| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Insignia

Test Opel Insignia


Opel Insignia to następca bardzo popularnego modelu Vectra. Oficjalna premiera nowego auta miała miejsce 22 lipca 2008 roku na londyńskim Motor Show. W naszym kraju Insignia pojawiła się pół roku później. Samochód zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year 2009. I było to wyróżnienie w pełni zasłużone. Dla przypomnienia: w bieżącym roku ogarnięte pomrocznością jasną jury wybrało Nissana Leaf.

Podsumowanie

Cena testowanej wersji przekroczyła 150 tysięcy złotych. To bardzo dużo ale trzeba pamiętać, że zawierała ona wiele dodatkowo płatnych opcji (nawigacja, ogrzewanie postojowe, otwierany dach, reflektory biksenonowe, aktywne zawieszenie, itp). Większość tych gadżetów nie miała wpływu na końcową ocenę modelu, która brzmi: to najlepszy Opel jakiego kiedykolwiek widziałem.

Zobacz również: Fiat Bravo: Włosi w kontrnatarciu

Insignia ładnie wygląda, dobrze jeździ, jej wnętrze jest dobrze zaplanowane i wykończone. Drobne mankamenty nie są w stanie przesłonić bardzo pozytywnego odbioru całości. O tym, że tym razem Opel trafił w "10-tkę" świadczą też dobre wyniki sprzedaży modelu.

A jaką wersję Insignii wybrać? Dla większości klientów, optymalnym rozwiązaniem będzie liftback ze 160-konnym dieslem w wersji wyposażeniowej Cosmo (ze zwykłym silnikiem choć fani jazdy eco powinni wybrać droższą o 1 500 zł wersję EcoFLEX) z manualną skrzynią biegów oraz napędem na przednie koła. Spośród licznych opcji dokupiłbym tylko zawieszenie FlexDrive (3 500 zł) oraz lakier metalic (2 200 zł). Cena takiej wersji to około 116 tysięcy złotych.

Zobacz również: VOLVO S60 D3: kuracja odmładzająca

Alternatywa dla Opla Insignii 2.0 TDCi:

Ford Mondeo 2.0 TDCi (163 KM) - odwieczny rywal Opla w klasie średniej, wciąż pozostaje głównym konkurentem o względy klientów. Cena od: 104 000 zł
Mazda 6 2.2 MZR-CD (163 KM) - dynamiczna stylizacja, dobre opinie klientów oraz wysoka niezawodność. Teraz w atrakcyjnej cenie od: 106 500 zł
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM (170 KM) - jeżeli masz duszę sportowca i lubisz piękne auta warto rozważyć trochę ciaśniejszy model włoskiego producenta. Cena od 105 000 zł

Opinie kierowców:

Tomasz Szatański:
Auto o fajnej dynamicznej sylwetce. Dużo miejsca za kierownicą, dobre rozwiązania ergonomiczne. Dobrze trzyma się drogi także w trudnych warunkach atmosferycznych. Wady to widoczność (małe lusterka, słaba widoczność przez tylną szybę pogarszana przez brak wycieraczki) oraz mało intuicyjne rozwiązanie hamulca ręcznego.

Dane techniczne:

Długość: 4 830 mm
Szerokość: 1 856 mm
Wysokość: 1 498 mm
Rozstaw osi: 2 737 mm

Masa: 1 428 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2 340 kg
Pojemność bagażnika: 500 l
Pojemność po złożeniu siedzeń: 1 015 l

Skrzynia biegów: manualna 6-biegowa
Napęd: przedni

Typ silnika: turbodiesel
Liczba cylindrów: 4
Pojemnośc silnika: 1956 ccm
Moc silnika: 118 kW (160 KM) / 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm / 1750-2500 obr./min

Prędkość maksymalna: 221 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s
Zużycie paliwa: 5,2 l / 100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 70 l

Test zderzeniowy: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Opel Insignia Fot. Opel
Opel Insignia Fot. Opel

Opel Insignia ma atrakcyjny i nowoczesny design, fot. Newspress
Opel Insignia ma atrakcyjny i nowoczesny design, fot. Newspress

Kolor podświetlenia zegarów Opla Insigni zmienia się w zależoności od wybranego trybu jazdy. (Zdjęcie poglądowe) Fot. Opel
Kolor podświetlenia zegarów Opla Insigni zmienia się w zależoności od wybranego trybu jazdy. (Zdjęcie poglądowe) Fot. Opel

Opel Insignia charakteryzuje się ergonomią wykonania, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia charakteryzuje się ergonomią wykonania, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia pozytywnie zaskakuje poziomem wykonania wnętrza, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia pozytywnie zaskakuje poziomem wykonania wnętrza, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia nie ma intuicyjnej obsługi radia/nawigacji, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia nie ma intuicyjnej obsługi radia/nawigacji, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia jest następcą popularnego modelu Vectra, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia jest następcą popularnego modelu Vectra, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia wyposażony jest w wysokiej jakości gadżety, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia wyposażony jest w wysokiej jakości gadżety, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia w wersji wyposażeniowej Cosmo zwiększa komfort jazdy, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia w wersji wyposażeniowej Cosmo zwiększa komfort jazdy, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia po przejściu w tryb sportowy zaskakuje nas czerwienią podświetlenia zegarów, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia po przejściu w tryb sportowy zaskakuje nas czerwienią podświetlenia zegarów, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia zmusza do wyboru nawigacji albo słuchania CD, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zmusza do wyboru nawigacji albo słuchania CD, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia jest autem, w którym zadbano o szczegóły, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia jest autem, w którym zadbano o szczegóły, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia daje możliwość sterowania z kierownicy, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia daje możliwość sterowania z kierownicy, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia zachęca dobrą jakością materiałów, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zachęca dobrą jakością materiałów, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia zmienia kolor podświetlenia zegarów na czerwony w trybie sport, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zmienia kolor podświetlenia zegarów na czerwony w trybie sport, fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Schindler Polska

Schindler Polska to spółka-córka międzynarodowego koncernu Schindler z siedzibą w Szwajcarii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »