REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Ibiza ST: polowanie na promocję

Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA

Ibiza to auto, które przy odrobinie szczęścia mogłoby być na rynku autem popularnym. Niestety jest o wiele za drogie jak na to, co oferuje.

Testowany przez nas wcześniej dwudrzwiowy Seat Ibiza SC to typowe autko dla imprezującego singla. Fajny, choć trochę drogi. Drugą wersją nadwoziową Ibizy jest czterodrzwiowy hatchback. Teraz do linii dołączyła trzecia. Pod niewiele znaczącymi literami ST ukrywa się wersja kombi.

REKLAMA

Skoro jest to kombi, w małym aucie musiało znaleźć się miejsce na przedział bagażowy. W Ibizie ST jest on całkiem obszerny. Pojemność bagażnika to aż 430 litrów. Gdzie znalazło się miejsce na tyle „flaszek”? Z tyłu, gdzie auto jest o 17 centymetrów dłuższe niż wersja hatchback. O ile miejsca w bagażniku jest całkiem sporo, to jednak kabina pasażerska sprawia wrażenie nieco klaustrofobicznej. Osoby o większym wzroście nie będą czuć się w środku zbyt komfortowo.

Zobacz również: Opinie kierowców o Seat Ibiza

Wnętrze, dobrze znane z innych wersji nadwoziowych Ibizy, wykonane jest z dobrej jakości materiałów. Elementy są doskonale spasowane, zaś głęboko osadzone i znane z innych wersji Ibizy, podświetlane na czerwono zegary nadają desce sportowy charakter. Biorąc pod uwagę, że gama silnikowa Ibizy ST nie sprzyja szybkiej jeździe, jest to trochę na wyrost.

Silniki

Skoro już mowa o silnikach, mieliśmy okazję przetestować auto wyposażone w wolnossący silnik benzynowy MPI o pojemności 1.4 litra i mocy 85 KM. Według producenta przyspieszenie od zera do stu kilometrów na godzinę zabiera 12,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 178 km/h. Średnie spalanie wynosi zaś 5,9 litra na sto kilometrów. Jednostka, jak na benzynę przystało, jest cicha, jednak jakichkolwiek wrażeń związanych z wciskaniem kierowcy w fotel nie należy się spodziewać. Najmocniejszy silnik w Ibizie ST to turbodoładowana benzyna 1,2 TSI o mocy 105KM, która od zera do setki rozpędza auto w 10,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 188 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawieszenie

Jak na miejskie auto, którego przeznaczeniem jest dowiezienie teściowej na zakupy i z powrotem, Ibiza ma sztywne zawieszenie. Dzięki temu na zakrętach auto jest bardzo stabilne, a jednak na wybojach nie wybija kierowcy i pasażerom zębów. W standardzie nad bezpieczeństwem czuwa ABS, zaś system antypoślizgowy ESP i układ elektronicznego rozdziału siły hamowania EBA dostępne są za dopłatą. Skrzynie biegów są dwie: 5-biegowa manualna lub 7-stopniowy dwusprzęgłowy automat DSG, który jest dostępny w opcji tylko w wersji z silnikiem 1,2 TSI.

Cena

Choć ceny Ibizy zaczynają się już od 37 tysięcy złotych (dwudrzwiowa wersja SC), za ST trzeba zapłacić prawie 12 tysięcy złotych więcej – podstawowe kombi to wydatek 48 980 złotych (44 690 zł z promocją). Ibiza blado wypada też w porównaniu ze swoją bezpośrednią konkurencją. Podstawową wersję Skody Fabii kombi kupić można za 33500 zł (cena bez promocji, która obecnie wynosi 3000 zł) – a to przecież ta sama, zaczerpnięta z VW Polo, płyta podłogowa. 

Zobacz również: Seat Toledo II

Najdroższa wersja Ibizy ST (1.2 TSI 105 KM) kosztuje 69 370 złotych (choć otrzymamy na nią jeszcze 5580 zł upustu), a to już jest cena nieco absurdalna. Na dodatek w obliczu najnowszej ofensywy Skody, która będzie sprzedawać Octavię drugiej generacji już od 41 700 złotych, Ibiza ST wypada… słabo. Auto jest ciekawe stylistycznie, ma dość pojemny bagażnik i solidne zawieszenie. Powinno jednak być nieco tańsze. Oferowane w momencie pisania tego tekstu promocje w wysokości od 4180 do 5880 zł pomagają tylko trochę.

Elementy są też dość dobrze spasowane. Fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze jest wykonane z dobrej jakości materiałów. Fot. moto.wieszjak.pl
Radio i panel klimatyzacji są proste w obsłudze. Fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze jest dość ciasne. Fot. moto.wieszjak.pl
Zegary są podświetlane na czerwono. Fot. moto.wieszjak.pl
Pod maską pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra. Fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik jest bardzo pojemny jak na auto tej wielkości. Fot. moto.wieszjak.pl
Tylne lampy mają charakterystyczny dla Seata kształt. Fot. moto.wieszjak.pl
Agresywne rysy nadwozia są wspólne dla wszystkich wersji Ibizy. Fot. moto.wieszjak.pl
Lecz bagażnik jest już całkiem pojemny. Fot. moto.wieszjak.pl
Kabina pasażerska jest dość ciasna. Fot. moto.wieszjak.pl
Z tyłu niestety trudno ją odróżnić np. od Skody Fabii kombi. Fot. moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA