| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść


Honda CR-V to jeden z najpopularniejszych SUV-ów na rynku. Nic dziwnego, oprócz dyskusyjnej dla wielu urody, CR-V łączy w sobie szereg praktycznych cech, dzięki którym dobrze wpisuje się w rolę uniwersalnego auta dla rodziny.

Paradoksalnie, najwięcej użytkowników samochodów z klasy SUV znajdziemy w miastach a nie wśród mieszkańców terenów, w których trudno o utwardzoną drogę. W dużej mierze wynika to z prostego rachunku ekonomicznego – SUV-y są drogie i stać na nie głównie osoby zarabiające w dużych aglomeracjach. Jednak coraz więcej dobrze sytuowanych osób wyprowadza się do domów na przedmieścia, do wsi, w których o takie luksusy, jak regularne odśnieżanie drogi, czy utwardzony dojazd do domu trudno. W takim przypadku mimo, że nadal większość tras pokonujemy w ruchu miejskim, użytkowanie tradycyjnego samochodu osobowego nie gwarantuje dojechania do własnej posesji. I tutaj idealnym rozwiązaniem wydaje się zakup SUV-a. Na przykład Hondy CR-V z dieslem pod maską.

Nadwozie

Po debiucie Hondy CR-V drugiej generacji wielu osobom nie przypadł do gustu wygląd samochodu. Zarzucano japońskiemu SUV-owi brak spójności w przedniej części nadwozia. Pewnego rodzaju niedopracowanie stylizacyjne. Prezentowany na zdjęciach CR-V to model po liftingu. Przy okazji modernizacji nadwozia producent m.in. przeprojektował zderzaki, atrapę chłodnicy oraz zastosował nowe wzory aluminiowych obręczy o średnicach 17 i 18 cali. Wspominane aluminiowe obręcze są teraz wyposażeniem standardowym wszystkich odmian CR-V.

Kosmetyczne zmiany w stylizacji nadwozia dostrzeże jedynie bardzo uważny obserwator i zatwardziały fan modelu, ale jednocześnie przeprowadzone modyfikacje znacznie poprawiły estetyczny odbiór Hondy CR-V. Teraz spoglądając na auto ma się odczucia w stylu – nie wiem czemu, ale ten CR-V wygląda jakoś fajniej. I chyba o to konstruktorom chodziło.
Wymiary nadwozia są przeciętne dla tej klasy pojazdów. Długość japońskiego SUV-a to 457,4 cm, szerokość – 182 cm, wysokość – 167,5 cm.

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda CR-V

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski CR-V jest bardzo przestronny i przyzwoicie wykończony. Przy okazji liftingu producent zmodernizował wygląd wnętrza. Zastosowano m.in. materiały wykończeniowe o wyższej jakości, nową tapicerkę siedzeń czy uchwyty drzwi. Poprawiono także wyciszenie kabiny.
Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne. Nawet na długich trasach nie męczą, a to duży plus. Wskaźniki są bardzo czytelne, a rozmieszczenie przycisków i przełączników na tablicy przyrządów i wokół kierownicy jest intuicyjne. Generalnie siedząc za kierownicą CR-V można odnieść wrażenie, że auto ma w sobie wręcz ujmującą prostotę. Przyzwyczajeni do tego, że producenci samochodów montują obecnie we wnętrzach szereg kolorowych wyświetlaczy przekazujących mnóstwo informacji inżynierowie Hondy poszli jakby pod prąd tworząc tablicę przyrządów atrakcyjną stylizacyjnie, owszem – z wyświetlaczem, ale bardziej prostą, tradycyjną, nie nachalną, jakby wyjętą z auta z poprzedniej epoki.

Konstruktorzy zadbali także o komfort pasażerów tylnej kanapy. Nie dość, że jest tam sporo przestrzeni to jeszcze daje się regulować kąt pochylenia oparć. Jakby tego było mało, siedziska przesuwają się do przodu i do tyło w zakresie 15 cm, co pozwala na regulowanie wedle potrzeb ilości miejsca w przedziale bagażowym w stosunku do przestrzeni na nogi w przedziale pasażerskim. W zależności od położenia tylnej kanapy bagażnik CR-V ma objętość od 513 do 1530 l.

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Podstawowe modele wyposażone są w atrakcyjne dodatki jak m.in. aluminiowe siedemnastocalowe obręcze, elektrycznie regulowane lusterka boczne oraz szyby, ale przede wszystkim znajdziemy tu wiele systemów bezpieczeństwa, w tym system stabilizacji toru jazdy przyczepy. Nie znajdziemy za to radia i klimatyzacji.

Testowana odmiana Elegance Lifestyle wyposażona była dość bogato. Oprócz urządzeń i systemów z podstawowej wersji testowany egzemplarz był wyposażony standardowo m.in. w dwustrefową klimatyzację, radioodtwarzacz, podgrzewane fotele przednie, reflektory ksenonowe, czy tapicerkę łączoną ze skóry i alcantary.

Dalej napęd/zawieszenie

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

Fotele Hondy CR-V zachęcają do długich podróży. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotele Hondy CR-V zachęcają do długich podróży. Fot. Moto.wieszjak.pl

Rozmieszczenie przycisków na środkowej konsloi CR-V jest intuicyjne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Rozmieszczenie przycisków na środkowej konsloi CR-V jest intuicyjne. Fot. Moto.wieszjak.pl

Na tylnej kanapie Hondy CR-V siedzi się wygodnie. Zwłaszcza, że kąt pochylenia oparć da się regulować. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Hondy CR-V siedzi się wygodnie. Zwłaszcza, że kąt pochylenia oparć da się regulować. Fot. Moto.wieszjak.pl

Na kierownicy CR-V wygospodarowano miejsce także dla przycisków sterowania tempomatem. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na kierownicy CR-V wygospodarowano miejsce także dla przycisków sterowania tempomatem. Fot. Moto.wieszjak.pl

Schowek Pasażera w Hondzie CR-V jest przeciętny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Schowek Pasażera w Hondzie CR-V jest przeciętny. Fot. Moto.wieszjak.pl

Kierunkowskaz w lusterku CR-V - modny zabieg stylizacyjny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Kierunkowskaz w lusterku CR-V - modny zabieg stylizacyjny. Fot. Moto.wieszjak.pl

Charakterystyczna dla CRV dźwignia hamulca pomocniczego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Charakterystyczna dla CRV dźwignia hamulca pomocniczego. Fot. Moto.wieszjak.pl

Tablica przyrządów Hondy CR-V jest uporządkowana i solidnie wykonana. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Hondy CR-V jest uporządkowana i solidnie wykonana. Fot. Moto.wieszjak.pl

Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

Wskaźniki Hondy są bardzo przejrzyste. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wskaźniki Hondy są bardzo przejrzyste. Fot. Moto.wieszjak.pl

Podróżowanie Hondą CR-V to przyjemność. Fot. Moto.wieszjak.pl
Podróżowanie Hondą CR-V to przyjemność. Fot. Moto.wieszjak.pl

Zawieszenie CR-V świetnie sprawdza się na polskich drogach. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zawieszenie CR-V świetnie sprawdza się na polskich drogach. Fot. Moto.wieszjak.pl

Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

dr Arletta Bolesta

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »