieszjak.pl
Wersja Style jest naprawdę dobrze wyposażona.
Czy.wieszjak.pl
Kierownica ix35 jest przyjemna w dotyku i pewnie leży w dłoniach.
Czy.wieszjak.pl
Fotele są wygodne, wystarczająco wyprofilowane i nie męczą na dłuższych trasach.
Czy.wieszjak.pl
Przedział pasażerski tego modelu jest przestronny
Czy.wieszjak.pl
Najnowsze SUV-y całkiem dobrze radzą sobie z jazdą po bezdrożach.
Czy.wieszjak.pl
Lampy w Hyundaiu x35.
Czy.wieszjak.pl
Hyundai IX35 po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.
Czy.wieszjak.pl
Testowany Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 Style kosztuje 108 900 zł.
Czy.wieszjak.pl
W trakcie poruszania się po szosie ix30 wykazuje też wrażliwość na boczne podmuchy wiatru.
Czy.wieszjak.pl
Tylna część nadwozia jest łagodniejsza.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA