| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Astra IV

Test Opel Astra IV

To już czwarta generacja kompaktowego Opla Astry. Do redakcyjnego testu trafiła Astra IV 1,7 CDTi Sport w wersji 125-konnej. Czy nowej Astrze IV udało się jej zerwać z konserwatywnym wizerunkiem modelu?

Opel Astra IV: Podsumowanie

Ponieważ jedyną dostępną na razie wersją nadwoziową jest hatchback, cennik wygląda dość prosto. Za podstawową wersję Essentia ze 100-konnym benzynowym silnikiem 1,4 litra zapłacimy 59 100 zł. Za około 5 tysięcy złotych więcej otrzymamy wersję Enjoy, a za dodatkowe 5 tysięcy topowe Sport i Cosmo. Jeśli chodzi o ceny, to zdecydowanie polecamy turbodoładowane wersje benzynowe. Diesle są na wstępie o wiele droższe. Dla przykładu, gdybyśmy zamiast 160-konnej wersji CDTi kupili najmocniejszą, 180-konną benzynę, to za zaoszczędzone pieniądze kupimy około 1680 litrów paliwa. A to prawie 25 tysięcy kilometrów, biorąc pod uwagę wartości średniego spalania i ceny benzyny na poziomie 4,8 złotego za litr.

Zobacz również: Fiat Bravo: Włosi w kontrnatarciu

Nie spodziewałem się, że powiem to o Astrze, ale nowa generacja tego auta to olbrzymi krok naprzód. Opel próbuje całkowicie zerwać z wizerunkiem, jaki ciągnie się za Astrą od kilkunastu już lat. Nowe, fajne wnętrze, delikatniejsze linie wnętrza i odrobina luksusu. Jednostek napędowych jest do koloru i wyboru, więc jeśli ktoś nie trawi mało elastycznego diesla 1,7, to 160-konna dwulitrówka powinna przypaść mu do gustu. A jeśli nie pasuje wam diesel, silników benzynowych jest całe multum, od 100-konnego do 180-konnego turbodoładowanego. Wersji OPC na razie brak. Razem z rozsądnie skomponowanymi wersjami wyposażenia, jest to auto warte pieniędzy. Jedno się nie zmieniło: oplowski charakter prowadzenia. Pewny i bezpieczny, ale jednocześnie nieco oporny.

Alternatywy: Ford Focus, Mazda 3, Volkswagen Golf, Chevrolet Cruze

Opinie kierowców:

Tomasz Korniejew: Astra IV została zaprojektowana w podobnym stylu do większej Insignii. Podobieństwo czuć także we wnętrzu. To dobrze, bo dzięki temu niemiecki kompakt zyskał nieco finezji, zwłaszcza w porównaniu do poprzedniczki. Prowadzeniu Astry nie mam nic do zarzucenia. Jednak kierowcom, którzy cenią dynamikę auta nie polecam testowanej jednostki napędowej. Jest zbyt ospała.

Jakub Tujaka: Najnowsza Astra to dopracowany i przemyślany samochód. Sylwetka auta jest pozbawiona ostrych kantów, które można było znaleźć u poprzednika. Zaokrąglone nadwozie może się podobać. Pozycja za kierownicą jest wygodna a do obsługi systemu multimedialnego szybko można się przyzwyczaić.
Najnowszy kompakt Opla prowadzi się przyjemnie. Na uwagę zasługuje fakt, że auto jest bardzo zwrotne, a manewrowanie na zatłoczonym parkingu nie sprawia trudności. Z oferty jednostek napędowych wybrałbym turbodoładowanego benzyniaka o pojemności 1,6, który generuje moc 180 KM.

Jaką wybrać wersję? Przeczytaj w naszym poradniku kupującego.

Dane techniczne: Opel Astra IV 1,7 CDTi Sport

Długość: 4419 mm
Szerokość: 1814 mm
Wysokość: 1510 mm
Rozstaw osi: 2685 mm

Masa: 1298 kg
Pojemność bagażnika: 370
Pojemność po złożeniu siedzeń:1235

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przedni
Typ silnika: turbodiesel
Liczba cylindrów: 4
Pojemność silnika: 1686 ccm
Moc silnika: 125 KM/4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 280 Nm/2000-2700 obr/min

Prędkość maksymalna: 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,5 sekundy
Zużycie paliwa: 5,7/4,1/4,7 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Adwokat Marta Kawecka Właściciel portalu LegalnaBudowa.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »