| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Mitsubishi Colt: bojowy mrówkojad

Mitsubishi Colt: bojowy mrówkojad

Szkoda, że najpoważniejsi kandydaci do kupna Colta raczej narzekają na wysokość swoich emerytur niż rozważąją zakup nowego auta. To niepozorne auto kryje w sobie bowiem kilka niespodzianek.

Niestety za silnikiem nie nadąża zawieszenie. O sportowej jeździe Coltem można raczej zapomnieć, ale oczywiście nie w tym celu został on stworzony. O ile jednak po miejskim aucie nikt nie spodziewa się sportowych emocji (co jednak na siłę wielu innych producentów próbuje wmówić swym klientom). Problemem jest jednak to, że zawieszenie Colta nie radzi sobie z odizolowaniem kabiny pasażerskiej od wstrząsów przenoszonych na koła z drogi. Dziurawych dróg jest w Polsce mnóstwo i jeżdżąc tym autem na pewno o tym nie zapomnicie.

Konkurencja

A jak ma się do konkurencji? Gdyby spojrzeć na auta koncernu Fiata, a konkretnie na Pandę, której ceny zaczynają się już od 28 tysięcy złotych, trudno wyobrazić sobie rynkowy sukces Colta. Jednak nie samym Fiatem Polska stoi. W towarzystwie Toyoty Yaris, Opla Corsy czy Forda Fiesty małe Mitsubishi z cenami zaczynającymi się od 38 490 złotych zaczyna nabierać kolorów. Jeśli jesteśmy gotowi zrezygnować z tylnych drzwi pasażera i kupić wersję trzydrzwiową, cena spada o 1,5 tysiąca złotych. Ceny są bardzo atrakcyjne biorąc pod uwagę bogate standardowe wyposażenie.

Zobacz również: Seat Ibiza ST: polowanie na promocję

W podstawowej wersji Inform mamy np. klimatyzację, chłodzony schowek pasażera, elektryczne sterowanie i podgrzewanie lusterek bocznych. Poduszki powietrzne są dwie, dla kierowcy i pasażera. Dodatkowe dwie (boczne) dostępne są w wersji Invite, zaś jeśli chcemy mieć w aucie jeszcze boczne kurtyny to za 3000 złotych możemy dokupić dodatkowy pakiet bezpieczeństwa, w skład którego wchodzi również układ stabilizacji toru jazdy i tylne hamulce tarczowe.

Podsumowanie

Colt to motoryzacyjny odpowiednik telefonu ojca Rydzyka. Wątpliwą urodę i kompletny brak finezji rekompensuje prostotą obsługi i przestronnym wnętrzem. Skojarzenie z konkretną grupą wiekową wydaje się na miejscu. Można się śmiać z Colta, że jest nudny i brzydki, jednak na rynku jest odpowiednia ilość osób, które nie szukają sportowych emocji ani designerskich ekstrawagancji. Oni na pewno docenią, jak uczciwym i niczego nie udającym miejskim autem jest Colt. Takiego samochodu na pewno nie kupiłbym dla siebie. Ale jeśli już miałbym doradzić coś mojej babci, która nie wie co to Nurburgring, Colt zapewne znalazłby się na pierwszym miejscu.

Mitsubishi Colt 1,3 95 KM Inform
Typ silnika: benzynowy
Pojemność: 1332 ccm
Układ cylindrów/ilość zaworów: R4/16
Maksymalna moc: 95 KM/6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 125 Nm/4000 obr/min
Napęd: przedni
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Pojemność bagażnika: 186/609 litrów
Wymiary (dł./szer./wys.): 394/169,5/155 cm
Rozstaw osi: 250 cm
Waga: 970 kg
V-max: 178 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h: 11,1 s.
Zużycie paliwa (miasto, trasa, średnia): 7,7/5/6 l/100 km
Cena: 38 490 zł

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)

Fotele z przodu są wygodne nawet w dłuższych trasach. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Fotele z przodu są wygodne nawet w dłuższych trasach. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)

Z tyłu nie zmieniło się wiele w stosunku do poprzedniej wersji. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Z tyłu nie zmieniło się wiele w stosunku do poprzedniej wersji. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)

Deska rozdzielcza jest prosta, a jej obsługa jest intuicyjna. Razi trochę szarzyzna i słaba jakość materiałów. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Deska rozdzielcza jest prosta, a jej obsługa jest intuicyjna. Razi trochę szarzyzna i słaba jakość materiałów. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)

Schowek pasażera jest schładzany nawet w wersji podstawowej. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Schowek pasażera jest schładzany nawet w wersji podstawowej. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)

Bagażnik Colta jest śmiesznie mały, choć sytuację ratuje dzielona kanapa. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Bagażnik Colta jest śmiesznie mały, choć sytuację ratuje dzielona kanapa. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)

...jednak ma kilka innych zalet. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
...jednak ma kilka innych zalet. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)

Nowy przód Colta to nieco ekstrwagancki ekspertyment. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Nowy przód Colta to nieco ekstrwagancki ekspertyment. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)

Colt to typowe auto miejskie. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Colt to typowe auto miejskie. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)

Nie wygląda zbyt dynamicznie... fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Nie wygląda zbyt dynamicznie... fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

ExpaTax

Doradztwo podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »