| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Nissan Murano: Amerykanin w wielkim mieście

Test Nissan Murano: Amerykanin w wielkim mieście


Nissan Murano to wielki eksperyment porównywalny z przywiezieniem królików do Australii. Czy się rozmnoży i zaleje ulice, czy zostanie niszowym zwierzątkiem docenianym przez nielicznych? Poprzednia próba się nie udała, teraz Murano zaczyna od nowa, z nowym silnikiem.

Podsumowanie

Jeśli, na przekór Nissanowi, uznamy Murano za pełnoprawnego SUVa i postawimy go w rzędzie z Mercedesem klasy M, Audi Q7 czy BMW X5, to bardzo miło się zaskoczymy. Ceny zaczynają się od 171 600 tysięcy złotych za wersję podstawową, zaś za wersję najbardziej „wypasioną” ze wszystkimi dodatkami i 3,5 litrowym benzyniakiem zapłacimy około 245 tysięcy złotych. Żeby kupić najtańsze BMW X5 trzeba do tej sumy dołożyć jeszcze kilkanaście tysięcy złotych, podobnie jest z innymi autami tej klasy. W klasie crossoverów Murano też niezbyt pasuje, ze względu na gabaryty ale też i cenę. Testowany egzemplarz w wersji Comfort z silnikiem diesla kosztuje 197 800 złotych. 

Zobacz również: Opel Corsa: lepsze jest wrogiem dobrego

Problem Murano polega jednak na tym… że jest to Nissan. Na ulicach Warszawy jest to bardzo rzadko spotykany samochód. W porównaniu z nim BMW X5, Mercedes klasy M czy Audi Q7 lub Infiniti FX to widok praktycznie codzienny. W przypadku aut tej klasy marka ma już bardzo duże znaczenie, nawet jeśli trzeba za nią dużo zapłacić. Jeśli jednak nie mamy kompleksów z powodu znaczka na masce i koniecznie potrzebujemy przestronnego auta któremu wybaczymy mały bagażnik, Murano jest bardzo ciekawym samochodem. To wielki, komfortowy wóz z bardzo bogatym wyposażeniem i niezwykle atrakcyjną ceną. Polecam gorąco.

Zobacz również: Mazda 6: urok dyskrecji

Opinie kierowców:

Jakub Tujaka: Testowany Nissan Murano to połączenie cech typowego amerykańskiego SUVa, czyli bogatego wyposażenia i wielkiego nadwozia, z popularnym w europie silnikiem Diesla. Poruszanie się nim w mieście bywa problematyczne z racji wspomnianych rozmiarów, ponieważ trudno wyczuć gabaryty auta. Parkowanie w miejscach przeznaczonych dla zwykłych osobówek również może sprawić trudność. Wielkie przednie fotele i wysoka pozycja kierowcy daje poczucie bezpieczeństwa i dobrą widoczność.
Tomasz Korniejew: Nissan Murano rozpieszcza kierowcę i pasażerów przestrzenią jaka oferuje oraz komfortem podróżowania. Jego uroda jest mocno dyskusyjna, myślę że poprzednik był ładniejszy,
To co najbardziej cieszy w Murano to wspomniany komfort podróży. Mimo, że auto ma duże gabaryty szereg systemów ułatwia manewry na ciasnych parkingach. Podczas jazdy we wnętrzu jest bardzo cicho, nierówności tłumione są bardzo komfortowo, a z przodu jak i z tyłu siedzi się bardzo wygodnie. To przyjemne auto do podróżowania zarówno na krótkich, jak i dłuższych dystansach. A w razie potrzeby możemy holować sporą przyczepę, czy łódź.

Alternatywy: BMW X3/X5, Audi Q5/Q7

Dane techniczne

Długość: 4834 mm
Szerokość: 1880 mm
Wysokość: 1720 mm
Rozstaw osi: 2825 mm

Masa: 1895 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2495 kg
Pojemność bagażnika: 402 l
Pojemność po złożeniu siedzeń: 838 l

Skrzynia biegów: automatyczna 6-biegowa
Napęd: 4x4

Typ silnika: turbodiesel
Liczba cylindrów: 4
Pojemnośc silnika: 2488 ccm
Moc silnika: 190 KM/4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm/2000 obr./min

Prędkość maksymalna: 196 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 10,1/6,8/8l na 100 km
Pojemnośc zbiornika paliwa: 82 l

Test zderzeniowy – wynik ogólny: brak danych

Jaką wersję wybrać?

W przypadku Murano nie mamy zbyt wielkiego wyboru, nie jest to jednak auto na którym warto oszczędzać. 

Wersje nadwoziowe:

Jest tylko jedna: pięciodrzwiowy SUV.

Wersje silnikowe:

Benzynowe: 3,5 litra V6 (256 KM) – z tym silnikiem na pokładzie Murano zadebiutowało na polskim rynku. W czasach sprzed kryzysu w USA był to dobry wybór, silnik ten jednak wystraszył klientów w Europie pojemnością i spalaniem.

Diesla: 2,5 litra R4 dCi (190 KM) – nowy silnik pod maską Murano ma zapewnić mu popularność w Europie. W mieście pali średnio 5 litrów mniej od benzynowego, a zapewnia właściwie identyczne osiągi. Minusem jest dieslowski klekot i niższa kultura pracy.

Wybór: 2,5 litra dCi (190 KM) – benzyniak miał już swoją szansę i nie udało mu się podbić serc europejskich klientów. Diesel nie dość, że jest tańszy przy zakupie (od 171 600 zł), to jeszcze o wiele mniej pali.

Wersje wyposażeniowe:

Base – podstawowa, najtańsza… i zupełnie przyzwoita. Kosztuje od 171 600 złotych (w wersji z dieslem). Ma m.in. skórzaną tapicerkę, 18-calowe alufelgi, relingi dachowe, dzielone tylne kanapy, regulację kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach, 6 poduszek powietrznych, napęd na cztery koła, ksenonowe lampy, reflektory do jazdy dziennej, tempo mat, system rozpoznawania głosu i tylna kamera. I jeszcze parę innych rzeczy. Jeśli możemy obejść się bez odtwarzacza DVD czy wbudowanej nawigacji, taką wersję zdecydowanie polecam.

Zobacz również: Hyundai i20: młotek na kołach

Comfort – droższa od podstawowej. Kosztuje 193 600 złotych (w wersji z dieslem). Z istotnych rzeczy zyskujemy system nawigacji satelitarnej i 11-głośnikowe nagłośnienie BOSE.

Premium – w tej wersji dostępny jest już odtwarzacz DVD. Jeśli nasi pasażerowie nie mogą się bez niego obejść... to będziemy musieli zapłacić 200 600 złotych.

Wybór wersji wyposażenia: Base. Ma wszystko czego potrzeba do codziennej i bardzo wygodnej jazdy.

Redakcja poleca: 2,5 dCi Base - 171 600 złotych

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotele Nissana Murano zostały zaprojektowane do spokojnej jazdy fot. moto.wieszjak.pl
Fotele Nissana Murano zostały zaprojektowane do spokojnej jazdy fot. moto.wieszjak.pl

Układ przycisków we wnętrzu Nissana Murano jest bardzo czytelny fot. moto.wieszjak.pl
Układ przycisków we wnętrzu Nissana Murano jest bardzo czytelny fot. moto.wieszjak.pl

Zupełnie nowe są jednak lampy tylne Nissana Murano fot. moto.wieszjak.pl
Zupełnie nowe są jednak lampy tylne Nissana Murano fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze Nissan Murano jest za to dobrze wykończone i pełne pożytecznych drobiazgów fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze Nissan Murano jest za to dobrze wykończone i pełne pożytecznych drobiazgów fot. moto.wieszjak.pl

Zegary w Nissanie Murano są czytelne i ładne fot. moto.wieszjak.pl
Zegary w Nissanie Murano są czytelne i ładne fot. moto.wieszjak.pl

Centralna konsola Nissan Murano jest łatwa w obsłudze fot. moto.wieszjak.pl
Centralna konsola Nissan Murano jest łatwa w obsłudze fot. moto.wieszjak.pl

Na minus Nissana Murano należy zaliczyć niezbyt porywającą stylistykę wnętrza fot. moto.wieszjak.pl
Na minus Nissana Murano należy zaliczyć niezbyt porywającą stylistykę wnętrza fot. moto.wieszjak.pl

W Nissanie Murano jest naprawdę dużo miejsca, na tyle dużo aby środkowy tunel był szeroki prawie na pół fotela fot. moto.wieszjak.pl
W Nissanie Murano jest naprawdę dużo miejsca, na tyle dużo aby środkowy tunel był szeroki prawie na pół fotela fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Murano otrzymał silnik diesla fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Murano otrzymał silnik diesla fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik Nissana Murano jest niewielki w porównaniu do innych aut tej klasy fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik Nissana Murano jest niewielki w porównaniu do innych aut tej klasy fot. moto.wieszjak.pl

Przód Nissan Murano też uległ niewielkim zmianiom fot. moto.wieszjak.pl
Przód Nissan Murano też uległ niewielkim zmianiom fot. moto.wieszjak.pl

Centralna konsola jest wygodna w obsłudze fot. moto.wieszjak.pl
Centralna konsola jest wygodna w obsłudze fot. moto.wieszjak.pl

Facelift nie zmienił zbyt wiele w wyglądzie Nissana Murano fot. moto.wieszjak.pl
Facelift nie zmienił zbyt wiele w wyglądzie Nissana Murano fot. moto.wieszjak.pl

Nowe tylne lampy Nissan Murano wyglądają nieco gorzej niż w wersji sprzed faceliftingu fot. moto.wieszjak.pl
Nowe tylne lampy Nissan Murano wyglądają nieco gorzej niż w wersji sprzed faceliftingu fot. moto.wieszjak.pl

Schowek na rękawiczki w Nissanie Murano jest niewielki fot. moto.wieszjak.pl
Schowek na rękawiczki w Nissanie Murano jest niewielki fot. moto.wieszjak.pl

Przycisk start uruchamiający silnik fot. moto.wieszjak.pl
Przycisk start uruchamiający silnik fot. moto.wieszjak.pl

Silnik Nissan Murano to 4-cylindrowy diesel o pojemności 2,5 litra i mocy 190 KM fot. moto.wieszjak.pl
Silnik Nissan Murano to 4-cylindrowy diesel o pojemności 2,5 litra i mocy 190 KM fot. moto.wieszjak.pl

Jak również i radia (Nissan Murano) fot. moto.wieszjak.pl
Jak również i radia (Nissan Murano) fot. moto.wieszjak.pl

Na kierownicy Nissana Murano znajdują się przyciski kontrolujące zarówno tempomat fot. moto.wieszjak.pl
Na kierownicy Nissana Murano znajdują się przyciski kontrolujące zarówno tempomat fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

HILLS LTS

HILLS Legal & Tax Solutions S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »