| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Chevrolet Spark: w miejskim stylu

Chevrolet Spark: w miejskim stylu

Na atrapie chłodnicy Sparka dumnie błyszczy znak Chevroleta – marki nie kojarzonej z autami miejskimi. Tymczasem okazuje się, że producent amerykańskich krążowników szos bardzo dobrze radzi sobie również z konstrukcją samochodów do miasta.

Coraz większe grono nabywców samochodów miejskich oprócz oczywistych dla tego segmentu aut walorów – niewielkich gabarytów i małego promienia skrętu – bierze pod uwagę stylizację nadwozia.

Z nutką nowoczesności

Chevrolet Spark może być postrzegany jako auto modne. Żywa kolorystyka nadwozia ładnie współgra z niebanalną linią karoserii, co sprawia że samochód wygląda nietuzinkowo. Niebanalność podkreślają m.in. ukryte klamki tylnych drzwi, czy ciekawie zaprojektowane lampy tylne.

Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych (364 cm długości, prawie 160 cm szerokości i 152 cm wysokości) wnętrze Sparka jest przestronne. Na przednich fotelach nawet wysokie osoby nie będą narzekały na brak miejsca. Z tyłu wysokim pasażerom będzie ciasno.

Do wykończenia przedziału pasażerskiego użyto materiałów przeciętnej jakości o stonowanej kolorystyce. Wygląda to ponuro, ale już tablicę przyrządów zaprojektowano z polotem. Tuż za kierownicą wygospodarowano miejsce na analogowy wskaźnik prędkościomierza, a także spory wyświetlacz, który pokazuje prędkość obrotową silnika, przebieg oraz poziom paliwa w baku. Całość (razem z innymi przyciskami) podświetlona jest na niebiesko.

Zobacz także: Opinie kierowców o Chevrolet Spark

Prawdziwy mieszczuch

Pod maską testowanego przez nas Sparka pracował czterocylindrowy silnik o pojemności 1l i mocy maksymalnej 68 KM. Jednostka napędowa pracuje cicho tylko w dolnym zakresie obrotów, gdy wyświetlacz wskazuje górne pole obrotomierza odgłos pracy silnika staje się zbyt natarczywy.

Spark nie jest dynamicznym autem. Według danych producenta ważący około 1 tony samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 15,5 s i może się rozpędzić do 154 km/h. To nie są imponujące wyniki ale w ruchu miejskim zupełnie nie przeszkadzają.

Małym Chevroletem jeździ się przyjemnie. Fotel kierowcy jest wygodny, a odnalezienie optymalnej pozycji mimo tego, że kierownicę można wyregulować jedynie w pionie nie jest trudne. Dlatego długie przestoje w wielkomiejskich korkach nie są przesadnie męczące.

Podczas prowadzenia Sparka nie przeszkadza nieco „gumowaty” układ kierowniczy ani niewielki rozstaw osi (237,5 cm) bo miękko zestrojone zawieszenie w połączeniu z oponami o wyższym profilu sprawiają, że autem zwłaszcza po nierównych ulicach podróżuje się zaskakująco komfortowo. Dodatkowo niewielki promień skrętu (5 m) znacznie ułatwia manewry na zatłoczonych ulicach.

Zobacz także: Ślicznotka z klasy B

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fotel kierowcy Chevroleta Sparka jest wygodny, co nie jest oczywiste w tej klasie pojazdów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Chevroleta Sparka jest wygodny, co nie jest oczywiste w tej klasie pojazdów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Na tylnej kanapie Chevroleta Sparka usiądą wygodnie dwie osoby średniego wzrostu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Chevroleta Sparka usiądą wygodnie dwie osoby średniego wzrostu. Fot. Moto.wieszjak.pl

Projektantom nie zabrakło fantazji m.in. podczas projektowania tylnych lamp. Fot. Moto.wieszjak.pl
Projektantom nie zabrakło fantazji m.in. podczas projektowania tylnych lamp. Fot. Moto.wieszjak.pl

Przedział pasażerski Chevroleta Sparka jest obszerny i wyposażony w praktyczne schowki. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przedział pasażerski Chevroleta Sparka jest obszerny i wyposażony w praktyczne schowki. Fot. Moto.wieszjak.pl

We wnętrzu królują ciemne barwy. Tablica przyrządów jest ergonomiczna, ale do sprawnego odczytywania informacji z wyświetlacza należy się przyzwyczaić. Fot. Moto.wieszjak.pl.
We wnętrzu królują ciemne barwy. Tablica przyrządów jest ergonomiczna, ale do sprawnego odczytywania informacji z wyświetlacza należy się przyzwyczaić. Fot. Moto.wieszjak.pl.

Bagażnik ma pojemność 170 litrów, a po rozłożeniu tylnej kanapy można w nim przewieźć 568 litrów bagażu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik ma pojemność 170 litrów, a po rozłożeniu tylnej kanapy można w nim przewieźć 568 litrów bagażu. Fot. Moto.wieszjak.pl

Oryginalnego charakteru dodają autu m.in. ukryte klamki tylnych drzwi. Fot. Moto.wieszjak.pl
Oryginalnego charakteru dodają autu m.in. ukryte klamki tylnych drzwi. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mimo niewielkiego rozstawu osi jazda Chevroletem Sparkiem jest zaskakująco komfortowa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mimo niewielkiego rozstawu osi jazda Chevroletem Sparkiem jest zaskakująco komfortowa. Fot. Moto.wieszjak.pl

Klimatyzacja występuje za dopłatą. Fot. Moto.wieszjak.pl
Klimatyzacja występuje za dopłatą. Fot. Moto.wieszjak.pl

Efektownym elementem tablicy przyrządów jest wyświetlacz z elektronicznym obrotomierzem i wskaźnikiem poziomu paliwa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Efektownym elementem tablicy przyrządów jest wyświetlacz z elektronicznym obrotomierzem i wskaźnikiem poziomu paliwa. Fot. Moto.wieszjak.pl

Miasto to naturalne środowisko Chevroleta Sparka. Fot. Moto.wieszjak.pl
Miasto to naturalne środowisko Chevroleta Sparka. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mirek Gumula

Szkoła Jazdy Subaru

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »