| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca

Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca


Volvo S60 zadebiutowało na rynku w 2000 roku. Po pięciu latach przeprowadzono modernizację a w ubiegłym roku na rynku pojawiła się druga generacja modelu. Do testów dostaliśmy auto z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 163 KM w wersji wyposażeniowej Momentum.

Napęd/Zawieszenie

Wiemy już jak Volvo S60 wygląda. Teraz skoncentrujmy się na tym jak jeździ. W testowanym aucie znajdował się 163-konny diesel. Wydaje się, że jest to bardzo dobry wybór do tego modelu. Ponad 1,5-tonowy samochód przyspiesza do 100 km/h w około 9 sekund (9,2 według producenta). Dynamika na poszczególnych biegach jest też zadowalająca – dzięki temu, że 400 Nm momentu obrotowego jest dostępne od 1400 obr/min nie jesteśmy zmuszani do częstych redukcji przy wyprzedzaniu innych pojazdów.

Zobacz również: Mazda 6: urok dyskrecji

Brzmienie silnika Volvo S60 to prawdziwy majstersztyk. Zaryzykuję stwierdzenie, że to jeden z lepiej brzmiących silników wysokoprężnych. Tylko przez krótką chwilę po włączeniu zimnego silnika można doszukać się dieslowskiego „klekotu”. Potem robi się dużo lepiej. Naciśnięcie pedału gazu budzi miłą dla ucha muzykę.

Według producenta – samochód spala w mieście 7 litrów na 100 km. Pomimo dość spokojnej jazdy nie udało mi się zbliżyć do tego wyniku. Wydaje mi się, że realne zużycie w ruchu miejskim (korki, światła, itp.) wyraźnie przekroczy 8 litrów. W trasie auto jest oszczędne i jeżeli nie przesadzamy z wyprzedzaniem spalimy poniżej 6 litrów ropy na każde 100 km.

Zobacz również: Nissan Qashqai: bestseller po liftingu

Auto prowadzi się bardzo dobrze. Układy odpowiadające za stabilizację auta oraz kontrolę trakcji powodują, że auto nawet w ostrych zakrętach nie ma tendencji do gwałtownych przechyłów a wszelkie uślizgi kół są natychmiast korygowane. Nawet w wersji z napędem na jedną oś samochód jest przewidywalny i trudny do wyprowadzenia z równowagi. Mówiąc o zdolnościach manewrowych warto podkreślić, że S60 dobrze radzi sobie na parkingach – mały promień skrętu i niezła zwrotność pozwala bez problemu znaleźć wolne miejsce przy centrum handlowym.

Przyjemność z jazdy potęguje precyzyjna i dobrze pracująca skrzynia biegów. Jedyne co jej można zarzucić to umiejscowienie biegu wstecznego, które powoduje, że wrzucanie piątego i szóstego biegu bywa na początku utrudnione (dopóki kierowca się nie przyzwyczai).

Za zawieszenie S60 też należą się słowa uznania. Jest niemal idealne na polskie drogi – na tyle sztywne by samochód dobrze się prowadził a jednocześnie dość komfortowe by kierowca nie martwił się o liczne nierówności na naszych ulicach.

Mówiąc o wrażeniach z jazdy warto też podkreślić wyciszenie kabiny. Jest naprawdę dobre – wewnątrz auta jest cicho, do naszych uszu dobiega jedynie przyjemny pomruk silnika. Żadnych skrzypnięć, stuków i gwizdów. Za ten element nalezą się duże słowa uznania.

Dalej: podsumowanie i dane techniczne

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Przód Volvo S60 podzielił redakcję – na pewno nie można mu odmówić oryginalności (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Przód Volvo S60 podzielił redakcję – na pewno nie można mu odmówić oryginalności (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Modna sylwetka w stylu coupe – Volvo korzysta z dobrych wzorców (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Modna sylwetka w stylu coupe – Volvo korzysta z dobrych wzorców (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Sterowanie radiem w kierownicy jest niedostępne jedynie w najtańszej opcji wyposażeniowej S60 (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Sterowanie radiem w kierownicy jest niedostępne jedynie w najtańszej opcji wyposażeniowej S60 (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Regulacja ustawień auta w Volvo jest prosta i przejrzysta (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Regulacja ustawień auta w Volvo jest prosta i przejrzysta (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Wnętrze Volvo – dobra jakość materiałów, atrakcyjny wygląd, świetna ergonomia (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Wnętrze Volvo – dobra jakość materiałów, atrakcyjny wygląd, świetna ergonomia (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Volvo S60 drugiej generacji zastąpiło wysłużonego poprzednika w 2010 roku. (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 drugiej generacji zastąpiło wysłużonego poprzednika w 2010 roku. (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Czy z przodu czy z tyłu – nowe S60 wygląda bardzo atrakcyjnie (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Czy z przodu czy z tyłu – nowe S60 wygląda bardzo atrakcyjnie (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Tempomat w S60 jest dostępny od wersji Kinetic (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Tempomat w S60 jest dostępny od wersji Kinetic (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Uruchamianie silnika za pomocą przycisku – w lepiej wyposażonych wersjach S60 wystarczy mieć kluczyk w kieszeni (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Uruchamianie silnika za pomocą przycisku – w lepiej wyposażonych wersjach S60 wystarczy mieć kluczyk w kieszeni (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Silnik wysokoprężny w testowanym Volvo to jeden z najlepiej brzmiących diesli na rynku (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Silnik wysokoprężny w testowanym Volvo to jeden z najlepiej brzmiących diesli na rynku (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Ciekawie rozwiązane światła dzienne – w S60 znajdziemy więcej takich smaczków (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Ciekawie rozwiązane światła dzienne – w S60 znajdziemy więcej takich smaczków (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

System BLIS – przydatny ale potrafi widzieć duchy (sygnalizuje auta, których nie ma) (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
System BLIS – przydatny ale potrafi widzieć duchy (sygnalizuje auta, których nie ma) (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Najmniejszy bagażnik w klasie to jedna z niewielu wad nowego S60 (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Najmniejszy bagażnik w klasie to jedna z niewielu wad nowego S60 (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Konsola środkowa w S60 podoba się niemal każdemu a na dodatek jest bardzo przyjemna w obsłudze (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Konsola środkowa w S60 podoba się niemal każdemu a na dodatek jest bardzo przyjemna w obsłudze (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Ładne, przejrzyste, proste. Co ciekawe – Volvo zrezygnowało z kontrolki świateł mijania (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Ładne, przejrzyste, proste. Co ciekawe – Volvo zrezygnowało z kontrolki świateł mijania (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Nowy styl Volvo – więcej dynamiki, mniej konserwatyzmu (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Nowy styl Volvo – więcej dynamiki, mniej konserwatyzmu (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Design tylnych świateł nowego S60 też nie należy do nudnych (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Design tylnych świateł nowego S60 też nie należy do nudnych (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Doskonałe fotele z przodu – znak firmowy marki Volvo (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Doskonałe fotele z przodu – znak firmowy marki Volvo (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Bardzo-dobra 6-biegowa skrzynia biegów – dzięki niej jazda nowym Volvo to przyjemność (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Bardzo-dobra 6-biegowa skrzynia biegów – dzięki niej jazda nowym Volvo to przyjemność (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

Z tyłu Volvo S60 zdecydowanie brakuje miejsca (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu Volvo S60 zdecydowanie brakuje miejsca (Volvo S60 D3) Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Baszczyński

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »