Podsumowanie
Honda Accord Tourer w testowanej wersji kosztuje prawie 119 000 złotych. Według mnie to nieco za dużo. Podobnie wyposażony Ford Mondeo (z silnikiem EcoBoost o mocy 160 KM) kosztuje ponad 10 000 mniej. Cenowo zdecydowanie bliżej Hondzie do walczącego w klasie premium Audi A4. Dlatego uważam, że koszt zakupu to obecnie największa wada Hondy.
Jeżeli jednak cena nie stanowi dla Ciebie problemu, to zastanawiając się nad kupnem auta rodzinnego klasy średniej, warto wziąć pod uwagę Accorda Tourera. To samochód, który jest funkcjonalny, dobrze wygląda i oferuje dużo przyjemności z jazdy. A co najważniejsze – nawet jadąc z rodziną na wakacje możesz w nim poczuć sportowego „ducha”.
reklama
reklama
Zobacz również: Test Volvo S40: skandynawski jak meble z Ikei
Alternatywa dla Honda Accord Tourer 2.0 i-VTEC:
Ford Mondeo 1.6 EcoBoost (160 KM) kombi – jeden z najpopularniejszych i najprzestronniejszych pojazdów w klasie średniej – doładowany silnik o pojemności 1,6 l oferuje dobre osiągi przy rozsądnym spalaniu. Cena od: 95 000 zł.
Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI (160 KM) – to najlepiej sprzedający się samochód klasy średniej w naszym kraju. Bardzo atrakcyjna cena wyjściowa ale zgodnie z polityką Volkswagena za wyposażenie dodatkowe słono zapłacisz. Cena od 99 000 zł
Mazda 6 2.0 MZR (155 KM) kombi – jeszcze więcej sportowego charakteru – podobne osiągi, podobny silnik, podobny poziom wykończenia i wyposażenia. Cena od: 99 000 zł
Opinie kierowców:
Tomasz Korniejew: Honda Accord zaskoczyła mnie przestrzenią jaką oferuje w przedziale pasażerskim. Silnik ma cechę charakterystyczną dla japońskiego producenta – robi się żwawy po przekroczeniu 4 tys. Obr./min ale zużywa przy tym zaskakująco niewiele paliwa. Jeżdżąc dynamicznie Accordem po mieście spalanie oscyluje wokół 9-10 l/100 km. To bardzo dobry wynik. Na wyróżnienie zasługuje fotel kierowcy – jest wprost stworzony do podróżowania na długich dystansach. Nie spodobał mi się w Accordzie zbyt mały bagażnik – biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu.
Jakub Tujaka: Honda Accord Tourer to samochód rodzinny o sportowym charakterze, który poczujemy już po przejechaniu pierwszych kilometrów za kierownicą. Silnik lubi wysokie obroty, a skrzynia biegów pracuje precyzyjnie i nie sprawia problemów. Zawieszenie jest dość twardo nastawione ale dobrze radzi sobie na nierównościach i nie męczy. Na pochwałę zasługują także wygodne fotele. Spokojnie jeżdżący kierowca bez problemu osiągnie średnie spalanie poniżej 9 litrów na 100 kilometrów.
Materiały użyte do wykończenia wnętrza powinny być jednak lepszej jakości, np. bardzo łatwo zarysować panele imitujące drewno. Do obsługi systemu audio trzeba się przyzwyczaić, przykładem jest to, że na konsoli środkowej największe pokrętło nie służy do regulacji głośności, chociaż każdy intuicyjnie do niego sięga. Opadająca linia dachu wygląda ładnie ale ogranicza ilość miejsca w tylnej sekcji auta.
Zobacz również: Volvo S40: jakiego wybrać? Poradnik
Dane techniczne:
Długość: 4 750 mm
Szerokość: 1 840 mm
Wysokość: 1 440 mm
Rozstaw osi: 2 705 mm
Masa: 1 427 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1 990 kg
Pojemność bagażnika: 395 l / 672 l
Skrzynia biegów: manualna 6-biegowa
Napęd: przedni
Typ silnika: benzynowy
Liczba cylindrów: 4
Pojemność silnika: 1997 ccm
Moc silnika: 115 kW (156 KM) / 6300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 192 Nm / 4100 obr./min
Prędkość maksymalna: 212 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s
Zużycie paliwa: 7,6 l / 100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 65 l
Test zderzeniowy: 5 gwiazdek (2009)