| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Seat Ibiza ST: polowanie na promocję

Seat Ibiza ST: polowanie na promocję

Ibiza to auto, które przy odrobinie szczęścia mogłoby być na rynku autem popularnym. Niestety jest o wiele za drogie jak na to, co oferuje.

Testowany przez nas wcześniej dwudrzwiowy Seat Ibiza SC to typowe autko dla imprezującego singla. Fajny, choć trochę drogi. Drugą wersją nadwoziową Ibizy jest czterodrzwiowy hatchback. Teraz do linii dołączyła trzecia. Pod niewiele znaczącymi literami ST ukrywa się wersja kombi.

Skoro jest to kombi, w małym aucie musiało znaleźć się miejsce na przedział bagażowy. W Ibizie ST jest on całkiem obszerny. Pojemność bagażnika to aż 430 litrów. Gdzie znalazło się miejsce na tyle „flaszek”? Z tyłu, gdzie auto jest o 17 centymetrów dłuższe niż wersja hatchback. O ile miejsca w bagażniku jest całkiem sporo, to jednak kabina pasażerska sprawia wrażenie nieco klaustrofobicznej. Osoby o większym wzroście nie będą czuć się w środku zbyt komfortowo.

Zobacz również: Opinie kierowców o Seat Ibiza

Wnętrze, dobrze znane z innych wersji nadwoziowych Ibizy, wykonane jest z dobrej jakości materiałów. Elementy są doskonale spasowane, zaś głęboko osadzone i znane z innych wersji Ibizy, podświetlane na czerwono zegary nadają desce sportowy charakter. Biorąc pod uwagę, że gama silnikowa Ibizy ST nie sprzyja szybkiej jeździe, jest to trochę na wyrost.

Silniki

Skoro już mowa o silnikach, mieliśmy okazję przetestować auto wyposażone w wolnossący silnik benzynowy MPI o pojemności 1.4 litra i mocy 85 KM. Według producenta przyspieszenie od zera do stu kilometrów na godzinę zabiera 12,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 178 km/h. Średnie spalanie wynosi zaś 5,9 litra na sto kilometrów. Jednostka, jak na benzynę przystało, jest cicha, jednak jakichkolwiek wrażeń związanych z wciskaniem kierowcy w fotel nie należy się spodziewać. Najmocniejszy silnik w Ibizie ST to turbodoładowana benzyna 1,2 TSI o mocy 105KM, która od zera do setki rozpędza auto w 10,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 188 km/h.

Zawieszenie

Jak na miejskie auto, którego przeznaczeniem jest dowiezienie teściowej na zakupy i z powrotem, Ibiza ma sztywne zawieszenie. Dzięki temu na zakrętach auto jest bardzo stabilne, a jednak na wybojach nie wybija kierowcy i pasażerom zębów. W standardzie nad bezpieczeństwem czuwa ABS, zaś system antypoślizgowy ESP i układ elektronicznego rozdziału siły hamowania EBA dostępne są za dopłatą. Skrzynie biegów są dwie: 5-biegowa manualna lub 7-stopniowy dwusprzęgłowy automat DSG, który jest dostępny w opcji tylko w wersji z silnikiem 1,2 TSI.

Cena

Choć ceny Ibizy zaczynają się już od 37 tysięcy złotych (dwudrzwiowa wersja SC), za ST trzeba zapłacić prawie 12 tysięcy złotych więcej – podstawowe kombi to wydatek 48 980 złotych (44 690 zł z promocją). Ibiza blado wypada też w porównaniu ze swoją bezpośrednią konkurencją. Podstawową wersję Skody Fabii kombi kupić można za 33500 zł (cena bez promocji, która obecnie wynosi 3000 zł) – a to przecież ta sama, zaczerpnięta z VW Polo, płyta podłogowa. 

Zobacz również: Seat Toledo II

Najdroższa wersja Ibizy ST (1.2 TSI 105 KM) kosztuje 69 370 złotych (choć otrzymamy na nią jeszcze 5580 zł upustu), a to już jest cena nieco absurdalna. Na dodatek w obliczu najnowszej ofensywy Skody, która będzie sprzedawać Octavię drugiej generacji już od 41 700 złotych, Ibiza ST wypada… słabo. Auto jest ciekawe stylistycznie, ma dość pojemny bagażnik i solidne zawieszenie. Powinno jednak być nieco tańsze. Oferowane w momencie pisania tego tekstu promocje w wysokości od 4180 do 5880 zł pomagają tylko trochę.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Lecz bagażnik jest już całkiem pojemny. Fot. moto.wieszjak.pl
Lecz bagażnik jest już całkiem pojemny. Fot. moto.wieszjak.pl

Elementy są też dość dobrze spasowane. Fot. moto.wieszjak.pl
Elementy są też dość dobrze spasowane. Fot. moto.wieszjak.pl

Tylne lampy mają charakterystyczny dla Seata kształt. Fot. moto.wieszjak.pl
Tylne lampy mają charakterystyczny dla Seata kształt. Fot. moto.wieszjak.pl

Agresywne rysy nadwozia są wspólne dla wszystkich wersji Ibizy. Fot. moto.wieszjak.pl
Agresywne rysy nadwozia są wspólne dla wszystkich wersji Ibizy. Fot. moto.wieszjak.pl

Kabina pasażerska jest dość ciasna. Fot. moto.wieszjak.pl
Kabina pasażerska jest dość ciasna. Fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze jest wykonane z dobrej jakości materiałów. Fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze jest wykonane z dobrej jakości materiałów. Fot. moto.wieszjak.pl

Pod maską pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra. Fot. moto.wieszjak.pl
Pod maską pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra. Fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze jest dość ciasne. Fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze jest dość ciasne. Fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik jest bardzo pojemny jak na auto tej wielkości. Fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik jest bardzo pojemny jak na auto tej wielkości. Fot. moto.wieszjak.pl

Radio i panel klimatyzacji są proste w obsłudze. Fot. moto.wieszjak.pl
Radio i panel klimatyzacji są proste w obsłudze. Fot. moto.wieszjak.pl

Z tyłu niestety trudno ją odróżnić np. od Skody Fabii kombi. Fot. moto.wieszjak.pl
Z tyłu niestety trudno ją odróżnić np. od Skody Fabii kombi. Fot. moto.wieszjak.pl

Ibiza z przodu wygląda dość dynamicznie. Fot. moto.wieszjak.pl
Ibiza z przodu wygląda dość dynamicznie. Fot. moto.wieszjak.pl

Zegary są podświetlane na czerwono. Fot. moto.wieszjak.pl
Zegary są podświetlane na czerwono. Fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kudlicki

Adwokat - specjalista z zakresu prawa karnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »