| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Mazda 6: urok dyskrecji

Mazda 6: urok dyskrecji

Wiele osób szukając auta eleganckiego, podkreślającego prestiż właściciela w codziennych kontaktach służbowych, a jednocześnie pełniącego rolę pojazdu rodzinnego ogranicza swój wybór do niemieckich producentów klasy Premium. Tymczasem Mazda ma w swojej ofercie model 6, który jest mniej nachalną alternatywą dla Audi A4, czy BMW serii 3.

To nie pozorantka

Do napędu testowanej przez nas Mazdy posłużył czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2l i mocy maksymalnej 155 KM. Jednostka wyróżnia się cichą i kulturalną pracą, ale żeby w pełni wykorzystać dynamikę auta, należy używać wysokich obrotów. Według danych technicznych testowany pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 10 sekund. To wystarczający wynik, dla samochodu o takim charakterze. Tym bardziej, że jazda Mazdą 6 jest o wiele przyjemniejsza niż mogłyby to sugerować dane techniczne od producenta.

Zobacz również: Hyundai i20: młotek na kołach

Podczas jazdy auto sprawia wrażenie świetnie wyważonego. Układ kierowniczy jest precyzyjny, ale nie nazbyt czuły. Jest taki jak powinien być. Ponadto „Szóstka” to auto komfortowe, które jednocześnie bardzo dobrze radzi sobie podczas slalomu. Oprócz zawieszenia i układu kierowniczego przyjemność prowadzenia potęguje skrzynia biegów. Jest dobrze zestopniowana, a dźwignia ma krótkie skoki i jest precyzyjna niemalże jak w aucie sportowym. Prowadząc Mazdę 6 kierowca czuje, że ktoś poświęcił wiele czasu, żeby ten samochód jeździł dobrze. Czuje, że nie ma do czynienia z ładnie wyglądającą wydmuszką. Mazda 6 jeździ równie świetnie, jak wygląda.

Zobacz również: Proekologiczna Mazda

Cena prestiżu

Czy ma zatem jakieś minusy? Ma. Na pewno nie wszystkim przypadnie do gustu zdecydowanie zbyt duże zużycie paliwa. W ruchu miejskim wbrew temu co podaje producent „Szóstka” z łatwością spali około 12 l/100 km. A gdy będziemy częściej wciskać pedał gazu do oporu, spalanie wzrośnie jeszcze o około 2-3 l/100 km.

Zobacz również: Mazda MX-5 samczym okiem

Żeby stać się właścicielem Mazdy 6 hatchback z opisywanym silnikiem o mocy 155 KM należy wydać minimum 95 400 zł. Porównywalny pod względem mocy model Audi A4 (1.8 TFSI/160 KM) kosztuje ok. 123 000 zł. To prawie 30 tys. zł drożej. Prawda, Audi ma bardziej prestiżowy image niż Mazda. Ale wracając do rozważań ze wstępu – nie zawsze tego typu prestiż jest opłacalny.

Zobacz również: Jak działa silnik Wankla?

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotele Mazdy 6 są wygodne i dobrze podtrzymują ciało na zakrętach, fot. Mazda
Fotele Mazdy 6 są wygodne i dobrze podtrzymują ciało na zakrętach, fot. Mazda

Mazda 6, fot. moto.wieszjak.pl
Mazda 6, fot. moto.wieszjak.pl

Dostęp do bagażnika Mazdy 6 hatchback ułatwia wysoko unoszona pokrywa, fot. moto.wieszjak.pl
Dostęp do bagażnika Mazdy 6 hatchback ułatwia wysoko unoszona pokrywa, fot. moto.wieszjak.pl

Atrakcyjna stylizacja to mocna strona Mazdy 6, fot. moto.wieszjak.pl
Atrakcyjna stylizacja to mocna strona Mazdy 6, fot. moto.wieszjak.pl

Kokpit Mazdy 6 jest uporządkowany, bez zbędnych "wodorysków", fot. Mazda
Kokpit Mazdy 6 jest uporządkowany, bez zbędnych "wodorysków", fot. Mazda

Prowadzenie Mazdy 6 to przyjemność, fot. moto.wieszjak.pl
Prowadzenie Mazdy 6 to przyjemność, fot. moto.wieszjak.pl

Mazda 6, fot. moto.wieszjak.pl
Mazda 6, fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krystyna Jolanta Ptasińska

Doradca podatkowy, prawnik. Prowadzi kancelarię podatkową.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »