| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Wielu sceptyków nazywa SUVy pseudoterenówkami. W przypadku Hyundaia ix35 ta opinia jest krzywdząca, bo po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.

Napęd

Pod maską widocznego na zdjęciach Hyundaia pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 136 KM. Jednostka dysponuje sporym momentem obrotowym – 320 Nm dostępnym już od 1800 obr./min.
Rzut okiem w dane producenta sugeruje, że nie ma co liczyć na dynamiczną jazdę Hyundaiem. Według danych fabrycznych opisywany ix35 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,3 s.

Tymczasem w praktyce sprawa wygląda znacznie lepiej. Spory moment obrotowy sprawia, że Hyundai sprawnie przyspiesza od dolnych zakresów obrotomierza, a silnik wykazuje dużą elastyczność. Auto jest naprawdę dynamiczne podczas przyspieszania z prędkości 60 czy 80 km/h. Starty, zwłaszcza z krótkim pierwszym przełożeniem, są zazwyczaj dość ślamazarne, ale przyspieszanie przed wyprzedzeniem np. napotkanej podczas jazdy ciężarówki, trwa zaskakująco krótko.

Zobacz też: Test Kia Sorento: Koreanka wagi ciężkiej

Silnik nie drażni zbyt głośnym dźwiękiem, za to minusem jest współpracująca z napędem manualna przekładnia, która ma tendencję do haczenia. Zwłaszcza podczas włączania pierwszego przełożenia. Na szczęście podczas jazdy nie trzeba często sięgać do jej dźwigni.

W trakcie poruszania się po szosie ix30 wykazuje też wrażliwość na boczne podmuchy wiatru, ale to normalne dla wyższych pojazdów.
Układ kierowniczy Hyundiaia daje poczucie kontroli nad pojazdem, a zawieszenie jest wystarczająco sztywne podczas jazdy po łukach i wystarczająco komfortowe podczas jazdy po nierównościach. Na wyróżnienie zasługują także niezłe hamulce. Słowem testowany Hyundai dobrze sprawował się podczas jazdy po asfalcie. A w terenie?

Napęd ix35 przekazywany jest na przednią oś i tylko w razie uślizgu komputer sterujący dołącza napęd kół tylnych. Takie rozwiązanie z jednej strony pozwala ograniczyć zużycie paliwa podczas eksploatacji w normalnych warunkach, ale nie wróży sukcesów podczas jazdy po bezdrożach. Tymczasem opisywane auto dawało sobie świetnie radę w grząskim i głębokim piasku, potrafiło podjechać pod groźnie wyglądające piaszczyste górki. Podczas naszej przejażdżki ix30 zaskoczył niejednego sceptyka i udowodnił, że nie tyko sprawdzi się na polnej drodze, ale również da sobie radę w warunkach, w których wielu przesądzało jego porażkę.

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Co więcej, podczas szybszej jazdy na śliskiej nawierzchni lekkie opóźnienie w dołączeniu napędu kół osi tylnej nie powoduje niebezpiecznej sytuacji, gdyż pozostałe systemy, m.in. ESP czuwają nad utrzymaniem właściwego toru jazdy.
Na koniec kilka słów o spalaniu. W tym przypadku Hyundai także zasługuje na uznanie. Według danych producenta w ruchu miejskim czteronapędowy ix35 2.0 CRDi zużywa 6,7l oleju napędowego na 100 km. W praktyce spalanie podczas dynamicznej jazdy po mieście oscyluje wokół 9 l/100 km.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotele są wygodne, wystarczająco wyprofilowane i nie męczą na dłuższych trasach.
Fotele są wygodne, wystarczająco wyprofilowane i nie męczą na dłuższych trasach.

Najnowsze SUV-y całkiem dobrze radzą sobie z jazdą po bezdrożach.
Najnowsze SUV-y całkiem dobrze radzą sobie z jazdą po bezdrożach.

Przedział pasażerski tego modelu jest przestronny
Przedział pasażerski tego modelu jest przestronny

Kierownica ix35 jest przyjemna w dotyku i pewnie leży w dłoniach.
Kierownica ix35 jest przyjemna w dotyku i pewnie leży w dłoniach.

W trakcie poruszania się po szosie ix30 wykazuje też wrażliwość na boczne podmuchy wiatru.
W trakcie poruszania się po szosie ix30 wykazuje też wrażliwość na boczne podmuchy wiatru.

Podczas przejażdżki ix30 zaskoczy niejednego sceptyka.
Podczas przejażdżki ix30 zaskoczy niejednego sceptyka.

Auto dawało sobie świetnie radę w grząskim i głębokim piasku.
Auto dawało sobie świetnie radę w grząskim i głębokim piasku.

Testowany Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 Style kosztuje 108 900 zł.
Testowany Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 Style kosztuje 108 900 zł.

Podświetlenie „zegarów” jest niebieskie.
Podświetlenie „zegarów” jest niebieskie.

Tylna część nadwozia jest łagodniejsza.
Tylna część nadwozia jest łagodniejsza.

Hyundai IX35 po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.
Hyundai IX35 po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.

Układ kierowniczy Hyundiaia daje poczucie kontroli nad pojazdem.
Układ kierowniczy Hyundiaia daje poczucie kontroli nad pojazdem.

Lampy w Hyundaiu x35.
Lampy w Hyundaiu x35.

Wersja wyposażeniowa Style.
Wersja wyposażeniowa Style.

Wersja Style jest naprawdę dobrze wyposażona.
Wersja Style jest naprawdę dobrze wyposażona.

Przedział bagażowy ma objętość 465 l i można go maksymalnie powiększyć do 1436 l.
Przedział bagażowy ma objętość 465 l i można go maksymalnie powiększyć do 1436 l.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Inspektor Bhp Siedlce

ekspert z zakresu BHP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »