| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Astra IV

Test Opel Astra IV

To już czwarta generacja kompaktowego Opla Astry. Do redakcyjnego testu trafiła Astra IV 1,7 CDTi Sport w wersji 125-konnej. Czy nowej Astrze IV udało się jej zerwać z konserwatywnym wizerunkiem modelu?

Opel Astra IV: Napęd i zawieszenie

Opel, decydując o tym, jakie silniki trafią pod maskę Astry IV, starał się raczej zachęcić kierowców poszukujących aut bardziej oszczędnych niż szybkich. W testowanym egzemplarzu znalazł się diesel o pojemności 1,7 litra i mocy 125 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Z takim silnikiem ważąca 1298 kg Astra IV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 195 km/h. Elastyczność jest słaba, a na dodatek z jakiegoś powodu trudno było mi utrzymywać obroty w użytecznym zakresie.

Silnik odwdzięcza się niskim spalaniem. Według producenta jest to 5,7 litra na sto kilometrów w cyklu miejskim, jednak osiągnięcie takiego wyniku wymaga sporego wysiłku i rezygnacji z i tak skąpo dawkowanej adrenaliny. Mniej cierpliwi będą musieli zadowolić się spalaniem w granicach 6,5-7 litrów na sto kilometrów.

Zobacz również: VOLVO S60 D3: Kuracja odmładzająca

Silników do wyboru jest jednak multum: od 100-konnego benzyniaka o pojemności 1,4 litra, przez diesle o pojemnościach od 1,3 do 2,0, aż po 180-konny turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra. Opel na dodatek lubuje się też w oferowaniu tego samego silnika w różnych wersjach, np. diesel 1,7 jest oferowany w wersji 110 i 125 KM, dlatego każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Skrzynie biegów są do wyboru trzy: dwie manualne (5 i 6 biegowe) oraz jeden 6 stopniowy automat.

Zawieszenie jest zaskakująco dobre, zestrojone jednak raczej pod kątem komfortu niż dynamicznej jazdy. Niestety, o ile nierówności drogi wybiera bardzo dobrze, to jednak nieco zbyt mocno przy tym hałasuje. Psuje to nieco ogólny efekt. Jak we właściwie wszystkich nowych Oplach, wspomaganie jest ustawione „na twardo”. Hamulce są dość ostre, pedał hamulca chodzi lekko, a „brać” zaczyna już od lekkiego naciśnięcia stopą.

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, to muszę przyznać, że nigdy nie byłem wielbicielem nowoczesnych Opli za sposób, w jaki obchodzą się z kierowcą. Kierownica, dźwignia zmiany biegów, pedały sprzęgła i gazu stawiają wyraźny opór podczas jazdy. Mniej doświadczonemu kierowcy z mniejszym wyczuciem ułatwia to życie, jednak trudno jest pozbyć się subiektywnego wrażenia, że Astra to auto służące do jazdy na wprost z jednostajną prędkością. Jakakolwiek modyfikacja tego stanu rzeczy wymaga włożenia wysiłku. Tymczasem zawieszenie Astry jest na tyle przyzwoite, że da sobie radę nawet na krętych górskich serpentynach. W testowanym egzemplarzu irytował za to silnik. Problemem nie była zbyt niska moc czy moment obrotowy, ale kiepska elastyczność. Zakres użytecznych obrotów był na tyle wąski, że ciężko było trafić w „te odpowiednie”. Astra IV z silnikiem 1,7 CDTi jest autem którym przyjemnie się jeździ, pod warunkiem, że nie będziemy chcieli robić tego zbyt szybko. Auto jest za to zwrotne, co bardzo ułatwia jazdę w mieście.

Jaką wybrać wersję? Przeczytaj w naszym poradniku kupującego.

Dalej: podsumowanie

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Zawadzka-Siesicka, MarokoArt.com

MarokoArt.com

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »