| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo S40: skandynawski jak meble z Ikei

Test Volvo S40: skandynawski jak meble z Ikei

Volvo S40 w mocnej wersji D4 (177 KM) to zgrabny i szybki samochód klasy kompaktowej, który oferuje komfort jazdy co najmniej auta segmentu D.

Mimo, że to Volvo ma wiele wspólnego z Fordem Focusem, w S40 czuć skandynawskiego ducha. Z zewnątrz auto nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale trudno sylwetce odmówić dyskretnej elegancji. Z kolei w środku projektanci postawili na jeszcze oszczędniejszą ale jednocześnie praktyczną formę. To wszystko sprawia, że S40 emanuje takimi samymi skandynawskimi cechami, jak meble z Ikei – prosta forma i wygoda użytkowania na co dzień. I dobrze.

Nadwozie

Długość całkowita – 447,6 cm, szerokość 177 cm, rozstaw osi 264 cm, te niemal książkowe dla klasy samochodów kompaktowych wymiary nie pozostawiają złudzeń co do klasyfikacji segmentowej Volvo S40. Nadwozie szwedzkiego sedana cechuje dyskretna elegancja okraszona sportowym sznytem którego nadają sylwetce wyraziste przetłoczenia oraz dwie wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem końcówki wydechu. S40 to auto proporcjonalne i nie krzykliwe. Wygląd tego samochodu przypadnie do gustu większości kierowców. Może niewielu zachwyci, ale większość stwierdzi że jest ładny.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo S40

Kompaktowe rozmiary i czterodrzwiowe nadwozie Volvo wymusiło skrócenie powierzchni drzwi. W efekcie wsiadanie i wysiadanie z pojazdu na ciasnych parkingach jest wygodne, bo można dość szeroko uchylić drzwi, nawet gdy zaparkujemy stosunkowo blisko ściany, czy innego auta. 

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski S40 jest wystarczająco przestronny. Z przodu nawet wysocy kierowcy nie powinni narzekać na ciasnotę. Z kolei z tyłu wygodnie podróżować będą osoby o przeciętnym wzroście do ok. 182 cm. Wyżsi pasażerowie mogą narzekać na ciasnotę w okolicach nóg i głowy.
Fotel kierowcy jest wygodny i nie zmęczy nawet na długiej trasie. Oparcie wystarczająco podtrzymuje plecy podczas jazdy po krętej drodze. Jedyne do czego można się przyczepić to zbyt krótkie siedzisko. 

Wnętrze i tablicę przyrządów wykonano z plastików przeciętnej jakości ale porządnie spasowanych. Tablica przyrządów ma bardzo oszczędną formę. Znakiem charakterystycznym dla większości osobowych modeli Volvo zapoczątkowanym właśnie w modelu S40, jest półka za środkową konsolą. Rozwiązanie efektowne, jak patrzy się na nie z boku, ale niepraktyczne z perspektywy kierowcy – na półeczkę ukrytą za konsolą trudno sięgnąć.
Kokpit urządzono czytelnie i przejrzyście, duży plus za jakość skóry którą obszyto kierownicę, jest bardzo przyjemna w dotyku.

Zobacz również: Alfa Romeo Giulietta: jaką wybrać? Poradnik

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Ilość przestrzeni na tylnej kanapie Volvo S40 jest przecietna jak na auto wielkości kompaktu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Ilość przestrzeni na tylnej kanapie Volvo S40 jest przecietna jak na auto wielkości kompaktu. Fot. Moto.wieszjak.pl

Fotel kierowcy Volvo S40 jest Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Volvo S40 jest Fot. Moto.wieszjak.pl

Dzignia zmiany biegów w S40 D4 ma krótki skok. Momentum Fot. Moto.wieszjak.pl
Dzignia zmiany biegów w S40 D4 ma krótki skok. Momentum Fot. Moto.wieszjak.pl

Tradycyjna już i swojego czasu nowatorska konsola centralna Volvo S40. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tradycyjna już i swojego czasu nowatorska konsola centralna Volvo S40. Fot. Moto.wieszjak.pl

Tablica przyrządów Volvo S40 D4 urządzona w minimalistycznym, skandynawskim stylu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Volvo S40 D4 urządzona w minimalistycznym, skandynawskim stylu. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo S40 D4 Momentum Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S40 D4 Momentum Fot. Moto.wieszjak.pl

Widoczne na zdjęciu obręcze kół ze stopów lekkich to wysposażenie standardowe Volvo S40 D4 Momentum. Fot. Moto.wieszjak.pl
Widoczne na zdjęciu obręcze kół ze stopów lekkich to wysposażenie standardowe Volvo S40 D4 Momentum. Fot. Moto.wieszjak.pl

Reflektory ksenonowe Volvo S40. Fot. Moto.wieszjak.pl
Reflektory ksenonowe Volvo S40. Fot. Moto.wieszjak.pl

Bagażnik Volvo S40 ma objętość 404 l, ale jego praktyczność ogranicza niewielki otwór załadunku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Volvo S40 ma objętość 404 l, ale jego praktyczność ogranicza niewielki otwór załadunku. Fot. Moto.wieszjak.pl

Jazda Volvo S40 D4 jest bardzo komfortowa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Jazda Volvo S40 D4 jest bardzo komfortowa. Fot. Moto.wieszjak.pl

Tylko wprawny obserwator odkryje, że spogląda na najmocniejszą odmianą S40 z silnikiem wysokoprężnym. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylko wprawny obserwator odkryje, że spogląda na najmocniejszą odmianą S40 z silnikiem wysokoprężnym. Fot. Moto.wieszjak.pl

Wysokoprężny silnik Volvo S40 D4 ma pojemności 2 litrów i moc maksymalną 177 KM. Jednostka rozwija maksymalny moment obrotowy 400 Nm od 1750 obr./min. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wysokoprężny silnik Volvo S40 D4 ma pojemności 2 litrów i moc maksymalną 177 KM. Jednostka rozwija maksymalny moment obrotowy 400 Nm od 1750 obr./min. Fot. Moto.wieszjak.pl

Skromny, ale czytelny zestaw wskaźników Volvo S40 D4. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skromny, ale czytelny zestaw wskaźników Volvo S40 D4. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo S40 D4 ma narowisty charakter. Auto jest bardzo dynamiczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S40 D4 ma narowisty charakter. Auto jest bardzo dynamiczne. Fot. Moto.wieszjak.pl

Tylne lampy Volvo S40 przywodzą na myśl klosze lamp z modelu S60 poprzedniej generacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylne lampy Volvo S40 przywodzą na myśl klosze lamp z modelu S60 poprzedniej generacji. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PROMAG S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »