| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

Toyota Land Cruiser to przedstawiciel zagrożonego wyginięciem gatunku tzw. „prawdziwych terenówek”. Zaparkowany w centrum handlowym Land Cruiser budzi śmiech, a skrzydła rozwija dopiero na miękkim podłożu.

Podsumowanie i ceny

Cennik Toyoty Land Cruiser to dla zwykłego śmiertelnika przerażające miejsce. Ceny tej terenówki zaczynają się obecnie od 190 tysięcy złotych, zaś testowana przez nas wersja X kosztuje 303 tysiące złotych (bez promocji). Za wersję z 4-litrowym silnikiem benzynowym trzeba dopłacić 19 tysięcy złotych, a jeśli jeszcze zażyczymy sobie trzeci rząd siedzeń, to cena rośnie o kolejne 25 tysięcy. Na dodatek, jak poinformował mnie handlowiec jednego z salonów Toyoty w Warszawie, od 1 stycznia 2011 roku nie mamy już możliwości zarejestrować Land Cruisera jako auto ciężarowe „na firmę” i odzyskać część kosztów zakupu i późniejszej eksploatacji. Pozwolicie zatem, że tym razem nie będę wdawał się w rozważania odnośnie stosunku jakość/cena, gdyż klientela tego modelu auta to po prostu ludzie bogaci, na których taka cena nie zrobi wrażenia, a Land Cruiser będzie ładnie wyglądał na podjeździe ich tysiąc metrowego dworku na Mazurach, tuż obok zagrody z bobrami.

Zobacz również: Test Suzuki SX4: Chomik na kofeinie

Gdyby przedstawiono mi propozycję półrocznej wyprawy do australijskiego buszu, na Saharę czy na biegun północny i dano nieograniczone środki na jej organizację, to prawdopodobnie wybrałbym Land Cruisera jako środek transportu. Kupowanie takiego auta do miasta to jak latanie rakietą kosmiczną nad lasem. Na twardej drodze auto wymaga nieco innego podejścia do prowadzenia niż zwykła osobówka, a nawet SUV czy crossover. Auto jest stworzone do bezdroży, a w mieście wygląda jak aborygen w garniturze na zebraniu rady nadzorczej Microsoftu. Niby wszystko pasuje, a jednak jest… jakby nie na miejscu.

Alternatywy: Range Rover, Mercedes G, Nissan Patrol

Dane techniczne

Długość: 4760 mm
Szerokość: 1885 mm
Wysokość: 1890 mm
Rozstaw osi: 2790 mm

Masa: 2080 kg
Pojemność bagażnika: 621 l
Pojemność po złożeniu siedzeń: 1833 l

Skrzynia biegów: automatyczna 5-biegowa
Napęd: stały na cztery koła, z reduktorem
Typ silnika: turbodiesel
Liczba cylindrów: 4
Pojemność silnika: 2982 cc
Moc silnika: 190 KM / 3400 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 420 Nm / 1600 obr./min

Prędkość maksymalna: 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,7 s
Zużycie paliwa: 8,1 l / 100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 87 l

Właściwości terenowe

Kąt wejścia: 32 stopnie
Kąt zejścia: 25 stopnie
Kąt rampowy: 22 stopnie
Maksymalna głębokość brodzenia: 700 mm

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotele są wygodne, a miejsca jest mnóstwo(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Fotele są wygodne, a miejsca jest mnóstwo(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Centralna konsola jest łatwa w obsłudze(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Centralna konsola jest łatwa w obsłudze(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Zmieniono m.in kształt przednich i tylnych lamp(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Zmieniono m.in kształt przednich i tylnych lamp(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Tak samo jest z tyłu (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Tak samo jest z tyłu (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Skrzynia pracuje nieco ospale, natomiast imitacja drewna robi dobre wrażenie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Skrzynia pracuje nieco ospale, natomiast imitacja drewna robi dobre wrażenie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Radiem jak i zestawem głośnomówiącym można sterować z kierownicy(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Radiem jak i zestawem głośnomówiącym można sterować z kierownicy(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik jest przepastny, a po złożeniu foteli jest go jeszcze więcej (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik jest przepastny, a po złożeniu foteli jest go jeszcze więcej (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Automatyczna skrzynia biegów ma pięć przełożeń (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Automatyczna skrzynia biegów ma pięć przełożeń (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Land Cruiser w terenie radzi sobie świetnie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Land Cruiser w terenie radzi sobie świetnie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Silnikowi diesla przydałyby się dwa dodatkowe cylindry aby poprawić kulturę pracy(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Silnikowi diesla przydałyby się dwa dodatkowe cylindry aby poprawić kulturę pracy(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Na centralnej konsoli na znajdują się przyciski obsługujące reduktor, wspomaganie zjazdu/podjazdu i centralny dyferencjał (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Na centralnej konsoli na znajdują się przyciski obsługujące reduktor, wspomaganie zjazdu/podjazdu i centralny dyferencjał (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Maksymalny kąt podjazdu to 42 stopnie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Maksymalny kąt podjazdu to 42 stopnie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Auto stoi na wielkich 18 calowych felgach i kołach 265/60 (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Auto stoi na wielkich 18 calowych felgach i kołach 265/60 (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Schowek po stronie pasażera (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Schowek po stronie pasażera (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

W 2010 roku seria 200 przeszła facelifting (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
W 2010 roku seria 200 przeszła facelifting (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Kąty rampowe, zejścia i natarcia też są na przyzwoitym dla auta terenowego poziomie (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Kąty rampowe, zejścia i natarcia też są na przyzwoitym dla auta terenowego poziomie (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Panel sterowania lusterkami i elektrycznym ogrzewaniem(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Panel sterowania lusterkami i elektrycznym ogrzewaniem(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Land Cruiser ma stały napęd na cztery koła, reduktor i blokadę dyferencjału międzyosiowego(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Land Cruiser ma stały napęd na cztery koła, reduktor i blokadę dyferencjału międzyosiowego(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze jest surowe i plastikowe, ale dobrze wykonane i zmontowane (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze jest surowe i plastikowe, ale dobrze wykonane i zmontowane (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Ekran LCD jest całkiem spory (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Ekran LCD jest całkiem spory (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Zegary są bardzo czytelne (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Zegary są bardzo czytelne (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Europejski Fundusz Leasingowy

Europejski Fundusz Leasingowy SA powstał w 1991 roku, jako jedna z pierwszych firm leasingowych w Polsce.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »