| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Peugeot 3008 – przyjaciel rodziny

Peugeot 3008 – przyjaciel rodziny

Wygląd Peugeota 3008 na pewno nie wszystkim przypadnie do gustu, jednak z drugiej strony niewiele osób pozostanie niewzruszonych komfortem i praktycznością, które oferuje.

Złośliwi twierdzą, że przypomina jajko postawione na kołach. Rzeczywiście, spoglądając na sylwetkę Peugeota 3008 trudno oprzeć się wrażeniu, że zachowanie odpowiednich proporcji nie było głównym celem projektantów.

Zaglądając do przedziału pasażerskiego 3008 od razu czuć, że jednym z głównych celów konstruktorów było wygospodarowanie jak największej ilości przestrzeni dla podróżujących. I ten cel osiągnęli. Co więcej przedział pasażerski Peugeota 3008 jest przytulny i wykończony materiałami dobrej jakości.

Na uwagę zasługuje zwłaszcza interesująca tablica przyrządów, która niemal otacza kierowcę. Na górze konsoli centralnej wyróżniają się „lotnicze” przełączniki do sterowania m.in. Head-Up Display’em (w wyposażeniu standardowym tylko w wersji Premium, w uboższych odmianach dostępny jest jako opcja za 1500 zł), na którym wyświetlana jest informacja o aktualnej prędkości jazdy. Zegary na desce rozdzielczej zaprojektowano ładnie i czytelnie. Generalnie obsługa kokpitu 3008 jest z grubsza intuicyjna choć do sterowania niektórymi funkcjami trzeba się przyzwyczaić. Dobrze, że Peugeot nie zrezygnował z joysticka służącego do sterowania zestawem audio umieszczonego za kołem kierownicy po prawej stronie. To rozwiązanie wygodne i praktyczne.

Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Przedział bagażowy przy normalnym położeniu siedzeń ma pojemność 432 litrów, po rozłożeniu kanapy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1241 litrów. To sporo, ale jest to przeciętny wynik w tej klasie.

Na uwagę zasługuje system unoszenia pokrywy bagażnika. Jest podzielona w taki sposób, że odchylając dolną część uzyskujemy praktyczną przy załadunku cięższych przedmiotów półkę.

Zobacz także: Minivan z pomysłem

Testowanego przez nas Peugeota 3008 napędzał wysokoprężny silnik z serii HDI o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 150 KM. Jednostka rozwija maksymalny moment obrotowy 340 Nm dostępne od 2000 obr./min.

Według danych producenta 3008 w tej wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s. I rzeczywiście Peugeot 3008 2.0 HDI to dynamiczne auto o ile używamy wyższych prędkości obrotowych. W zakresie obrotów do ok. 2000-2200 obr./min. (czyli głównie podczas ruszania z miejsca) auto jest wręcz irytująco ospałe. Przy wyższych obrotach silnik „budzi się do życia”, a jazda rodzinnym crossoverem staje się dynamiczna na tyle, że nawet wyprzedzanie z kompletem pasażerów na pokładzie podczas jazdy z wyższymi prędkościami nie jest uciążliwe.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Jedną z ciekawostek we wnętrzu Peugeota 3008 są "lotnicze" przełączniki na górze centralnej konsoli. Fot. Moto.wieszjak.pl
Jedną z ciekawostek we wnętrzu Peugeota 3008 są "lotnicze" przełączniki na górze centralnej konsoli. Fot. Moto.wieszjak.pl

Fotel kierowcy Peugeota 3008 jest wygodny i ma szeroki zakres regulacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Peugeota 3008 jest wygodny i ma szeroki zakres regulacji. Fot. Moto.wieszjak.pl

Na tylnej kanapie Peugeota 3008 wygodnie usiądą nawet wysokie osoby. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Peugeota 3008 wygodnie usiądą nawet wysokie osoby. Fot. Moto.wieszjak.pl

Tablica przyrządów Peugeota 3008 zaprojektowana jest ciekawie i przejrzyście. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 3008 zaprojektowana jest ciekawie i przejrzyście. Fot. Moto.wieszjak.pl

Najbogatszą odmianę Peugeota 3008 - Premium + wyróżnia m.in. chromowana atrapa chłodnicy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Najbogatszą odmianę Peugeota 3008 - Premium + wyróżnia m.in. chromowana atrapa chłodnicy. Fot. Moto.wieszjak.pl

Jazda Peugeotem 3008 jest bardzo komfortowa. Zawieszenie płynnie tłumi nierówności. Fot. Moto.wieszjak.pl
Jazda Peugeotem 3008 jest bardzo komfortowa. Zawieszenie płynnie tłumi nierówności. Fot. Moto.wieszjak.pl

Peugeot 3008 jest dość wrażliwy na boczne podmuchy wiatru. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 jest dość wrażliwy na boczne podmuchy wiatru. Fot. Moto.wieszjak.pl

Z tyłu Peugeot 3008 prezentuje się najmniej atrakcyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu Peugeot 3008 prezentuje się najmniej atrakcyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl

W przedniej części nadwozia Peugeota 3008 uwagę przykuwa m.in. bardzo duża przednia szyba. Fot. Moto.wieszjak.pl
W przedniej części nadwozia Peugeota 3008 uwagę przykuwa m.in. bardzo duża przednia szyba. Fot. Moto.wieszjak.pl

Lampka w bagażniku Peugeota 3008 jest jednocześnie wyjmowaną latarką. Fot. Moto.wieszjak.pl
Lampka w bagażniku Peugeota 3008 jest jednocześnie wyjmowaną latarką. Fot. Moto.wieszjak.pl

Dzielona pokrywa bagażnika po otwarciu tworzy praktyczną półkę. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dzielona pokrywa bagażnika po otwarciu tworzy praktyczną półkę. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

dr Katarzyna Kalata

Ekspert z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »