| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Seat Leon: Jednak ma temperament

Test Seat Leon: Jednak ma temperament


Seat Leon z silnikiem 1.8 TSI o mocy 160 KM świetnie wpisuje się w znany slogan Seata sprzed kilku lat. W tym Leonie da się wyczuć i precyzję, i temperament.

Napęd/zawieszenie

Sercem testowanego Leona jest benzynowy silnik o pojemności 1,8 litra z turbosprężarką o mocy 160 KM, rozwijający maksymalny moment obrotowy 250 Nm od 1500 obr./min. Z napędem współpracuje siedmiobiegowa zautomatyzowana przekładnia DSG. Taki zestaw rozpędza ważącego 1295 kg Leona od 0 do 100 km/h w 7,8 s. Jeszcze klika lat temu były to osiągi auta typu GTI, a opisywany Leon nie jest przecież oznaczony jakimkolwiek emblematem mającym sugerować jego sportowy charakter.

Zobacz również: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

A jak to się sprawdza w praktyce? Bardzo dobrze. Spory moment obrotowy dostępny już od 1500 obr./min w połączeniu z błyskawicznie działającą przekładnią DSG jest gwarantem zadowalającej dynamiki już od startu. Po zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu Leon żwawo przyspiesza od dolnych zakresów obrotomierza. Nie czuć przy tym zmian poszczególnych przełożeń, widać je tylko na obrotomierzu. Przekładnia DSG ma dwa tryby pracy – standardowy i sportowy, w którym przełożenia zmienia na wyższych obrotach oraz manualny, w którym to kierowca decyduje o zmianie przełożenia np. wciskając łopatki przy kierownicy.

Także redukcja przełożeń przy wyższych prędkościach, gdy zajdzie potrzeba np. wyprzedzenia, trwa krótką chwilę, bez irytującego opóźnienia znanego z tradycyjnych automatycznych skrzyń biegów.

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Układ kierowniczy Leona jest przyjemnie precyzyjny, a zawieszenie zachęca do popuszczenia wodzy fantazji na ciasnych łukach. W takich warunkach na równym asfalcie spisuje się rewelacyjnie. Niestety kiepsko radzi sobie z tłumieniem nierówności. Gdy jedziesz tym Leonem na przykład po bruku z zawieszenia dochodzą ponadprzeciętnie głośne stuki i w kabinie mocno trzęsie.

Nie można za to narzekać na zużycie paliwa. Podczas testu w ruchu miejskim Leon zużywał średnio około 10 litrów benzyny na 100 km. A pamiętajmy, że mamy do czynienia z bardzo szybkim samochodem kompaktowym.

Dalej podsumowanie, alternatywy, opinie kierowców i dane techniczne

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Na tylnej kanapie wysocy pasażerowie moga narzekać na brak przestrzeni nad głową (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)
Na tylnej kanapie wysocy pasażerowie moga narzekać na brak przestrzeni nad głową (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)

Wysposażenie standarst bogate (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)
Wysposażenie standarst bogate (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)

Fotel kierowcy ma szeroki zaktres regulacji (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)
Fotel kierowcy ma szeroki zaktres regulacji (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)

Przekładnia DSG spisuje się bardzo dobrze (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)
Przekładnia DSG spisuje się bardzo dobrze (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)

Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl
Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl

Kolorowy wyświetlacz nawigacji satelitarnej to nowość po liftingu (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)
Kolorowy wyświetlacz nawigacji satelitarnej to nowość po liftingu (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)

Przyciski na kierownicy znane z aut z logiem VW (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)
Przyciski na kierownicy znane z aut z logiem VW (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)

Czytelne cyferblaty, atrakcyjne podświetlenie (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)
Czytelne cyferblaty, atrakcyjne podświetlenie (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)

Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl
Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl

Schowek przed pasażerem jest pojemny (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)
Schowek przed pasażerem jest pojemny (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)

Bagażnik odrobinę za mały na rodzinne potrzeby (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)
Bagażnik odrobinę za mały na rodzinne potrzeby (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)

Zaokrąglony tył (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)
Zaokrąglony tył (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)

Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl
Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl

Z tej perwspektywy auto wygląda jak zwarty Hot Hatch (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)
Z tej perwspektywy auto wygląda jak zwarty Hot Hatch (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)

Agresywna linia nadwozia (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)
Agresywna linia nadwozia (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)

Jakość materiałów wykończeniowych nie zachwyca (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)
Jakość materiałów wykończeniowych nie zachwyca (Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl)

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Wilk

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »