| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie


Mazda CX-7 zadebiutowała w USA w 2006 roku. Rok później auto trafiło do Europy, a w 2008 roku rozpoczęła się sprzedaż modelu w Polsce. Testowana wersja z silnikiem wysokoprężnym o mocy 173 KM została wprowadzona do oferty przy okazji liftingu w 2009 roku.

Zanim przejdę do opisu auta chciałbym podkreślić dwie rzeczy. Po pierwsze: auto przypadło mi do gustu – jazdy testowe były prawdziwą przyjemnością. Po drugie: Mazda CX-7 to pojazd tworzony z myślą o rynku amerykańskim – dlatego część z zastosowanych rozwiązań może nie spodobać się europejskiemu użytkownikowi.

Nadwozie/przestronność

Mazda CX-7 to średnich rozmiarów SUV (a w zasadzie drogowy crossover). Mazda na swojej stronie internetowej sugeruje, że auto stanowi połączenie zalet typowego SUV-a z autem sportowym. Jednak w przypadku wersji z dieslem do samochodów sportowych nawiązuje przede wszystkim atrakcyjna, wpadająca w oko stylistyka.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda CX-7

Wygląd zewnętrzny to jedna z największych zalet Mazdy CX-7. Nawiązująca do kultowego modelu RX-8 sylwetka została zaprojektowana w zgodzie z nową filozofią marki („zoom-zoom”). Duże wloty powietrza, wyraziste przetłoczenia na masce oraz potężne nadkola bez problemu mieszczące koła na 19-calowych felgach, sprawiają wrażenie, że auto jest dużo większe niż w rzeczywistości. Jedyne potknięcie stylistyczne stanowią mleczne klosze tylnych lamp, które sprawiają wrażenie pozostałości z zeszłej epoki. Szkoda też, że w wersji z dieslem producent zrezygnował z dodającej charakteru podwójnej końcówki wydechu.

Mazda CX-7 liczy sobie 470 cm długości przy 187 cm szerokości i 165 cm wysokości. Od razu rzuca się w oczy fakt, że jest niższa niż klasowi rywale. Pomimo tego miejsca nad głową jest dosyć zarówno na przednich fotelach jak i na tylnej kanapie. Spora szerokość samochodu powoduje, że nawet niezbyt szczupli pasażerowie nie będą sobie przeszkadzać (co nie dziwi – w końcu CX-7 projektowana była z myślą o ponadwymiarowych mieszkańcach USA). Przestrzeń na nogi określiłbym jako typową dla aut tej wielkości – z tyłu mogą bez problemu jeździć dorośli pasażerowie.

Bagażnik Mazdy CX-7 zaskoczył mnie. Z danych producenta wynika, że jego pojemność to 455 litrów (czyli stosunkowo niedużo). Jednak gdy otworzyłem klapę bagażnika odniosłem wrażenie, że jest on dużo większy. Co ważne – przestrzeń bagażowa jest łatwa do zagospodarowania a próg załadunkowy na tyle niski, by bez problemu zapakować nawet bardzo ciężkie przedmioty.

Wnętrze/Wyposażenie

Wnętrze Mazdy CX-7 budzi mieszane uczucia. Z jednej strony mamy bardzo atrakcyjne, ukryte w tubach, niebiesko-czerwone zegary, masywny tunel środkowy oraz okrągłe nawiewy, które doskonale pasują do sportowej stylistyki samochodu. Z drugiej strony dostajemy nie pasujący kolorystycznie biały wyświetlacz komputera pokładowego i zbyt małą, przeładowaną przyciskami kierownicę.

Materiały wykorzystane w aucie to kolejny przykład „amerykańskości” Mazdy. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda atrakcyjnie, jest dobrze spasowane i nie trzeszczy. Jednak bezpośredni kontakt z plastikami przekonuje nas o ich twardości i surowości.

Dobre wrażenie zrobiła na mnie ergonomia. Chociaż w aucie jest mnóstwo przycisków i przełączników nie ma problemu z ich obsługą. Wszystko jest czytelne, duże i na swoim miejscu. Nie trzeba poświęcić kilku godzin na studiowanie instrukcji obsługi by nauczyć się korzystania z odtwarzacza CD. Brakuje większej ilości schowków, ale ten niedobór rekompensują duże wymiary skrytek przed pasażerem i w podłokietniku.

Fotele to kolejny zamerykanizowany element. Są wygodne, miękkie, podgrzewane i elektrycznie regulowane, ale nie gwarantują wystarczającego trzymania bocznego. Dodatkowo siedzisko jest nieco zbyt krótkie, co może stanowić problem dla wyższych kierowców. Przeszkadzała mi też bardzo nieprzyjemna w dotyku skóra zastosowana do obicia foteli, której wygląd nie budził dobrych skojarzeń (jest trochę „skajowa”). Przypuszczam, że dzięki temu wytrzyma dłuższą eksploatację, ale nie jestem przekonany czy dokonany przez projektantów wybór był prawidłowy.

Zobacz również: Mitsubishi ASX – którego wybrać? Poradnik

Warto podkreślić, że na tylnej kanapie dostępny jest trzypunktowy pas bezpieczeństwa dla pasażera na środkowym miejscu. Rozwiązanie bardzo przydatne, ale mocowanie do sufitu jest tak umiejscowione, że zapięty pas może przeszkadzać pasażerowi po lewej stronie (szczególnie jeśli nie jest szczupły).

Niewielkie okienka umieszczone przed przednimi drzwiami ułatwiają obserwację tego co dzieje się przed samochodem. Spore lusterka oraz duża tylna szyba powodują, że widoczność do tyłu jest równie dobra. Dodatkowym elementem poprawiającym bezpieczeństwo jest system RMV, który poinformuje kierowcę o pojazdach znajdujących się w martwym polu. 

Wyposażenie testowanej wersji Sport było niemal kompletne. Na liście opcji znajduje się jedynie metalizowany lakier. To co zaskakuje to fakt, że w aucie za 160 000 zł nie ma dwustrefowej klimatyzacji, nawigacji czy czujników parkowania z przodu pojazdu. Można zamówić montaż czujników i nawigacji ale nie są to elementy zakładane fabrycznie. 

Wiemy już czego nie ma w wyposażeniu Mazdy CX-7. A co jest? Praktycznie wszystko czego potrzebuje kierowca wliczając w to doskonały system nagłośnienia BOSE, elektrycznie regulowane skórzane fotele, reflektory biksenonowe, kamerę cofania (chociaż fakt, że ekran jest mikroskopijny ogranicza jej użyteczność), napęd na 4 koła, zaawansowany bezkluczykowy dostęp, 8 poduszek powietrznych, pełen zestaw systemów wspomagających bezpieczeństwo, itp. Krótko mówiąc… jest bardzo dobrze.

Dalej napęd/zawieszenie

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotel kierowcy CX-7 czyli "full wypas" - skóra, elektryka i podgrzewanie
Fotel kierowcy CX-7 czyli "full wypas" - skóra, elektryka i podgrzewanie

Środkowa konsola Mazdy dobrze wygląda i jest funkcjonalna
Środkowa konsola Mazdy dobrze wygląda i jest funkcjonalna

Tylna kanapa Mazdy oferuje wystarczająco dużo miejsca nawet dla dorosłych pasażerów
Tylna kanapa Mazdy oferuje wystarczająco dużo miejsca nawet dla dorosłych pasażerów

Skrzynia biegów w Maździe CX-7 pracuje precyzyjnie, ale dość ciężko
Skrzynia biegów w Maździe CX-7 pracuje precyzyjnie, ale dość ciężko

Regulacja klimatyzacji w CX-7 - prościej się nie da
Regulacja klimatyzacji w CX-7 - prościej się nie da

Ukłon w stronę ergonomii - by obsługiwać Mazdę nie trzeba dyplomu inżyniera
Ukłon w stronę ergonomii - by obsługiwać Mazdę nie trzeba dyplomu inżyniera

Duże rozmiary schowków to zaleta CX-7
Duże rozmiary schowków to zaleta CX-7

Zegary Mazdy CX-7 są bardzo atrakcyjne - dodają wnętrzu sportowego charakteru
Zegary Mazdy CX-7 są bardzo atrakcyjne - dodają wnętrzu sportowego charakteru

Ekran widoku z kamery cofania jest w Maździe zdecydowanie za mały
Ekran widoku z kamery cofania jest w Maździe zdecydowanie za mały

Wielofunkcyjna kierownica w CX-7 to jeden z mniej udanych elementów wnętrza
Wielofunkcyjna kierownica w CX-7 to jeden z mniej udanych elementów wnętrza

Funkcjonalny - na pewno. Atrakcyjny wizualnie - tak, choć nie ustrzeżono się od kilku drobnych wpadek - oto kokpit Mazdy CX-7
Funkcjonalny - na pewno. Atrakcyjny wizualnie - tak, choć nie ustrzeżono się od kilku drobnych wpadek - oto kokpit Mazdy CX-7

CX-7 z tyłu - byłoby świetnie gdyby nie te lampy
CX-7 z tyłu - byłoby świetnie gdyby nie te lampy

Mazda CX-7 z przodu - to się musi podobać
Mazda CX-7 z przodu - to się musi podobać

Bardzo dynamiczna sylwetka to zaleta tego modelu Mazdy
Bardzo dynamiczna sylwetka to zaleta tego modelu Mazdy

Tylne światła w CX-7 - powrót do przeszłości
Tylne światła w CX-7 - powrót do przeszłości

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

EFT International

EFT International zajmuje się pomaganiem firmom w osiągnięciu sukcesu na zagranicznych rynkach, głównie w Wielkiej Brytanii i Indiach.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »