| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna Włoszka

Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna Włoszka


Giulietta ujrzała światło dzienne w 2010 roku. Na rynku zastąpiła wysłużoną, sprzedawaną przez ponad 10 lat, 147-kę. Bardzo mnie ucieszył powrót do nazwy Giulietta – w końcu kobiece imię idealnie oddaje charakter aut tej marki - pięknych, intrygujących ale nieco kapryśnych i wymagających ciągłej troski.

Napęd/Zawieszenie

Pora na ocenę wrażeń z jazdy. Nie ukrywam, ze nie jestem zwolennikiem silników diesla w samochodach Alfa Romeo. Po jazdach Giuliettą utwierdziłem się w swoim przekonaniu. 170-konny diesel z momentem obrotowym 320 Nm jest nieco ospały (w trybie Normal). Według danych producenta, samochód przyspiesza do 100 km/h w równe 8 sekund ale nawet w sportowym trybie Dynamic, w którym moment obrotowy rośnie o 30 Nm, nie udało mi się zbliżyć do tego wyniku. Dodatkowo dynamika na wyższych biegach jest niewystarczająca – jeśli chcesz bezpiecznie wyprzedzać, powinieneś zredukować bieg.

A jeżeli już o zmianie biegów mowa. Skrzynia biegów w Giulietcie mocno mnie rozczarowała. Jest nieprecyzyjna, biegi wchodzą opornie a dźwignia potrafi haczyć. To poważny zarzut dla auta o sportowym charakterze. Nie mogę wykluczyć, ze brakująca sekunda w przyspieszaniu do 100 km/h to efekt źle pracującej skrzyni. Nie ukrywam, że dla mnie był to największy minus testowanej Alfy.

Zobacz również: Lancia Delta: Najpiękniejsza w klasie

Spalanie jest zdecydowanie wyższe niż podawane przez producenta, ale i tak pozostaje na bardzo zadowalającym poziomie. W trasie bez problemu da się zejść ze spalaniem poniżej 6 litrów na 100 km (producent podaje 4,1 l). W mieście spalanie rośnie o około 2 litry. Patrząc na poziom spalania zastanawiałem się, czy ustawienie silnika pod kątem ekonomii jazdy nie ingeruje zbytnio w jego dynamikę. Niestety mam pewne obawy, że Alfa z dieslem utraciła nieco sportowego zacięcia na rzecz oszczędności w spalaniu.

Powróćmy do zalet. Przede wszystkim trzeba podkreślić, że Giulietta prowadzi się naprawdę dobrze. Układy wspomagające kierowcę pracują skutecznie i mało zauważalnie. Przyjemność z jazdy jest duża. W ostrych zakrętach i na lekkich łukach, podczas ostrego przyspieszania i gwałtownego hamowania cały czas zachowujemy kontrolę nad autem. Co prawda przy standardowych ustawieniach kierownica jest nieco zbyt mocno wspomagana, ale nie powoduje to utraty „czucia” auta. Co więcej, po włączeniu trybu Dynamic nawet ten lekki dyskomfort znika zupełnie.

Zobacz również: Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy

Wspomniany wyżej tryb Dynamic to według mnie jedyny tryb warty uwagi. Daje nam dodatkowe 30 Nm momentu obrotowego (i to się naprawdę czuje), włącza układ Q2 (elektroniczną „szperę”) i utwardza układ kierowniczy. Dodatkowo ogranicza działanie elektronicznej smyczy – układów wspierających bezpieczną jazdę. Dopiero w tym trybie Alfa pokazuje, że jest sportowcem nawet z przeciętnie brzmiącym silnikiem wysokoprężnym pod maską.

Normal to wariant, w którym dynamika Alfy zdecydowanie spada. Według mnie warto go włączać tylko na autostradach (gdzie jedziemy ze stałą prędkością na jak najwyższym biegu) i gdy zależy nam na oszczędnościach w spalaniu paliwa (nie wiem tylko po co oszczędny człowiek kupiłby Alfę). Z kolei All Weather wspiera nas zimą – przynajmniej teoretycznie bo na warszawskich ulicach nie zauważyłem zbytniej różnicy w prowadzeniu auta. Moja ocena tego trybu? Niezbyt potrzebny.

Zobacz również: Volkswagen Golf: więcej Golfa w Golfie

Na zakończenie dwa słowa o zawieszeniu. Jest twarde. I na tym można by było skończyć, ale gwoli wyjaśnienia – w wypadku tego auta to nie jest zarzut. Dokładnie tego się spodziewałem. Twarde zawieszenie to w końcu cecha charakterystyczna zdecydowanej większości aut sportowych. A to, że mamy w Polsce drogi tylko nieznacznie gorszej jakości niż w średniowiecznej Europie, to już nie jest wina włoskich konstruktorów.

Podsumowanie

Cena testowanej wersji wynosiła niemal 115 tysięcy złotych. Wynikało to jednak z faktu zainstalowania drogich opcji (np. nawigacja za 6000 zł czy elektrycznie regulowany fotel kierowcy za 3000 zł). Jeżeli nie zależy nam na takich elementach jak alufelgi czy automatyczna klimatyzacja, możemy kupić auto z tym silnikiem za niespełna 88 tysięcy złotych. To niemało, ale za inne kompakty klasy Premium trzeba zapłacić znacznie więcej. Trzeba przyznać, że Giulietta to chyba pierwsze Alfa Romeo z tak atrakcyjnymi cenami na starcie.

Moja ocena Alfy Romeo nie jest do końca obiektywna, bo tą markę darzę dużym sentymentem. Tym niemniej Giulietta wydaje się być bardzo dobrym autem. Co prawda osobiście wybrałbym wersję benzynową (11 tysięcy tańszą i bardziej dynamiczną), dokupiłbym sportowy pakiet i wymienił fotel kierowcy na taki jaki miałem w MiTo. Ale na pozostałe drobiazgi nie zwróciłbym nawet uwagi (no może poza skrzynią biegów – mam jednak nadzieję, że była to tylko wada auta testowego). W końcu Alfa Romeo to samochód z duszą a takim zjawiskom wybacza się pewne niedostatki. Szczególnie jeśli są tak piękne.

Dalej: Podsumowanie i dane techniczne

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Tradycyjnie dla Alfy – obrotomierz i szybkościomierz w tunelach (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Tradycyjnie dla Alfy – obrotomierz i szybkościomierz w tunelach (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Schowek w nowej Alfie jest niewielki i co gorsza lekko niedopracowany (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Schowek w nowej Alfie jest niewielki i co gorsza lekko niedopracowany (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Elektryczna regulacja foteli Giulietty dostępna jest za dopłatą (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Elektryczna regulacja foteli Giulietty dostępna jest za dopłatą (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Nie tylko w czasie jazdy Giulietta wygląda dynamicznie (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Nie tylko w czasie jazdy Giulietta wygląda dynamicznie (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Nowa Giulietta dostępna jest tylko w 5-drzwiowej wersji (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Nowa Giulietta dostępna jest tylko w 5-drzwiowej wersji (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Dwie rury wydechowe nadają Giulietcie sportowy charakter (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Dwie rury wydechowe nadają Giulietcie sportowy charakter (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Przód Giulietty nawiązuje do modelu 8C Competizione (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Przód Giulietty nawiązuje do modelu 8C Competizione (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Tylne światła nowej Alfy rewelacyjnie wyglądają po zmierzchu (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylne światła nowej Alfy rewelacyjnie wyglądają po zmierzchu (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Piękny wygląd i wzorowa ergonomia – Giulietta łączy je w sposób niemal idealny (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Piękny wygląd i wzorowa ergonomia – Giulietta łączy je w sposób niemal idealny (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Bagażnik w Giuliettcie – kolejne zaskoczenie na plus (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik w Giuliettcie – kolejne zaskoczenie na plus (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Alfa Romeo Giulietta to jedno z najładniejszych aut na rynku (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Alfa Romeo Giulietta to jedno z najładniejszych aut na rynku (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Testowana wersja Giulietty oferowała sterowanie radiem w kole kierownicy (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Testowana wersja Giulietty oferowała sterowanie radiem w kole kierownicy (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Oprócz sterowania radiem na kierownicy znalazł się przycisk zestawu głośnomówiącego (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Oprócz sterowania radiem na kierownicy znalazł się przycisk zestawu głośnomówiącego (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Za takie detale kochamy Alfy (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Za takie detale kochamy Alfy (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Nawigacja w opcji - w Giulietcie wszystko pasuje idealnie do klimatu (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Nawigacja w opcji - w Giulietcie wszystko pasuje idealnie do klimatu (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Dwulitrowy silnik w Alfie mógłby być bardziej dynamiczny (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Dwulitrowy silnik w Alfie mógłby być bardziej dynamiczny (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Konsola środkowa Giulietty – minimalizm jest piękny (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Konsola środkowa Giulietty – minimalizm jest piękny (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Świetnie wygląda i jest prosta w obsłudze – regulacja klimatyzacji w nowej Alfie (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Świetnie wygląda i jest prosta w obsłudze – regulacja klimatyzacji w nowej Alfie (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Przełącznik D.N.A. – odpowiedzialny za to by Alfa jeździła tak jak powinna (polecam tryb Dynamic) (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Przełącznik D.N.A. – odpowiedzialny za to by Alfa jeździła tak jak powinna (polecam tryb Dynamic) (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Tylne światła w technologii LED to w Alfie nie nowość (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylne światła w technologii LED to w Alfie nie nowość (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Dzienne światła LED dobrze wyglądają i pasują do charakteru Alfy (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Dzienne światła LED dobrze wyglądają i pasują do charakteru Alfy (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Gałka zmiany biegów w Giuliettcie – szkoda, że skrzynia nie pracuje tak pięknie (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Gałka zmiany biegów w Giuliettcie – szkoda, że skrzynia nie pracuje tak pięknie (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Z tyłu nowej Alfy znajdujemy zaskakująco dużo miejsca (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu nowej Alfy znajdujemy zaskakująco dużo miejsca (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Fotele Giulietty ładnie wyglądają ale w naszych warunkach nie sprawdzają się w dłuższej podróży (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotele Giulietty ładnie wyglądają ale w naszych warunkach nie sprawdzają się w dłuższej podróży (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

Logo Alfy – przyciąga spojrzenia jak kobiecy dekolt (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl
Logo Alfy – przyciąga spojrzenia jak kobiecy dekolt (Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distintctive) Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Baccata Enterprise sp. z o.o.

Firma szkoleniowo-doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »