| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Renault Scenic: Grunt to rodzinka

Test Renault Scenic: Grunt to rodzinka


Trzecia generacja Renault Scenic nie rozczaruje fanów aut tego segmentu. Najnowszy Scenic jest bardzo funkcjonalny, lepiej wykończony niż poprzednik i nadal bardzo komfortowy.

Podsumowanie

Renault Scenic to jeden z najlepiej sprzedających się kompaktowych minivanów w Europie i wygląda na to, że tak pozostanie. Scenic trzeciej generacji to nie pozbawiona pewnych wad, ale dopracowana konstrukcja, która z pewnością spełni oczekiwania nie jednej rodziny. Dzięki kompaktowym gabarytom auto nie sprawia kłopotów w zatłoczonych miastach, jednocześnie dzięki obszernemu wnętrzu jest doskonałym pojazdem na rodzinne wyjazdy.

Zobacz również: Rolls-Royce w Warszawie

Osobom, które często podróżują w trasie radzimy się skłonić ku zakupowi mocniejszej jednostki napędowej. Nie polecamy też automatycznej przekładni.
Cennik Renault Scenic otwiera kwota 67 500 zł. Na opisaną wersję należy wydać 90 400 zł (cena promocyjna 81 400 zł). Sporo, ale wyposażenie też jest bogate, a i auto praktyczne.

Zobacz również: Mitsubishi Concept Global Small w Genewie

Opinie kierowców: 

Paweł Dobosz: Uwielbiam Renault za to jak radzą sobie z polskimi drogami – kierowca może zapomnieć jak dziurawe są nasze ulice. Poza tym Scenic to na rynku minivanów uznana marka. Nowa generacja oferuje ulepszone rozwiązania znane z poprzednika. Ekonomiczny silnik, dużo przestrzeni, spore możliwości konfiguracji wnętrza. Dobra oferta dla młodych rodziców – połączenie stylu i funkcjonalności. Miejmy nadzieję, że poprawi się niezawodność auta.

Jakub Tujaka: Najnowszym Renault Scenic francuzi potwierdzają, że wiedzą jak zrobić rodzinne auto. Praktyczność i komfort to cechy charakterystyczne dla tego minivana. Nieco słaby ale za to oszczędny silnik diesla wystarczy do odwożenia dzieci do szkoły ale podróżowanie po naszym kraju wymaga mocy a tej niestety brakuje. Jasne wnętrze wykończono materiałami dobrej jakości a na podkreślenie zasługuje doskonała widoczność we wszystkich kierunkach. Minusem jest wolno działająca automatyczna skrzynia biegów, której zdarzają się szarpnięcia przy zmianach kolejnych przełożeń.

Alternatywa: 

Citroen C4 Picasso: Odwieczny rywal z rodzimego rynku. Atrakcyjny design – cena od 74 000 zł

Ford C-Max: Bardziej stonowany, z niemieckim charakterem. Cena od 60 700 zł

Dane techniczne: 

Długość: 4344 mm

Szerokość: 1845 mm

Wysokość: 1637 mm

Masa: 1385 kg

Pojemność bagażnika: 437 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 1637 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna

Napęd: przód

Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 1461 ccm

Moc silnika: 110 KM/4000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm/1750 obr/min

Prędkość maksymalna: 180 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,4 sekundy

Zużycie paliwa: 5,9/4,5/5 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Zobacz również: Renault Scenic – jakiego wybrać? Poradnik

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotele w Renault Scenic jak na auto francuskie przystało są bardzo wygodne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotele w Renault Scenic jak na auto francuskie przystało są bardzo wygodne. Fot. Moto.wieszjak.pl

W Renault Scenic zamiast tylnej kanapy zastosowano drugi rząd trzech niezależnych siedzeń. Fot. Moto.wieszjak.pl
W Renault Scenic zamiast tylnej kanapy zastosowano drugi rząd trzech niezależnych siedzeń. Fot. Moto.wieszjak.pl

Na desce rozdzielczej wygospodarowano miejsce dla wyświetlaczy – systemu nawigacji Tom Tom oraz komputera pokładowego, zestawu audio oraz prędkościomierza i obrotomierza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na desce rozdzielczej wygospodarowano miejsce dla wyświetlaczy – systemu nawigacji Tom Tom oraz komputera pokładowego, zestawu audio oraz prędkościomierza i obrotomierza. Fot. Moto.wieszjak.pl

Grafikę obrotoerza i prędkościomierza Renault Scenic można zmieniać na podobnej zasadzie do zmiany motywu tła w telefonie komórkowym. Fot. Moto.wieszjak.pl
Grafikę obrotoerza i prędkościomierza Renault Scenic można zmieniać na podobnej zasadzie do zmiany motywu tła w telefonie komórkowym. Fot. Moto.wieszjak.pl

Renault Scenic linią nadwozia nawiązuje do rodziny kompaktowych Megane.  Fot. Moto.wieszjak.pl
Renault Scenic linią nadwozia nawiązuje do rodziny kompaktowych Megane. Fot. Moto.wieszjak.pl

W stosunku do poprzednika karoseria Renault Scenic nabrała obłych kształtów. Fot. Moto.wieszjak.pl
W stosunku do poprzednika karoseria Renault Scenic nabrała obłych kształtów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Przestrzeń bagażowa w nowym Renault Scenic może mieć objętość od 437 do 522 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przestrzeń bagażowa w nowym Renault Scenic może mieć objętość od 437 do 522 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl

W Renault Scenic trzeciej generacji zrezygnowano z ostrych cięć kształtujących nadwozie. Fot. Moto.wieszjak.pl
W Renault Scenic trzeciej generacji zrezygnowano z ostrych cięć kształtujących nadwozie. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marta Maria Bandzmer

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »