| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Chevrolet Captiva: wielki, choć niepozorny

Test Chevrolet Captiva: wielki, choć niepozorny

Chevrolet Captiva to typ samochodu, który, choć wielki, to raczej nie rzuca się w oczy. Tym autem mógłby jeździć serialowy Dexter.

Napęd i zawieszenie

Testowaną Captivę napędzał 2-litrowy silnik wysokoprężny VCDI o mocy 150 KM i jest to najmocniejszy diesel dostępny w tym aucie. To ten sam silnik, co w opisywanym wcześniej na łamach mojafirma.infor.pl/moto Chevrolecie Cruzie [tu: test]. Zaprojektowała go włoska firma VM Motori, produkuje go jednak już sam koncern General Motors. Mocniejszą alternatywą jest benzynowa 230-konna V6 o pojemności 3,2 litra). Niestety, biorąc pod uwagę wagę auta (prawie 1,8 tony), nie należy oczekiwać od auta żwawej i dynamicznej jazdy. Do miasta dynamika jest w zupełności wystarczająca (choć turbo dziura jest wyraźnie zauważalna), jednak w trasie już poczujemy brak mocy pod pedałem gazu. Jedną z przyczyn tego problemu jest na pewno pięciobiegowa manualna skrzynia biegów, brak jest szóstego przełożenia, co wpływa na komfort jazdy przy większych prędkościach. Lewarek skrzyni biegów chodzi precyzyjnie, choć ma duży skok.

Zużycie paliwa to osobny temat. Biorąc pod uwagę wagę auta, nic dziwnego, że silnik jest paliwożerny. Producent podaje średnią spalania w mieście na 8,8 litra na sto kilometrów, bliższe prawdy jest jednak spalanie na poziomie 11-12 litrów, zależnie od warunków jazdy. Pokazuje to, jak bardzo oderwane od rzeczywistości są laboratoryjne warunki testów średniego zużycia paliwa.

Zobacz też: Nissan Qashqai: bestseller po liftingu

Auto w tej wersji posiada napęd na cztery koła (tańsze warianty mają napędzane tylko koła przednie). W normalnych warunkach cała moc idzie na przednie koła, zaś tylna oś jest dołączana poprzez sprzęgło Haldex w razie wykrycia uślizgu kół przednich. Ma to swoje zalety i wady. Zaletą jest mniejsze zużycie paliwa i koszty eksploatacyjne, wadą jest jednak to, że w zakręcie na śliskiej powierzchni trzeba być bardzo ostrożnym, bo nagłe załączenie tylnej osi sprawia, że Captiva lubi „polecieć bokiem”, na dodatek przy dość sporym przechyle.

Wrażenie poślizgu w 1,8 tonowym SUV-ie jest potęgowane przez zawieszenie, zestrojone raczej na miękko. Dzięki temu w aucie podróżuje się komfortowo, a wyboje, których pełno na polskich drogach, nie są zbyt mocno wyczuwalne. Wadą jest za to dość duży promień skrętu (5,8 metra).

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Jak się Captivą jeździ? Mimo jej wad – zaskakująco przyjemnie. Mimo dużych gabarytów łatwo jest ją „wyczuć”, choć niestety duży promień skrętu nie pomaga przy parkowaniu. Samo jednak „doświadczenie eksploatacyjne” jest zaskakująco pozytywne: wspomaganie jest silne, więc koło kierownicy stawia bardzo lekki opór. Lewarek skrzyni biegów ma duży skok, co wiele osób będzie irytowało, jednak sprawia, że przełożenia zmienia się bardzo łatwo. Samochód najbardziej lubi spokojną i powolną jazdę, wtedy doskonale kierowcę relaksuje. Gorzej jest, gdy podróżujemy w trasie i wycie silnika na piątym biegu (bo szóstego zabrakło) podczas wyprzedzania świdruje nam uszy. Zdecydowanie jest to auto dla ludzi, którzy nie chcą wyróżniać się na ulicy i lubią czuć się bezpiecznie w wielkim, prawie dwutonowym zamku ze stali na kołach.

Dalej podsumowanie i ceny

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

We wnętrzu miejsca jest naprawdę dużo. fot. moto.wieszjak.pl
We wnętrzu miejsca jest naprawdę dużo. fot. moto.wieszjak.pl

Lewarek skrzyni biegów chodzi precyzyjnie, choć ma duży skok. fot. moto.wieszjak.pl
Lewarek skrzyni biegów chodzi precyzyjnie, choć ma duży skok. fot. moto.wieszjak.pl

Captivę wyposażono w kilka różnych gadżetów. fot. moto.wieszjak.pl
Captivę wyposażono w kilka różnych gadżetów. fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik jest całkiem spory i pakowny. fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik jest całkiem spory i pakowny. fot. moto.wieszjak.pl

Auto to najbardziej lubi spokojną i powolną jazdę, wręcz stateczną. fot. moto.wieszjak.pl
Auto to najbardziej lubi spokojną i powolną jazdę, wręcz stateczną. fot. moto.wieszjak.pl

Captiva ma bardzo ładne i wyważone kształty. fot. moto.wieszjak.pl
Captiva ma bardzo ładne i wyważone kształty. fot. moto.wieszjak.pl

Kierownica jest wielka, z dużymi przyciskami sterującymi radiem i tempomatem. fot. moto.wieszjak.pl
Kierownica jest wielka, z dużymi przyciskami sterującymi radiem i tempomatem. fot. moto.wieszjak.pl

Podświetlenie zegarów to z kolei dziwna mieszanka: niebieski, zielony, biały i czerwony na wybitnie plastikowym blacie. fot. moto.wieszjak.pl
Podświetlenie zegarów to z kolei dziwna mieszanka: niebieski, zielony, biały i czerwony na wybitnie plastikowym blacie. fot. moto.wieszjak.pl

Chevrolet Captiva to typ samochodu, który raczej nie rzuca się w oczy. fot. moto.wieszjak.pl
Chevrolet Captiva to typ samochodu, który raczej nie rzuca się w oczy. fot. moto.wieszjak.pl

Captiva to projekt sprzed dobrych pięciu lat i to widać. fot. moto.wieszjak.pl
Captiva to projekt sprzed dobrych pięciu lat i to widać. fot. moto.wieszjak.pl

Cena Captivy jest, jak na pełnowymiarowego SUV-a, raczej atrakcyjna. fot. moto.wieszjak.pl
Cena Captivy jest, jak na pełnowymiarowego SUV-a, raczej atrakcyjna. fot. moto.wieszjak.pl

Chevrolet Captiva produkowany jest w Korei Południowej. fot. moto.wieszjak.pl
Chevrolet Captiva produkowany jest w Korei Południowej. fot. moto.wieszjak.pl

Zdecydowanie jest to auto dla ludzi, którzy nie chcą wyróżniać się na ulicy. fot. moto.wieszjak.pl
Zdecydowanie jest to auto dla ludzi, którzy nie chcą wyróżniać się na ulicy. fot. moto.wieszjak.pl

Tylna kanapa jest dzielona i składa się na płasko, co jest dużym plusem. fot. moto.wieszjak.pl
Tylna kanapa jest dzielona i składa się na płasko, co jest dużym plusem. fot. moto.wieszjak.pl

„Amerykańskość” koreańskiej Captivy czuć głównie poprzez kiepskiej jakości materiały we wnętrzu. fot. moto.wieszjak.pl
„Amerykańskość” koreańskiej Captivy czuć głównie poprzez kiepskiej jakości materiały we wnętrzu. fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »