| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Polo: Drogie oszczędzanie

Test Volkswagen Polo: Drogie oszczędzanie

Miejskie auto z bogatym wyposażeniem i oszczędnym silnikiem spalającym niecałe 3,5 litra paliwa na sto kilometrów to już rzeczywistość, pod nazwą Volkswagen Polo BlueMotion. Oto test "zielonego" (niebieskiego?) Volkswagena Polo.

Od kiedy w sprzedaży jest nowa generacja modelu Polo, mały Volkswagen zdążył zaskarbić sobie serca i portfele wielu nabywców. Na zewnątrz i w środku Polo jest większe, ładniejsze, a już na pewno lepiej wykonane od poprzednika. W parze z jakością użytych w Polo materiałów idą doskonałe własności jezdne, bogate wyposażenie i nowoczesne jednostki napędowe.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volkswagen Polo

Od niedawna gama Polo powiększyła się o model BlueMotion. Coś dla klientów nastawionych na modną dziś jak nigdy szeroko pojętą ekologię. Malucha z Wolfsburga wyposażono w zaledwie trzycylindrowy silniczek diesla o pojemności 1,2 litra. Tak naprawdę to pozbawiona jednego cylindra jednostka 1,6 TDI. Ekologiczne Polo dysponuje mocą 75 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 180 Nm. Teoretycznie jak na pięciomiejscowe auto ważące 1150 kg to niewiele, ale jeśli naszym priorytetem jest oszczędzanie a „eco-driving” ulubionym stylem jazdy, powinniśmy być z Polo zadowoleni.

Volkswagen Polo już w fabryce został gruntownie przygotowany do bicia rekordów ekonomicznej jazdy. Wersja BlueMotion ma między innymi przeprogramowany sterownik silnika który potrafi odzyskiwać energię z hamowania, opony o niskim oporze toczenia, system start/stop i wydłużone przełożenia 5-biegowej skrzyni biegów. W walce o każdą kropelkę paliwa zamontowano również specjalny pakiet aerodynamiczny zmniejszający opory powietrza ze specjalnymi nakładkami na progi i zderzakami, tylnym spoilerem, osłonami pod podwoziem czy dość dziwacznymi aluminiowo-plastikowymi 15-calowymi felgami.

W porównaniu do poprzednika wyposażonego w jednostkę 1,4 TDI, silnik nowe Polo BlueMotion cechuje zdecydowanie mniejszy poziom wibracji, wyższa kultura pracy i lepsze wyciszenie. Jednak niczym nie da zastąpić się pojemności więc od razu zaznaczmy – Polo zdecydowanie nie jest typem sprintera. I nie chodzi tu jedynie o niemrawe przyspieszenia do 100, czy 130 km/h trwające odpowiednio 13,5 i aż 23,8 sekund. W tym samochodzie nie to jest najważniejsze. 

Silnik

Silnik osiąga roboczą temperaturę pracy i układ start/stop zaczyna działać już po kilku kilometrach od startu. Co ciekawe system bezbłędnie „rozpoznaje” czy chodzi o dłuższy postój, np. na światłach czy o krótkotrwałe zatrzymanie, kiedy nie dopuszcza do zgaśnięcia silnika. Kierowca jest na bieżąco informowany o stanie aktywności sytemu poprzez komunikaty komputera pokładowego. Po wyłączeniu silnika wystarczy wcisnąć sprzęgło by znów zaczął pracować, przy czym cała operacja przebiega niemal nieodczuwalnie i bez opóźnień.

Zobacz również: Hatchback na zielono

Oszczędna jazda z niskimi prędkościami obrotowymi i zmiany kolejnych przełożeń zgodnie ze wskazaniami komputera wynagradzają nasz trud i średnie spalanie rzędu 4-4,5 l/100km w mieście jest jak najbardziej możliwe do osiągnięcia. Podczas szybszej jazdy ze stałą prędkością Polo zbliża się do rewelacyjnego wyniku deklarowanego przez producenta. Komfort i prowadzenie to pierwsza liga wśród aut segmentu B.

Szkoda tylko, że musi aż tyle kosztować. Niecałe 59 000 złotych jakie Volkswagen żąda za „zielone” Polo to o kilka tysięcy więcej niż auto z tym samym silnikiem bez plakietki „BlueMotion”. Zaś kwota 67 090 złotych za testowany egzemplarz brzmi już niedorzecznie.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Volkswagen Polo Bluemotion w podstawowej wersji kosztuje 59 tyięcy złotych. fot. Piotr Migas
Volkswagen Polo Bluemotion w podstawowej wersji kosztuje 59 tyięcy złotych. fot. Piotr Migas

Volkswagen Polo Bluemotion jest napędzany trzycylindrowym turbodieslem o pojemności 1,2 litra. fot. Piotr Migas
Volkswagen Polo Bluemotion jest napędzany trzycylindrowym turbodieslem o pojemności 1,2 litra. fot. Piotr Migas

Volkswagen Polo Bluemotion ma bardzo wygodne fotele, a deska rozdzielcza jest wykonana z dużą starannością. fot. Piotr Migas
Volkswagen Polo Bluemotion ma bardzo wygodne fotele, a deska rozdzielcza jest wykonana z dużą starannością. fot. Piotr Migas

Volkswagen Polo Bluemotion jest wyposażony w nieco obniżone zawieszenie i opony o obniżonych oporach toczenia. fot. Piotr Migas
Volkswagen Polo Bluemotion jest wyposażony w nieco obniżone zawieszenie i opony o obniżonych oporach toczenia. fot. Piotr Migas

Volkswagen Polo Bluemotion to proekologiczna wersja najnowszego Volkswagena segmentu B. fot. Piotr Migas
Volkswagen Polo Bluemotion to proekologiczna wersja najnowszego Volkswagena segmentu B. fot. Piotr Migas

Bagażnik Volkswagena Polo Bluemotion ma regularne kształty, co pomaga w układaniu bagaży. fot. Piotr Migas
Bagażnik Volkswagena Polo Bluemotion ma regularne kształty, co pomaga w układaniu bagaży. fot. Piotr Migas

Testowany Volkswagen Polo Bluemotion kosztował ponad 67 tysięcy złotych. fot. Piotr Migas
Testowany Volkswagen Polo Bluemotion kosztował ponad 67 tysięcy złotych. fot. Piotr Migas

Volkswagen Polo Bluemotion to propozycja dla kierowców preferujących spokojny styl jazdy. fot. Piotr Migas
Volkswagen Polo Bluemotion to propozycja dla kierowców preferujących spokojny styl jazdy. fot. Piotr Migas

Volkswagen Polo Bluemotion oferuje zadowalającą ilość miejsca na tylnej knapie. fot. Piotr Migas
Volkswagen Polo Bluemotion oferuje zadowalającą ilość miejsca na tylnej knapie. fot. Piotr Migas

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Onwelo

Onwelo to nowoczesna polska spółka technologiczna, która specjalizuje się w budowaniu innowacyjnych rozwiązań IT dla firm z branży finansowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, farmaceutycznej oraz FMCG.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »