REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb: Duży, większy, Superb

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli szukasz przestronnej limuzyny z oszczędnym silnikiem i ogromem miejsca wewnątrz na poziomie Mercedesa Klasy S, powinieneś przyjrzeć się bliżej Skodzie Superb. Oto test Skody Superb.

Skoda Superb, flagowy model czeskiego koncernu należącego do grupy Volkswagena debiutował w 2001 roku. Od 2008 roku na rynku dostępna jest druga generacja tej limuzyny, która jest jednocześnie liftbackiem. A to za sprawą opatentowanej konstrukcji bagażnika „Twin Door”. W zależności od potrzeb można uchylić ogromną klapę bagażnika wraz z szybą lub tylko jej część. W obu przypadkach bagażnik ma te samą rekordową pojemność 565 litrów. W wersji Combi od niedawna dostępnej w gamie Superba kufer jest jeszcze większy.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Skoda Superb

Zewnętrzne wymiary Skody Superb również są imponujące. Prawie 4838 mm długości i rozstaw osi ponad 276 cm. Chyba nikt nie wykorzystał tych centymetrów lepiej niż Skoda. O ile z przodu miejsca jest pod dostatkiem, pasażerowie z tyłu mają go w nadmiarze i to we wszystkich kierunkach. Nawet przy mocno odsuniętych fotelach przednich, ci rozparci się na przestronnej kanapie Skody Superba tylnej mogą nawet podróżować z założoną nogą na nogę! To z pewnością miażdżący konkurencję walor dużej Skody który wielu może skłonić do kupna Skody Superba. 

Wnętrze

REKLAMA

Wykończenie i wyposażenie seryjne czeskiego również należy do najlepszych w klasie. Nie jest to naturalnie poziom Audi czy Mercedesa, ale Skodzie Superb w tym temacie zdecydowanie bliżej do najlepszych, niż powiedzmy Fordowi Mondeo czy Oplowi Insignia.

Wśród oferowanych jednostek napędowych Skody Superb są trzy diesle i cztery jednostki benzynowe . Spektrum mocy sięga od 105 KM wersji 1,9 TDI aż po 260 KM w odmianie 3,6 FSI z seryjnym napędem na cztery koła. Biorąc pod uwagę rodzinny charakter limuzyny jednym z najciekawszych jest Superb 1,8 TSI z benzynowym silnikiem o mocy 160 KM. Z jego żywiołowym charakterem, widocznym szczególnie w górnych rejestrach obrotów, świetnie współgra dwusprzęgłowa skrzynia DSG wyposażona w aż siedem przełożeń. W pozostałych wersjach czeskiej limuzyny DSG ma o jedno przełożenie mniej i nie ma suchej miski olejowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skrzynia Skody Superb bezbłędnie żongluje biegami w niemal każdej sytuacji i rzadko kiedy mówić możemy o istotnej zwłoce w jej działaniu. W połączeniu z komunikatywnym układem kierowniczym o zmiennej sile wspomagania, sprężyście ale wciąż komfortowo zestrojonym zawieszeniem z dużym skokiem amortyzatorów, daje sporo frajdy z jazdy której nie spodziewałbyś się w aucie takich rozmiarów.

Zobacz również: Klasyk Toyoty

REKLAMA

Osiągi są więcej niż wystarczające. Ważące niemal półtorej tony Skoda Superb granicę 100 km/h przekracza po 8,5 sekundach i rozpędza się maksymalnie do 220 km/h. Jednak ważniejsza na co dzień od sprintów jest elastyczność na poszczególnych przełożeniach. W tej kwestii trudno Skodzie cokolwiek zarzucić. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny jest w zakresie 1,5-4,5 tys. obr./min.

Czasy, gdy automaty piły paliwo jak smoki odchodzą do lamusa. Podczas testu na dystansie 850 kilometrów komputer pokładowy Superba wskazywał średnie spalanie na poziomie niecałych 10 litrów. Naturalnie w mieście ta wartość szybko rośnie, z kolei na dłuższych dystansach potrafi być nawet o trzy litry niższa.
Ceny Superba 1,8 TSI z DSG rozpoczynają się od 96 tysięcy złotych za wersję Comfort. W przypadku testowanego egzemplarza w najbogatszej wersji Platinum może przekroczyć granicę 130 tysięcy złotych.

Wybrani konkurenci

Citroen C5, cena od 68 900 zł

Volkswagen Passat, cena od 77 090 zł

Skoda Superb to największe auto z oferty czeskiego producenta. fot. Skoda
Skoda Superb może służyć jako reprezentacyjna limuzyna. fot. Skoda
Tylna klapa Skody Superb jest otwierana na dwa sposoby; tak jak w sedanie i spotrbacku. fot. Skoda
Skoda Superb również z przodu zapewni nawet najwyższym pasażerom odpowiednią ilość miejsca. fot. Skoda
Skoda Superb oferuje pasażerom tylnej kanapy ogromną ilość przestrzeni. fot. Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA