| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Suzuki SX4: Chomik na kofeinie

Test Suzuki SX4: Chomik na kofeinie

SX4 jest trochę jak chomik. Kiedy siedzi w miejscu jest słodki, jednak kiedy ruszy z miejsca to trudno za nim nadążyć.

Suzuki SX4 to nieco dziwna konstrukcja. To niby-terenowy minivan z napędem na cztery koła, za duży na klasę B, za mały na segment C, zbyt drogi jako auto na zakupy, a zbyt cywilny na prawdziwą terenówkę. Na dodatek samo Suzuki nazywa go „crossoverem”. Tak uniwersalny nie jest nawet Rysiek z „Klanu”. Czym zatem jest SX4? I dla kogo został stworzony? Umyjcie rączki i czytajcie dalej.

Zaprojektowane przez Giorgietta Giugiara (szefa studia Italdesign) Suzuki SX4 pojawiło się na rynku w 2006 roku, a w 2009 roku przeszła nieznaczny face lifting. Czuję się jednak w obowiązku wspomnieć, że Suzuki nie jest jedynym „SX4” dostępnym na rynku. Auto jest też sprzedawane ze znaczkiem Fiata jako model Sedici. Oba modele produkowane są na Węgrzech, w fabryce Magyar Suzuki w Esztergomie. Do redakcyjnego testu trafił model Premium z napędem na cztery koła (4WD) oraz silnikiem diesla o pojemności dwóch litrów i mocy 135 KM.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki SX4

Nadwozie

Skoro do pracy przy nadwoziem SX4 zaprzęgnięto słynnego Giugiara (uhonorowanego tytułem projektanta XX wieku), to efekty powinny być spektakularne. Giugiaro jednak od czasu do czasu płodzi twory dziwne (zainteresowanych odsyłam do jego portfolio, gdzie znajdują się zarówno dzieła sztuki jak i nocne koszmary), więc tak naprawdę na dwoje babka wróżyła. 

Z przodu SX4 nawiązuje nieco do Swifta, zaś zabieg stylistyczny zastosowany z tyłu ma nadać mu cechy auta terenowego. Auto ma też całkiem przyzwoity, 19 centymetrowy prześwit.

Niestety, już na pierwszy rzut oka widać, że w swobodnym pokonywaniu terenowych tras przeszkadza zbyt duży przedni zwis (zresztą nie tylko on, ale o tym dalej). Suzuki pozycjonuje SX4 w segmencie B (czyli razem np. z Hyundaiem i20). Z długością 4 metrów i 12 centymetrów SX4 wygląda jednak trochę jak ukrywający się za zbyt małym krzakiem brontozaur.

Zobacz również: Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca

Wnętrze

Pierwsze wrażenie po otwarciu drzwi jest słabe. Winę za to ponosi ilość użytego do wykończenia wnętrza plastiku. Nie tylko wygląda jakby pochodził z przetopu chińskich zabawek, ale jest też niezbyt przyjemny w dotyku. Do wnętrza trzeba się trochę przyzwyczaić, dopiero wtedy dostrzeżemy, że wszystkie elementy są dobrze spasowane i zamontowane. Czy tak wielkim problemem byłoby zastosowanie plastiku nieco bardziej „charyzmatycznego”? Zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę auta? 

Jak na długość auta, miejsca w środku nie jest zbyt wiele. Ani z przodu, ani z tyłu. Wysoka osoba z przodu uniemożliwia w miarę nawet wygodną jazdę osobie średniego wzrostu siedzącej z tyłu. Fotele są natomiast wygodne. Bagażnik też nie powala wielkością, mieści bowiem tylko 270 litrów bagażu. Sytuację ratuje składana i dzielona w stosunku 40/60 kanapa, wtedy bagażnik powiększa się do 1045 litrów.

Ergonomia i prostota obsługi zasługuje za to na piątkę z plusem. Obsługa auta jest prosta jak konstrukcja cepa, a układ przycisków i zegarów - przejrzysty. Doskonała jest też widoczność do przodu. Przed sobą kierowca ma dużą, postawioną pod dużym kątem szybę. Na boki też jest bardzo dobrze, dzięki nisko zaczynającej się linii szyb. Niestety grube słupki boczne nieco ograniczają pole widzenia.

Wyposażenie dodatkowe nie jest zbyt bogate, nawet w topowej wersji Premium. Z rzeczy o których warto wspomnieć jest radio z odtwarzaczem mp3 i z 6 głośnikami. Wodotrysków jednak nie ma, a nawet za dopłatą nie uświadczymy takich rzeczy jak nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja, szklany dach. Niestety z tego powodu SX4 odstaje nawet od innych aut segmentu B i zbliża się do aut segmentu A.

Dalej napęd i zawieszenie

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Skrzynia biegów w tym egzemplarzu Suzuki SX4 Premium 4WD 2,0 DDiS 135 KM to 6 biegowy manual Fot. Moto.wieszjak.pl
Skrzynia biegów w tym egzemplarzu Suzuki SX4 Premium 4WD 2,0 DDiS 135 KM to 6 biegowy manual Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 Premium 4WD 2,0 DDiS 135 KM Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 Premium 4WD 2,0 DDiS 135 KM Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 Premium 4WD 2,0 DDiS 135 KM Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 Premium 4WD 2,0 DDiS 135 KM Fot. Moto.wieszjak.pl

Na liście wyposażenia dodatkowego Suzuki SX4 nie znajdziemy zbyt wielu opcji Fot. Moto.wieszjak.pl
Na liście wyposażenia dodatkowego Suzuki SX4 nie znajdziemy zbyt wielu opcji Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 należy do segmentu B Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 należy do segmentu B Fot. Moto.wieszjak.pl

Układ zegarów w Suzuki SX4 jest jednak bardzo czytelny Fot. Moto.wieszjak.pl
Układ zegarów w Suzuki SX4 jest jednak bardzo czytelny Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4, schowek na rękawiczki Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4, schowek na rękawiczki Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 jest prosty w obsłudze i bardzo ergonomiczny Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 jest prosty w obsłudze i bardzo ergonomiczny Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 Premium 4WD 2,0 DDiS 135 KM podczas jazdy w terenie Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 Premium 4WD 2,0 DDiS 135 KM podczas jazdy w terenie Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 aspiruje jednak do bycia małą terenówką Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 aspiruje jednak do bycia małą terenówką Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 umożliwia wyłączenie ESP i regulację napędu 4x4 Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 umożliwia wyłączenie ESP i regulację napędu 4x4 Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 w terenie radzi sobie zupełnie dobrze Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 w terenie radzi sobie zupełnie dobrze Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 jest ciekawym stylistycznie samochodem Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 jest ciekawym stylistycznie samochodem Fot. Moto.wieszjak.pl

Najbardziej "wyszukaną" opcją w Suzuki SX4 jest radio CD z Mp3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Najbardziej "wyszukaną" opcją w Suzuki SX4 jest radio CD z Mp3 Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 z tyłu nawiązuje do sylwetki auta terenowego Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 z tyłu nawiązuje do sylwetki auta terenowego Fot. Moto.wieszjak.pl

Suzuki SX4 Premium 4WD 2,0 DDiS 135 KM Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 Premium 4WD 2,0 DDiS 135 KM Fot. Moto.wieszjak.pl

We wnętrzu Suzuki SX4 jest plastikowo i dość topornie Fot. Moto.wieszjak.pl
We wnętrzu Suzuki SX4 jest plastikowo i dość topornie Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Eksperci BUDTRADE.pl

Ekipa BUDTRADE.pl to fachowcy w dziedzinie materiałów budowlanych oraz ich efektywnego wykorzystania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »