| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Nissan Murano: Amerykanin w wielkim mieście

Test Nissan Murano: Amerykanin w wielkim mieście


Nissan Murano to wielki eksperyment porównywalny z przywiezieniem królików do Australii. Czy się rozmnoży i zaleje ulice, czy zostanie niszowym zwierzątkiem docenianym przez nielicznych? Poprzednia próba się nie udała, teraz Murano zaczyna od nowa, z nowym silnikiem.

Napęd i zawieszenie

W testowanej wersji znalazł się czterocylindrowy 2,5 litrowy diesel dCi o mocy 190 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Przyznam szczerze, że przy wadze auta wynoszącej 1895 kilogramów, prawie nic z tej dość pokaźnej mocy nie czuć „pod butem”. Napęd przenosi 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów i nie jest to zbyt szczęśliwe połączenie. Z zasady, silniki z turbodoładowaniem cierpią na coś, co w języku szoferów zwie się „turbo lagiem” lub „turbo dziurą”. Chodzi tu o opóźnienie pomiędzy wciśnięciem pedału, a osiągnięciem przez turbinę pełnej mocy doładowania.

Zobacz również: Opel Astra J (IV)

W nowoczesnych silnikach nie jest już ono tak uciążliwe, jednak automatyczna skrzynia biegów też nie działa zbyt szybko. Kiedy więc wciskamy pedał gazu „do dechy”, na przykład w czasie wyprzedzania, musimy zaczekać aż a) automat zredukuje bieg b) turbosprężarka się rozkręci. W przerwie możemy wypić kawę lub zjeść pączka. Na poważnie jednak, wymaga to od kierowcy planowania wszelkich ruchów na drodze z dużym wyprzedzeniem i zmniejsza margines bezpieczeństwa np. gdy od szybkiego przyspieszenia może zależeć to, czy unikniemy stłuczki czy wypadku. Tak jest w Murano, ale również w każdym innym aucie gdzie turbosprężarka połączona jest z automatem. Drugi dostępny obecnie silnik to znana już widlasta szóstka o pojemności 3,5 litra i mocy 256 KM.

Murano nie jest samochodem szybkim, obojętnie w której wersji. 10,5 sekundy do setki to wynik jak najbardziej średni. Duża moc i moment obrotowy są niwelowane wysoką wagą samochodu. Spalanie w Murano odbywa się zgodnie z zasadą, ile wlejesz, tyle spali. Producent podaje, że Murano spala w mieście 10,1 litra na sto kilometrów. Osiągnięcie takiego wyniku jest możliwe, jednak przy „normalnej” jeździe do wyniku trzeba dodać jeszcze circa 2 litry na sto kilometrów. Co ciekawe, osiągi jednostki benzynowej są prawie identycznej, przy spalaniu w mieście większym o około 5 litrów na sto kilometrów. Oprócz automatycznej skrzyni biegów dostępna jest też przekładnia bezstopniowa CVT.

Zobacz również: Opel Insignia: jakiego wybrać?

Zawieszenie w Murano nastawione jest na komfort jazdy. Jazda przypomina nieco poruszanie się poduszkowcem. O ile zawieszenie jest wystarczająco sztywne, by auto nie kołysało się jak okręt na wysokiej fali, jednak układ kierowniczy pracuje dość leniwie i ani na chwilę nie pozwala zapomnieć o gabarytach samochodu. Murano posiada oczywiście napęd 4x4, ale został on raczej zaprojektowany z myślą o jeździe po płaskim, ewentualnie lekko śliskim terenie. O bardziej wyrafinowanych wybojach, godnych Jeepa Wranglera, należy zapomnieć.

Dalej: Podsumowanie i dane techniczne

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotele Nissana Murano zostały zaprojektowane do spokojnej jazdy fot. moto.wieszjak.pl
Fotele Nissana Murano zostały zaprojektowane do spokojnej jazdy fot. moto.wieszjak.pl

Układ przycisków we wnętrzu Nissana Murano jest bardzo czytelny fot. moto.wieszjak.pl
Układ przycisków we wnętrzu Nissana Murano jest bardzo czytelny fot. moto.wieszjak.pl

Zupełnie nowe są jednak lampy tylne Nissana Murano fot. moto.wieszjak.pl
Zupełnie nowe są jednak lampy tylne Nissana Murano fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze Nissan Murano jest za to dobrze wykończone i pełne pożytecznych drobiazgów fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze Nissan Murano jest za to dobrze wykończone i pełne pożytecznych drobiazgów fot. moto.wieszjak.pl

Zegary w Nissanie Murano są czytelne i ładne fot. moto.wieszjak.pl
Zegary w Nissanie Murano są czytelne i ładne fot. moto.wieszjak.pl

Centralna konsola Nissan Murano jest łatwa w obsłudze fot. moto.wieszjak.pl
Centralna konsola Nissan Murano jest łatwa w obsłudze fot. moto.wieszjak.pl

Na minus Nissana Murano należy zaliczyć niezbyt porywającą stylistykę wnętrza fot. moto.wieszjak.pl
Na minus Nissana Murano należy zaliczyć niezbyt porywającą stylistykę wnętrza fot. moto.wieszjak.pl

W Nissanie Murano jest naprawdę dużo miejsca, na tyle dużo aby środkowy tunel był szeroki prawie na pół fotela fot. moto.wieszjak.pl
W Nissanie Murano jest naprawdę dużo miejsca, na tyle dużo aby środkowy tunel był szeroki prawie na pół fotela fot. moto.wieszjak.pl

Nissan Murano otrzymał silnik diesla fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Murano otrzymał silnik diesla fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik Nissana Murano jest niewielki w porównaniu do innych aut tej klasy fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik Nissana Murano jest niewielki w porównaniu do innych aut tej klasy fot. moto.wieszjak.pl

Przód Nissan Murano też uległ niewielkim zmianiom fot. moto.wieszjak.pl
Przód Nissan Murano też uległ niewielkim zmianiom fot. moto.wieszjak.pl

Centralna konsola jest wygodna w obsłudze fot. moto.wieszjak.pl
Centralna konsola jest wygodna w obsłudze fot. moto.wieszjak.pl

Facelift nie zmienił zbyt wiele w wyglądzie Nissana Murano fot. moto.wieszjak.pl
Facelift nie zmienił zbyt wiele w wyglądzie Nissana Murano fot. moto.wieszjak.pl

Nowe tylne lampy Nissan Murano wyglądają nieco gorzej niż w wersji sprzed faceliftingu fot. moto.wieszjak.pl
Nowe tylne lampy Nissan Murano wyglądają nieco gorzej niż w wersji sprzed faceliftingu fot. moto.wieszjak.pl

Schowek na rękawiczki w Nissanie Murano jest niewielki fot. moto.wieszjak.pl
Schowek na rękawiczki w Nissanie Murano jest niewielki fot. moto.wieszjak.pl

Przycisk start uruchamiający silnik fot. moto.wieszjak.pl
Przycisk start uruchamiający silnik fot. moto.wieszjak.pl

Silnik Nissan Murano to 4-cylindrowy diesel o pojemności 2,5 litra i mocy 190 KM fot. moto.wieszjak.pl
Silnik Nissan Murano to 4-cylindrowy diesel o pojemności 2,5 litra i mocy 190 KM fot. moto.wieszjak.pl

Jak również i radia (Nissan Murano) fot. moto.wieszjak.pl
Jak również i radia (Nissan Murano) fot. moto.wieszjak.pl

Na kierownicy Nissana Murano znajdują się przyciski kontrolujące zarówno tempomat fot. moto.wieszjak.pl
Na kierownicy Nissana Murano znajdują się przyciski kontrolujące zarówno tempomat fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jan Bijas

Dyrektor Generalny Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »