| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

Toyota Land Cruiser to przedstawiciel zagrożonego wyginięciem gatunku tzw. „prawdziwych terenówek”. Zaparkowany w centrum handlowym Land Cruiser budzi śmiech, a skrzydła rozwija dopiero na miękkim podłożu.

Wnętrze i wyposażenie

W środku Land Cruisera miejsca jest mnóstwo. Jedynymi osobami, jakie mogłyby narzekać na ilość miejsca to zawodnicy sumo. Albo ochroniarze Phila Spectora. Oparcia tylnych foteli jak i same fotele można regulować. Testowana przez nas wersja została wyposażona w trzeci rząd siedzeń, przez co Land Cruiser zmienia się w auto 7-osobowe. Same fotele są niezwykle wygodne w rozkładaniu… po prostu wciskamy przycisk i wszystko dzieje się automatycznie.

Po rozłożeniu fotele oferują dość znośną ilość miejsca dla dwóch osób, kosztem jednak całego bagażnika. Tak nawiasem mówiąc Land Cruiser jest jednym z niewielu aut, gdzie tylne fotele oferują wystarczającą ilość miejsca dla osób o średnim wzroście. Jest tylko jeden problem: trzeci rząd siedzeń to opcja, która obecnie kosztuje w salonie 25 tysięcy (!) złotych. Dam wam teraz chwilę na podniesienie szczęki z podłogi. Pieniędzy tych nie dało się odzyskać nawet poprzez zarejestrowanie auta jako ciężarowego, bowiem trzeci rząd siedzeń i kratka wzajemnie się wykluczały. Piszę w czasie przeszłym, bowiem od 1 stycznia 2011 nie da się już zarejestrować Land Cruisera jako auta ciężarowego i odliczyć VAT.

Design wnętrza jest dość surowy i plastikowy. Gdzieniegdzie (np. na kierownicy i dźwigni zmiany biegów) zastosowano niezłej jakości imitację drewna, a także srebrny plastik (który wygląda już niestety nieco gorzej). Duże i czytelne są za to wszystkie wskaźniki, a zwłaszcza zegary prędkościomierza i obrotomierza. Rozłożenie przycisków i pokręteł sterujących różnymi funkcjami (a trochę ich jest) jest dość intuicyjne, choć mam kilka zastrzeżeń. Dobrze umiejscowiony jest duży wyświetlacz LCD: zamontowano go wysoko i dość płasko. Wymusiło to jednak przeniesienie sterowania radiem w niższe partie centralnej konsoli. Na szczęście wszystkimi ważnymi funkcjami można sterować z koła kierownicy.

Wnętrze jest bardziej luksusowe niż niektóre mieszkania. Nic zresztą dziwnego, bowiem testowany przez nas Land Cruiser to topowa wersja X, dlatego łatwiej jest wymienić rzeczy, których nie ma. Koszt auta to prawie 300 000 złotych, mamy więc 3 kamery (z przodu, z tyłu i z prawej strony), inteligentny kluczyk (aby zamknąć lub otworzyć centralny zamek z zewnątrz wystarczy tylko dotknąć klamki), gniazdko 220V w bagażniku, trzystrefową klimatyzacja z nawiewami na drugi rząd siedzeń, nawigację, skórzaną tapicerkę, 9-calowy monitor DVD wysuwany z dachu i 14-głośnikowy system nagłaśniający JBL. Jedynym opcjonalnym elementem w tej wersji jest trzeci rząd siedzeń, jednak płacenie 25 000 złotych za dwa dodatkowe zydle to już mała przesada.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotele są wygodne, a miejsca jest mnóstwo(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Fotele są wygodne, a miejsca jest mnóstwo(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Centralna konsola jest łatwa w obsłudze(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Centralna konsola jest łatwa w obsłudze(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Zmieniono m.in kształt przednich i tylnych lamp(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Zmieniono m.in kształt przednich i tylnych lamp(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Tak samo jest z tyłu (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Tak samo jest z tyłu (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Skrzynia pracuje nieco ospale, natomiast imitacja drewna robi dobre wrażenie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Skrzynia pracuje nieco ospale, natomiast imitacja drewna robi dobre wrażenie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Radiem jak i zestawem głośnomówiącym można sterować z kierownicy(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Radiem jak i zestawem głośnomówiącym można sterować z kierownicy(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik jest przepastny, a po złożeniu foteli jest go jeszcze więcej (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik jest przepastny, a po złożeniu foteli jest go jeszcze więcej (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Automatyczna skrzynia biegów ma pięć przełożeń (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Automatyczna skrzynia biegów ma pięć przełożeń (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Land Cruiser w terenie radzi sobie świetnie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Land Cruiser w terenie radzi sobie świetnie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Silnikowi diesla przydałyby się dwa dodatkowe cylindry aby poprawić kulturę pracy(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Silnikowi diesla przydałyby się dwa dodatkowe cylindry aby poprawić kulturę pracy(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Na centralnej konsoli na znajdują się przyciski obsługujące reduktor, wspomaganie zjazdu/podjazdu i centralny dyferencjał (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Na centralnej konsoli na znajdują się przyciski obsługujące reduktor, wspomaganie zjazdu/podjazdu i centralny dyferencjał (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Maksymalny kąt podjazdu to 42 stopnie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Maksymalny kąt podjazdu to 42 stopnie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Auto stoi na wielkich 18 calowych felgach i kołach 265/60 (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Auto stoi na wielkich 18 calowych felgach i kołach 265/60 (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Schowek po stronie pasażera (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Schowek po stronie pasażera (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

W 2010 roku seria 200 przeszła facelifting (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
W 2010 roku seria 200 przeszła facelifting (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Kąty rampowe, zejścia i natarcia też są na przyzwoitym dla auta terenowego poziomie (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Kąty rampowe, zejścia i natarcia też są na przyzwoitym dla auta terenowego poziomie (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Panel sterowania lusterkami i elektrycznym ogrzewaniem(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Panel sterowania lusterkami i elektrycznym ogrzewaniem(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Land Cruiser ma stały napęd na cztery koła, reduktor i blokadę dyferencjału międzyosiowego(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Land Cruiser ma stały napęd na cztery koła, reduktor i blokadę dyferencjału międzyosiowego(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze jest surowe i plastikowe, ale dobrze wykonane i zmontowane (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze jest surowe i plastikowe, ale dobrze wykonane i zmontowane (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Ekran LCD jest całkiem spory (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Ekran LCD jest całkiem spory (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Zegary są bardzo czytelne (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Zegary są bardzo czytelne (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Piekarska

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »