| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Insignia

Test Opel Insignia


Opel Insignia to następca bardzo popularnego modelu Vectra. Oficjalna premiera nowego auta miała miejsce 22 lipca 2008 roku na londyńskim Motor Show. W naszym kraju Insignia pojawiła się pół roku później. Samochód zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year 2009. I było to wyróżnienie w pełni zasłużone. Dla przypomnienia: w bieżącym roku ogarnięte pomrocznością jasną jury wybrało Nissana Leaf.

Do testów otrzymaliśmy model Opel Insignia Sedan 2.0 CDTi EcoFLEX o mocy 160 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Auto przygotowano w wersji wyposażeniowej Cosmo wzbogaconej o szereg opcji zwiększających bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Nadwozie/przestronność

O Vectrze trudno było powiedzieć, że jest autem ładnym. Prawdę powiedziawszy o jej wyglądzie trudno było powiedzieć cokolwiek dobrego. Decydenci w Oplu postanowili, że wraz ze zmianą nazwy modelu oferowanego w klasie średniej warto zadbać o nowoczesny i atrakcyjny design. I trzeba przyznać, że stylistom udało się dobrze wykonać postawione przed nimi zadanie. 

Smukła, dynamiczna linia nadwozia podoba się miłośnikom aut ze sportowym zacięciem jednocześnie nie odstraszając bardziej konserwatywnych klientów. Spadzisty dach, mocno nachylona tylna szyba oraz krótka pokrywa bagażnika nawiązują do modnego obecnie stylu coupe. Całość obrazu uzupełniają świetnie wyglądające światła, lusterka oraz liczne przetłoczenia. Warto też podkreślić, że Insignia w wersji EcoFLEX ma jeden z najniższych współczynników oporu powietrza wśród aut klasy D, który wynosi Cx=0,26 (w pozostałych wersjach Insignii współczynnik jest minimalnie gorszy i wynosi 0,27).

Zobacz również: Opinie kierowców o Opel Insignia

Insignia bardzo urosła w porównaniu z ostatnią generacją Vectry. Auto jest aż 23 cm dłuższe, o 6 cm szersze i 4 cm wyższe od poprzednika. Jednak choć auto jest wyraźnie większe to wewnątrz nie zrobiło się luźniej. Jest to szczególnie odczuwalne na tylnej kanapie - gdzie miejsca jest mniej niż było w poprzedniku. Przyczyny są dwie. Po pierwsze chociaż nowy model urósł to rozstaw osi jest w Insignii tylko 4 cm większy niż w Vectrze, co oznacza, że kabina pasażerska nie zyskała zbyt wiele przestrzeni. Po drugie - mocno opadający dach w tylnej części nadwozia utrudnia życie wyższym osobom siadającym w drugim rzędzie foteli. Rozwiązanie tego problemu jest proste - wystarczy siadać za kierownicą a nie na miejscach dla pasażerów. Wtedy nie będzie można narzekać na brak miejsca.

Bagażnik o pojemności 500 litrów (po rozłożeniu siedzeń 1015 litrów) zaliczyć można co najwyżej do klasowych "średniaków". Po aucie tych rozmiarów można było oczekiwać nieco więcej - taką samą pojemność miał bagażnik w mniejszej Vectrze. Można powiedzieć, że wersja sedan nie była tworzona z myślą o osobach chcących przewieźć dużo bagażu. Dodatkowym utrudnieniem jest klapa bagażnika utrudniająca załadunek większych przedmiotów.

Przeczytaj nasz poradnik: jaką wybrać wersję Opla Insignii

Wnętrze/Wyposażenie

Wnętrze Insignii również pozytywnie zaskakuje. Po pierwsze nie jest nudne - projektantom z Russelsheim udało się stworzyć rozwiązania, które są atrakcyjne wizualnie zachowując niemal wzorową ergonomię. Cały czas odkrywałem detale, które podnosiły przyjemność jazdy tym samochodem. Jako przykład podam przełącznik "sport" (dostępny w opcji). W założeniu zmienia charakterystykę auta na sportową - twardsze zawieszenie, sportowy tryb pracy silnika i kierownicy. Ale nie to było najważniejsze (tym bardziej, że w trudnych, zimowych warunkach różnica była niezauważalna) lecz fakt, że po włączeniu tego trybu podświetlenie zegarów zmieniało się na zabójczą czerwień. Nie przejmowałem się, że pogoda nie pozwala na sportową jazdę. Włączałem ten przycisk bo chciałem by zegary znów były czerwone...

Zobacz również: Zintegrowana infolinia Renault Warszawa

Dodatkową zaletą są materiały wykorzystane w aucie. Są przyjemne w dotyku i sprawiają wrażenie o klasę lepszych niż w innych autach segmentu D. Oczywiście zdarzają się drobne wpadki (tam gdzie wzrok nie sięga jakość jest zauważalnie słabsza) ale ogólne wrażenie jest bardzo dobre i nie mija po kilku dniach.

Ergonomii w aucie też niewiele można zarzucić. Ergonomiczne "bolączki" dotykają przede wszystkim posiadaczy bardzo dobrze wyposażonych wersji. Dla przykładu: w pierwszym momencie można mieć trochę problemów z obsługą nawigacji/radia (nie jest w 100 % intuicyjna). Dodatkowo denerwuje fakt, ze musisz wybierać pomiędzy słuchaniem płyty CD a nawigacją (mapy są zapisane na DVD). Mi najbardziej przeszkadzał rachityczny przycisk hamulca "ręcznego". Niestety takie rozwiązania jak w Insignii stają się normą. Na szczęście Opel zrezygnował z "przedziwnej" dźwigni kierunkowskazów stosowanej w Vectrze, do której nie można się było przyzwyczaić nawet po wielu tygodniach użytkowania.

Fotel kierowcy w testowanej wersji był bardzo wygodny - elektrycznie regulowany w wielu płaszczyznach, podgrzewany i wentylowany (fotel pasażera był regulowany ręcznie i bez nawiewu). Nawet po 3 godzinach jazdy w zimowym korku nie czułem zmęczenia. Dzięki szerokiemu zakresowi regulacji fotela i kierownicy (dwupłaszczyznowa) nie ma problemu z zajęciem optymalnej pozycji podczas jazdy. Nieco przeszkadza dziwnie wycięty i przez to niewygodny podłokietnik.

Widoczność... no cóż - każde auto musi mieć jakąś wadę. Insignia Sedan to auto dla kierowców, którzy nie patrzą do tyłu. Małe lusterka oraz pochyła tylna szyba bez wycieraczki bardzo utrudniają manewrowanie na zakorkowanych ulicach miast.

Wyposażenie wersji Cosmo jest bardziej niż wystarczające (co nie jest dziwne dla topowego wariantu). Zawiera między innymi: 6 poduszek powietrznych, odtwarzacz CD, komputer, ABS, ESP, centralny zamek, 18-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, automatyczną dwustrefową klimatyzację, Hill Holder, bardziej komfortowe fotele przednie, tempomat i sterowanie radiem w obszytej skórą kierownicy oraz mnóstwo detali stylistycznych. 

Oczywiście komfort i bezpieczeństwo podróży mogą być jeszcze wyższe jeśli skorzystamy z licznych opcji. Można w ten sposób podnieść cenę auta do niebotycznego poziomu gdyż wiele z nich kosztuje naprawdę dużo.

Oto kilka przykładów:
- elektryczna regulacja fotela kierowcy 2 000 zł
- okno dachowe 3 100 zł
- aktywne zawieszenie 3 500 zł
- 20 calowe felgi aluminiowe 3 900 zł
- doświetlające zakręty reflektory biksenonowe 5 200 zł
- nawigacja 6 000 zł
- ogrzewanie postojowe 6 500 zł
- napęd 4x4 9 500 zł
- najdroższa wersja wykończenia wnętrza 15 000 zł
Jak widać – na same opcje do topowej wersji można bez problemu dopłacić ponad 50 000 złotych. Ale szczerze powiedziawszy większość z nich to typowe gadżety, bez których można się obejść.

Przeczytaj nasz poradnik: jaką wybrać wersję Opla Insignii

Dalej Napęd/Zawieszenie

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Opel Insignia Fot. Opel
Opel Insignia Fot. Opel

Opel Insignia ma atrakcyjny i nowoczesny design, fot. Newspress
Opel Insignia ma atrakcyjny i nowoczesny design, fot. Newspress

Kolor podświetlenia zegarów Opla Insigni zmienia się w zależoności od wybranego trybu jazdy. (Zdjęcie poglądowe) Fot. Opel
Kolor podświetlenia zegarów Opla Insigni zmienia się w zależoności od wybranego trybu jazdy. (Zdjęcie poglądowe) Fot. Opel

Opel Insignia charakteryzuje się ergonomią wykonania, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia charakteryzuje się ergonomią wykonania, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia pozytywnie zaskakuje poziomem wykonania wnętrza, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia pozytywnie zaskakuje poziomem wykonania wnętrza, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia nie ma intuicyjnej obsługi radia/nawigacji, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia nie ma intuicyjnej obsługi radia/nawigacji, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia jest następcą popularnego modelu Vectra, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia jest następcą popularnego modelu Vectra, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia wyposażony jest w wysokiej jakości gadżety, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia wyposażony jest w wysokiej jakości gadżety, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia w wersji wyposażeniowej Cosmo zwiększa komfort jazdy, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia w wersji wyposażeniowej Cosmo zwiększa komfort jazdy, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia po przejściu w tryb sportowy zaskakuje nas czerwienią podświetlenia zegarów, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia po przejściu w tryb sportowy zaskakuje nas czerwienią podświetlenia zegarów, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia zmusza do wyboru nawigacji albo słuchania CD, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zmusza do wyboru nawigacji albo słuchania CD, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia jest autem, w którym zadbano o szczegóły, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia jest autem, w którym zadbano o szczegóły, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia daje możliwość sterowania z kierownicy, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia daje możliwość sterowania z kierownicy, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia zachęca dobrą jakością materiałów, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zachęca dobrą jakością materiałów, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia zmienia kolor podświetlenia zegarów na czerwony w trybie sport, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zmienia kolor podświetlenia zegarów na czerwony w trybie sport, fot. moto.wieszjak.pl

Monitor prawa pracy i ubezpieczeń189.00 zł

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

GRU20
TydzieńPWŚCPSN
491234567
50891011121314
5115161718192021
5222232425262728
129303101020304

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Anna Gąsecka

Adwokat

Zostań ekspertem Infor.pl »