REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Ibiza ST: polowanie na promocję

Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA

Ibiza to auto, które przy odrobinie szczęścia mogłoby być na rynku autem popularnym. Niestety jest o wiele za drogie jak na to, co oferuje.

Testowany przez nas wcześniej dwudrzwiowy Seat Ibiza SC to typowe autko dla imprezującego singla. Fajny, choć trochę drogi. Drugą wersją nadwoziową Ibizy jest czterodrzwiowy hatchback. Teraz do linii dołączyła trzecia. Pod niewiele znaczącymi literami ST ukrywa się wersja kombi.

REKLAMA

Skoro jest to kombi, w małym aucie musiało znaleźć się miejsce na przedział bagażowy. W Ibizie ST jest on całkiem obszerny. Pojemność bagażnika to aż 430 litrów. Gdzie znalazło się miejsce na tyle „flaszek”? Z tyłu, gdzie auto jest o 17 centymetrów dłuższe niż wersja hatchback. O ile miejsca w bagażniku jest całkiem sporo, to jednak kabina pasażerska sprawia wrażenie nieco klaustrofobicznej. Osoby o większym wzroście nie będą czuć się w środku zbyt komfortowo.

Zobacz również: Opinie kierowców o Seat Ibiza

Wnętrze, dobrze znane z innych wersji nadwoziowych Ibizy, wykonane jest z dobrej jakości materiałów. Elementy są doskonale spasowane, zaś głęboko osadzone i znane z innych wersji Ibizy, podświetlane na czerwono zegary nadają desce sportowy charakter. Biorąc pod uwagę, że gama silnikowa Ibizy ST nie sprzyja szybkiej jeździe, jest to trochę na wyrost.

Silniki

Skoro już mowa o silnikach, mieliśmy okazję przetestować auto wyposażone w wolnossący silnik benzynowy MPI o pojemności 1.4 litra i mocy 85 KM. Według producenta przyspieszenie od zera do stu kilometrów na godzinę zabiera 12,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 178 km/h. Średnie spalanie wynosi zaś 5,9 litra na sto kilometrów. Jednostka, jak na benzynę przystało, jest cicha, jednak jakichkolwiek wrażeń związanych z wciskaniem kierowcy w fotel nie należy się spodziewać. Najmocniejszy silnik w Ibizie ST to turbodoładowana benzyna 1,2 TSI o mocy 105KM, która od zera do setki rozpędza auto w 10,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 188 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawieszenie

Jak na miejskie auto, którego przeznaczeniem jest dowiezienie teściowej na zakupy i z powrotem, Ibiza ma sztywne zawieszenie. Dzięki temu na zakrętach auto jest bardzo stabilne, a jednak na wybojach nie wybija kierowcy i pasażerom zębów. W standardzie nad bezpieczeństwem czuwa ABS, zaś system antypoślizgowy ESP i układ elektronicznego rozdziału siły hamowania EBA dostępne są za dopłatą. Skrzynie biegów są dwie: 5-biegowa manualna lub 7-stopniowy dwusprzęgłowy automat DSG, który jest dostępny w opcji tylko w wersji z silnikiem 1,2 TSI.

Cena

Choć ceny Ibizy zaczynają się już od 37 tysięcy złotych (dwudrzwiowa wersja SC), za ST trzeba zapłacić prawie 12 tysięcy złotych więcej – podstawowe kombi to wydatek 48 980 złotych (44 690 zł z promocją). Ibiza blado wypada też w porównaniu ze swoją bezpośrednią konkurencją. Podstawową wersję Skody Fabii kombi kupić można za 33500 zł (cena bez promocji, która obecnie wynosi 3000 zł) – a to przecież ta sama, zaczerpnięta z VW Polo, płyta podłogowa. 

Zobacz również: Seat Toledo II

Najdroższa wersja Ibizy ST (1.2 TSI 105 KM) kosztuje 69 370 złotych (choć otrzymamy na nią jeszcze 5580 zł upustu), a to już jest cena nieco absurdalna. Na dodatek w obliczu najnowszej ofensywy Skody, która będzie sprzedawać Octavię drugiej generacji już od 41 700 złotych, Ibiza ST wypada… słabo. Auto jest ciekawe stylistycznie, ma dość pojemny bagażnik i solidne zawieszenie. Powinno jednak być nieco tańsze. Oferowane w momencie pisania tego tekstu promocje w wysokości od 4180 do 5880 zł pomagają tylko trochę.

Elementy są też dość dobrze spasowane. Fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze jest wykonane z dobrej jakości materiałów. Fot. moto.wieszjak.pl
Radio i panel klimatyzacji są proste w obsłudze. Fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze jest dość ciasne. Fot. moto.wieszjak.pl
Zegary są podświetlane na czerwono. Fot. moto.wieszjak.pl
Pod maską pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra. Fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik jest bardzo pojemny jak na auto tej wielkości. Fot. moto.wieszjak.pl
Tylne lampy mają charakterystyczny dla Seata kształt. Fot. moto.wieszjak.pl
Agresywne rysy nadwozia są wspólne dla wszystkich wersji Ibizy. Fot. moto.wieszjak.pl
Lecz bagażnik jest już całkiem pojemny. Fot. moto.wieszjak.pl
Kabina pasażerska jest dość ciasna. Fot. moto.wieszjak.pl
Z tyłu niestety trudno ją odróżnić np. od Skody Fabii kombi. Fot. moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA