| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna


Pierwsza generacja Hondy Accord pojawiła się na rynku w 1976 roku. Japońskie auto konkurowało wtedy w segmencie kompaktów, ale już druga generacja Hondy Accord wprowadzona na rynek w 1981 roku przeskoczyła klasę wyżej i tak zostało do dzisiaj.

Napęd/Zawieszenie

Dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 156 KM nie czyni z Accorda demona prędkości. Przyspieszanie od 0 do 100 km/h trwa blisko 10 sekund. Jest to wartość wystarczająca do sprawnego poruszania się, ale czasem chciałoby się trochę więcej. By jeździć (w miarę) dynamicznie trzeba utrzymywać obroty na wysokim poziomie. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest dopiero powyżej 4000 obr. / min. i to się czuje. Jeśli kierowca zmieni bieg zbyt wcześnie musi pogodzić się z dynamiką ruszającego ślimaka.

Zobacz również: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Mówiąc o spalaniu trzeba wyraźnie rozróżnić dwa style jazdy. Decydując się na jazdę bardziej dynamiczną bez problemu zużywałem ponad 10 litrów benzyny na 100 km (taką wartość podaje producent dla cyklu miejskiego). Wynika to oczywiście z konieczności utrzymywania silnika na wysokich obrotach. Z kolei jeżdżąc spokojnie i bazując na wskazaniu wyświetlacza sugerującego optymalny moment zmiany biegów, udało mi się spalić zaledwie 8,5 litra na 100 km (w mieście !!!). To 1,5 litra mniej od danych producenta. Hondzie należą się za to duże słowa uznania.

Sześciobiegowa skrzynia biegów pracuje dobrze. Moim zdaniem przełożenia są nieco zbyt długie ale to kwestia indywidualnych przyzwyczajeń. Biegi wchodzą lekko, dźwignia prowadzi się bez wysiłku (oczywiście nie ma mowy o żadnych „hakach”), a jej krótkie skoki przypominają o usportowionym charakterze auta.

Prowadzenie Accorda to czysta przyjemność. Auto zachowuje się bardzo neutralnie i nie wymaga od kierowcy dużego wysiłku nawet podczas dynamicznej jazdy po łukach. Bardzo rzadko pojawia się lekka podsterowność, z którą szybko radzi sobie system kontroli trakcji. Skoro już mowa o pracy systemów wspomagających bezpieczeństwo, to mam trochę zastrzeżeń do układu zapobiegającego poślizgowi kół podczas przyspieszania. Podczas ruszania na mokrej nawierzchni nie radzi on sobie zbyt dobrze – reaguje zdecydowanie zbyt mocno i gwałtownie przyhamowuje rozpędzające się auto. Można się do tego przyzwyczaić, ale na początku testu tak silna reakcja elektroniki nieco mnie denerwowała.

Zobacz również: Mazda CX-7: jaką wybrać? Poradnik

Konstruktorom auta zależało na dobrych właściwościach jezdnych – dlatego zawieszenie w Accordzie Tourer jest dość twardo zestrojone (jak na kombi dla dużej rodziny). Jednak nie wpłynęło to na wygodę – samochód doskonale radzi sobie z tłumieniem nierówności. Co prawda czuje się, że auto pokonuje dziury i nierówności, ale są to doznania, które nie pogarszają komfortu jazdy. Po kilku godzinach za kółkiem nie czułem zmęczenia ani bólu pleców. 

Na zakończenie tej części warto podkreślić, że pomimo 475 cm długości i 184 cm szerokości nowy Accord dobrze radzi sobie z manewrami na parkingach. Jak na swoją wielkość auto jest naprawdę zwrotne.

Zobacz również:  Honda Accord: jaką wybrać? Poradnik

Dalej podsumowanie i alternatywy

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Foele w Hondzie są wygodne i zapewniają dobre trzymanie boczne
Foele w Hondzie są wygodne i zapewniają dobre trzymanie boczne

W Accordzie przydałyby się ciekawsze felgi
W Accordzie przydałyby się ciekawsze felgi

Krótkie "skoki" lewarka przypominają o sportowych zapędach Accorda
Krótkie "skoki" lewarka przypominają o sportowych zapędach Accorda

Bagażnik w Accordzie kombi jest za mały - to jedna z nielicznych wad auta
Bagażnik w Accordzie kombi jest za mały - to jedna z nielicznych wad auta

Nowy grill dodał Hondzie charakteru
Nowy grill dodał Hondzie charakteru

Kształt przednich świateł dodaje Tourerowi dynamiki
Kształt przednich świateł dodaje Tourerowi dynamiki

Trzy słowa o nowym Accordzie - dynamiczny, funkcjonalny, za drogi
Trzy słowa o nowym Accordzie - dynamiczny, funkcjonalny, za drogi

Honda Accord - sportowy szyk w kombi
Honda Accord - sportowy szyk w kombi

Schowek w Hondzie Accord jest klimatyzowany
Schowek w Hondzie Accord jest klimatyzowany

Accord nie straszy już koszmarnym tyłem - nowe rozwiązanie wygląda bardzo atrakcyjnie
Accord nie straszy już koszmarnym tyłem - nowe rozwiązanie wygląda bardzo atrakcyjnie

Tylne światła Hondy Accord - bez zbędnych "fajerwerków"
Tylne światła Hondy Accord - bez zbędnych "fajerwerków"

Opadająca linia dachu w Tourerze dobrze wygląda, ale utrudnia załadunek dużych pakunków
Opadająca linia dachu w Tourerze dobrze wygląda, ale utrudnia załadunek dużych pakunków

Konsola środkowa Accorda z nawigacją wygląda znacznie lepiej
Konsola środkowa Accorda z nawigacją wygląda znacznie lepiej

Honda Accord Tourer - jedno z najatrakcyjniejszych aut kombi na polskim rynku
Honda Accord Tourer - jedno z najatrakcyjniejszych aut kombi na polskim rynku

Zegary w Accordzie to najlepszy przykład niemal idealnego połączenia atrakcyjnego wyglądu i funkcjonalności
Zegary w Accordzie to najlepszy przykład niemal idealnego połączenia atrakcyjnego wyglądu i funkcjonalności

Kierownica w nowej Hondzie to marzenie kierowcy - trudno wyobrazić sobie lepszą
Kierownica w nowej Hondzie to marzenie kierowcy - trudno wyobrazić sobie lepszą

Do dźwigienek regulacji temperatury trzeba się w Hondzie przyzwyczaić
Do dźwigienek regulacji temperatury trzeba się w Hondzie przyzwyczaić

Plastikowe klamki nie pasują do wnętrza Accorda
Plastikowe klamki nie pasują do wnętrza Accorda

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Wilk

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »