| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Insignia

Test Opel Insignia


Opel Insignia to następca bardzo popularnego modelu Vectra. Oficjalna premiera nowego auta miała miejsce 22 lipca 2008 roku na londyńskim Motor Show. W naszym kraju Insignia pojawiła się pół roku później. Samochód zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year 2009. I było to wyróżnienie w pełni zasłużone. Dla przypomnienia: w bieżącym roku ogarnięte pomrocznością jasną jury wybrało Nissana Leaf.

Napęd/Zawieszenie

Pora podzielić się wrażeniami z jazdy. Nowy silnik EcoFLEX jaki znajdował się w testowanym aucie to ta sama konstrukcja jaka znajduje się w "zwykłym" 160-konnym dieslu. Jedyna różnica to dłuższe zestopniowanie skrzyni biegów, które kosztem dynamiki pozwoliło ograniczyć spalanie o około 0,5 l / 100 km. 

Testowana Insignia rozpędzała się do 100 km/h w niespełna 10 sekund (9,5 według producenta). To niezły wynik jak na 1,5-tonowe auto. Duża w tym zasługa potężnego momentu obrotowego: 350 Nm jest dostępne już przy 1750 obr/min. Jednak przyspieszanie od 0 do 100 km/h to jedno a dynamika podczas wyprzedzania to zupełnie inna sprawa.

Zobacz również: Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy

Długie przełożenia powodują, że jadąc na wyższych biegach obroty są zbyt niskie by mieć do dyspozycji całą moc. Przy 100 km/h na VI biegu obrotomierz wskazywał zaledwie 1400 obr/min. Powodowało to konieczność redukcji biegów przed niemal każdym wyprzedzaniem. W efekcie to co oszczędzamy podczas jazdy ze stałą prędkością tracimy podczas wyprzedzania. Na szczęście skrzynia biegów pracuje bez zarzutu - nie trzeba "walczyć" - biegi zmienia się sprawnie i szybko.

Brzmienie silnika wysokoprężnego nie przeszkadza w Insignii. Jedynie gdy mocno przyciśniemy pedał gazu w środku robi się trochę za głośno. Poza tym, zaraz po starcie, praca silnika jest na tyle głośna by nie pozwoliła zapomnieć, że jedziemy "dieslem".

Spalanie. Trzeba powiedzieć, że da się osiągnąć średnie spalanie na poziomie 5,2 l / 100 km (szczególnie stosując się do zaleceń wskaźnika sugerującego zmianę biegów). Jest tylko jeden problem - jazda Insignią traci wtedy wiele ze swego uroku. Auto o dynamicznej sylwetce porusza się jak ociężały muł. No ale coś za coś... 

Auto prowadzi się doskonale. Testowany egzemplarz posiadał zawieszenie Flex Ride, które ma dostosowywać swoje parametry do stylu jazdy (trzy warianty: standardowy, podróżny i sportowy). Przyznam szczerze, że nie zauważyłem większych różnic ale mogła zawinić pogoda (duże opady śniegów przez cały tydzień), która nie pozwoliła mi w pełni ocenić efektów zmiany ustawień zawieszenia. Jednak nawet bez tego "gadżetu" auto jest przewidywalne i stabilne nie zmuszając kierowcy do wysiłku podczas jazdy. Dodatkową zaletą jest niezła zwrotność samochodu ułatwiająca manewry na parkingu.

Zobacz również: Hatchback z emocjami w standardzie

W opinii wielu osób nowy Opel jest zbyt twardo zestrojony. Ja również przychylam się do tej opinii. Na większych nierównościach samochód nie radzi sobie z ich tłumieniem co nie pozostaje bez wpływu na stan pleców i "siedzenia" kierowcy. Z drugiej strony coraz "twardsze" auta stają się standardem na rynku a sportowa stylistyka Insignii dodatkowo usprawiedliwia decyzję konstruktorów.

Podsumowując - wersja EcoFLEX pomimo prędkości maksymalnej 221 km/h jest przeznaczona dla osób, które lubią spokojną jazdę. Dla kierowców o duszy "sportowca" zyski z tytułu oszczędności będą zbyt małe by zrezygnować z dynamiki jaką oferuje zwykły silnik.

Przeczytaj nasz poradnik: jaką wybrać wersję Opla Insignii

Dalej: podsumowanie i dane techniczne

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Opel Insignia Fot. Opel
Opel Insignia Fot. Opel

Opel Insignia ma atrakcyjny i nowoczesny design, fot. Newspress
Opel Insignia ma atrakcyjny i nowoczesny design, fot. Newspress

Kolor podświetlenia zegarów Opla Insigni zmienia się w zależoności od wybranego trybu jazdy. (Zdjęcie poglądowe) Fot. Opel
Kolor podświetlenia zegarów Opla Insigni zmienia się w zależoności od wybranego trybu jazdy. (Zdjęcie poglądowe) Fot. Opel

Opel Insignia charakteryzuje się ergonomią wykonania, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia charakteryzuje się ergonomią wykonania, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia pozytywnie zaskakuje poziomem wykonania wnętrza, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia pozytywnie zaskakuje poziomem wykonania wnętrza, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia nie ma intuicyjnej obsługi radia/nawigacji, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia nie ma intuicyjnej obsługi radia/nawigacji, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia jest następcą popularnego modelu Vectra, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia jest następcą popularnego modelu Vectra, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia wyposażony jest w wysokiej jakości gadżety, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia wyposażony jest w wysokiej jakości gadżety, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia w wersji wyposażeniowej Cosmo zwiększa komfort jazdy, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia w wersji wyposażeniowej Cosmo zwiększa komfort jazdy, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia po przejściu w tryb sportowy zaskakuje nas czerwienią podświetlenia zegarów, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia po przejściu w tryb sportowy zaskakuje nas czerwienią podświetlenia zegarów, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia zmusza do wyboru nawigacji albo słuchania CD, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zmusza do wyboru nawigacji albo słuchania CD, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia jest autem, w którym zadbano o szczegóły, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia jest autem, w którym zadbano o szczegóły, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia daje możliwość sterowania z kierownicy, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia daje możliwość sterowania z kierownicy, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia zachęca dobrą jakością materiałów, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zachęca dobrą jakością materiałów, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia zmienia kolor podświetlenia zegarów na czerwony w trybie sport, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zmienia kolor podświetlenia zegarów na czerwony w trybie sport, fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Diana Malinowska

Konsultant w Instytucie Rozwoju Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »