| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna


Pierwsza generacja Hondy Accord pojawiła się na rynku w 1976 roku. Japońskie auto konkurowało wtedy w segmencie kompaktów, ale już druga generacja Hondy Accord wprowadzona na rynek w 1981 roku przeskoczyła klasę wyżej i tak zostało do dzisiaj.

Podsumowanie

Honda Accord Tourer w testowanej wersji kosztuje prawie 119 000 złotych. Według mnie to nieco za dużo. Podobnie wyposażony Ford Mondeo (z silnikiem EcoBoost o mocy 160 KM) kosztuje ponad 10 000 mniej. Cenowo zdecydowanie bliżej Hondzie do walczącego w klasie premium Audi A4. Dlatego uważam, że koszt zakupu to obecnie największa wada Hondy.

Jeżeli jednak cena nie stanowi dla Ciebie problemu, to zastanawiając się nad kupnem auta rodzinnego klasy średniej, warto wziąć pod uwagę Accorda Tourera. To samochód, który jest funkcjonalny, dobrze wygląda i oferuje dużo przyjemności z jazdy. A co najważniejsze – nawet jadąc z rodziną na wakacje możesz w nim poczuć sportowego „ducha”.

Zobacz również: Test Volvo S40: skandynawski jak meble z Ikei

Alternatywa dla Honda Accord Tourer 2.0 i-VTEC:

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost (160 KM) kombi – jeden z najpopularniejszych i najprzestronniejszych pojazdów w klasie średniej – doładowany silnik o pojemności 1,6 l oferuje dobre osiągi przy rozsądnym spalaniu. Cena od: 95 000 zł.

Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI (160 KM) – to najlepiej sprzedający się samochód klasy średniej w naszym kraju. Bardzo atrakcyjna cena wyjściowa ale zgodnie z polityką Volkswagena za wyposażenie dodatkowe słono zapłacisz. Cena od 99 000 zł

Mazda 6 2.0 MZR (155 KM) kombi – jeszcze więcej sportowego charakteru – podobne osiągi, podobny silnik, podobny poziom wykończenia i wyposażenia. Cena od: 99 000 zł

Opinie kierowców:

Tomasz Korniejew: Honda Accord zaskoczyła mnie przestrzenią jaką oferuje w przedziale pasażerskim. Silnik ma cechę charakterystyczną dla japońskiego producenta – robi się żwawy po przekroczeniu 4 tys. Obr./min ale zużywa przy tym zaskakująco niewiele paliwa. Jeżdżąc dynamicznie Accordem po mieście spalanie oscyluje wokół 9-10 l/100 km. To bardzo dobry wynik. Na wyróżnienie zasługuje fotel kierowcy – jest wprost stworzony do podróżowania na długich dystansach. Nie spodobał mi się w Accordzie zbyt mały bagażnik – biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu.

Jakub Tujaka: Honda Accord Tourer to samochód rodzinny o sportowym charakterze, który poczujemy już po przejechaniu pierwszych kilometrów za kierownicą. Silnik lubi wysokie obroty, a skrzynia biegów pracuje precyzyjnie i nie sprawia problemów. Zawieszenie jest dość twardo nastawione ale dobrze radzi sobie na nierównościach i nie męczy. Na pochwałę zasługują także wygodne fotele. Spokojnie jeżdżący kierowca bez problemu osiągnie średnie spalanie poniżej 9 litrów na 100 kilometrów.

Materiały użyte do wykończenia wnętrza powinny być jednak lepszej jakości, np. bardzo łatwo zarysować panele imitujące drewno. Do obsługi systemu audio trzeba się przyzwyczaić, przykładem jest to, że na konsoli środkowej największe pokrętło nie służy do regulacji głośności, chociaż każdy intuicyjnie do niego sięga. Opadająca linia dachu wygląda ładnie ale ogranicza ilość miejsca w tylnej sekcji auta.

Zobacz również: Volvo S40: jakiego wybrać? Poradnik

Dane techniczne:

Długość: 4 750 mm

Szerokość: 1 840 mm

Wysokość: 1 440 mm

Rozstaw osi: 2 705 mm

Masa: 1 427 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 1 990 kg

Pojemność bagażnika: 395 l / 672 l

Skrzynia biegów: manualna 6-biegowa

Napęd: przedni

Typ silnika: benzynowy

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 1997 ccm

Moc silnika: 115 kW (156 KM) / 6300 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 192 Nm / 4100 obr./min

Prędkość maksymalna: 212 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s

Zużycie paliwa: 7,6 l / 100 km

Pojemność zbiornika paliwa: 65 l

Test zderzeniowy: 5 gwiazdek (2009)

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Foele w Hondzie są wygodne i zapewniają dobre trzymanie boczne
Foele w Hondzie są wygodne i zapewniają dobre trzymanie boczne

W Accordzie przydałyby się ciekawsze felgi
W Accordzie przydałyby się ciekawsze felgi

Krótkie "skoki" lewarka przypominają o sportowych zapędach Accorda
Krótkie "skoki" lewarka przypominają o sportowych zapędach Accorda

Bagażnik w Accordzie kombi jest za mały - to jedna z nielicznych wad auta
Bagażnik w Accordzie kombi jest za mały - to jedna z nielicznych wad auta

Nowy grill dodał Hondzie charakteru
Nowy grill dodał Hondzie charakteru

Kształt przednich świateł dodaje Tourerowi dynamiki
Kształt przednich świateł dodaje Tourerowi dynamiki

Trzy słowa o nowym Accordzie - dynamiczny, funkcjonalny, za drogi
Trzy słowa o nowym Accordzie - dynamiczny, funkcjonalny, za drogi

Honda Accord - sportowy szyk w kombi
Honda Accord - sportowy szyk w kombi

Schowek w Hondzie Accord jest klimatyzowany
Schowek w Hondzie Accord jest klimatyzowany

Accord nie straszy już koszmarnym tyłem - nowe rozwiązanie wygląda bardzo atrakcyjnie
Accord nie straszy już koszmarnym tyłem - nowe rozwiązanie wygląda bardzo atrakcyjnie

Tylne światła Hondy Accord - bez zbędnych "fajerwerków"
Tylne światła Hondy Accord - bez zbędnych "fajerwerków"

Opadająca linia dachu w Tourerze dobrze wygląda, ale utrudnia załadunek dużych pakunków
Opadająca linia dachu w Tourerze dobrze wygląda, ale utrudnia załadunek dużych pakunków

Konsola środkowa Accorda z nawigacją wygląda znacznie lepiej
Konsola środkowa Accorda z nawigacją wygląda znacznie lepiej

Honda Accord Tourer - jedno z najatrakcyjniejszych aut kombi na polskim rynku
Honda Accord Tourer - jedno z najatrakcyjniejszych aut kombi na polskim rynku

Zegary w Accordzie to najlepszy przykład niemal idealnego połączenia atrakcyjnego wyglądu i funkcjonalności
Zegary w Accordzie to najlepszy przykład niemal idealnego połączenia atrakcyjnego wyglądu i funkcjonalności

Kierownica w nowej Hondzie to marzenie kierowcy - trudno wyobrazić sobie lepszą
Kierownica w nowej Hondzie to marzenie kierowcy - trudno wyobrazić sobie lepszą

Do dźwigienek regulacji temperatury trzeba się w Hondzie przyzwyczaić
Do dźwigienek regulacji temperatury trzeba się w Hondzie przyzwyczaić

Plastikowe klamki nie pasują do wnętrza Accorda
Plastikowe klamki nie pasują do wnętrza Accorda

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Motiveo

Motiveo.pl to nowy sposób na tworzenie współczesnych systemów motywacyjnych dla handlowców. Platforma ta przeznaczona jest dla całego sektora MŚP.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »