| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mazda3 1,6 MZR: Hatchback z emocjami w standardzie

Test Mazda3 1,6 MZR: Hatchback z emocjami w standardzie

Nowa Mazda 3 wygląda wyjątkowo efektownie jest również lżejsza i lepiej wykonana od poprzedniczki. Konkurencja Mazdy 3 z Forda i Hondy może mieć powody do obaw.

Bardzo często pierwsze spojrzenie na samochód, pozwala na jednoznaczne określenie charakteru danego pojazdu. W przypadku Mazdy3 jest to mieszanka elegancji i sportu – całość wygląda trochę jak dobrze skrojony, przylegający do ciała garnitur. We wnętrzu znajdziemy kontynuację tej samej linii, niestety nieco gorzej jest z materiałami. Podobnie jak w innych Mazdach są one po prostu za twarde. Za to miejsca dla pasażerów jest zadziwiająco dużo. Czteroosobowa rodzina, bez problemu wybierze się Mazdą 3 na wakacje, a nawet jeśli w ostatniej chwili dołączy do niej wujek pod postacią piątego pasażera, to ubytek komfortu będzie i tak niewielki.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda 3

Deska rozdzielcza została logicznie posegregowana, choć w pierwszej chwili obfitość form może wywoływać odmienne odczucia. Zegary prędkościomierza i obrotomierza osadzono w głębokich tulejach. Dźwignia lewarka został podniesiona w porównaniu do poprzednika o 6cm i teraz sięganie po nią jest jeszcze łatwiejsze. Tym bardziej że wzorem innych modeli japońskiej marki precyzja jego działania jest niepodważalna. Na środku deski znajduje się słabo widoczny w świetle dziennym wyświetlacz komputera lub nawigacji. Niestety jak na współczesne standardy jest on stanowczo za małych rozmiarów, co utrudnia odczyt map.

Mazda 3 powstała na tej samej płycie podłogowej co Ford Focus, a to oznacza jedno – świetnie się prowadzi. Jednak w porównaniu do Focusa, czy swojego największego konkurenta, Hondy Civic, zawieszenie Mazdy 3 zestrojono tu nieco bardziej z naciskiem na komfort jazdy. Dzięki temu nierówności drogi nie wytrząsają z pasażerów śniadania. Zastosowanie poprzecznych wzmocnień gniazd amortyzatorów i poszerzenie punktów mocowania stabilizatorów, pozwoliło jednocześnie na zachowanie doskonałych jak na tę klasę własności jezdnych.

Zobacz również: Samochód (prawie) sportowy

Pod maskę Mazdy 3 trafiają cztery różne jednostki których spektrum mocy waha się od 105 KM w silniku 1,6 do stada 260 rumaków w ognistej wersji MPS. Silnik benzynowy pracujący pod maską testowanego egzemplarza z pojemności 1,6 krzesa 145 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W samochodzie o masie własnej 1180kg silnik ten wystarczy zaledwie do jazdy po mieście. W trasie chcąc zachować odpowiednią dynamikę np. przy wyprzedzaniu kolumn TIR-ów kierowca będzie musiał wkręcać jednostkę do 6000 obr. przy których osiągana jest maksymalna moc silnika Mazdy 3.

W tym przypadku niewielka moc wcale nie musi oznaczać braku emocji, chociaż patrząc na kształty nadwozia „trójki” pozostaje pewien niedosyt. Dwulitrowy motor generuje 150KM i można go nabyć z automatyczną skrzynią biegów. Przeszczepiony z Forda diesel ma 109 KM, ale za to wytwarza 240Nm momentu obrotowego i wydaje się doskonale łączyć kwestię osiągów i zużycia paliwa. Tylko czemu dla Mazdy taki kompromis wart jest aż 80 900 złotych?

Mazda 3 to mocna pozycja w świecie dynamicznych samochodów segmentu C. Z racji swojej usportowionej charakterystyki, stanowi bezpośrednią konkurencję dla Civica, chociaż Focus, czy Auris też mogą czuć jej oddech na karku. Za dobrze wyposażony egzemplarz z silnikiem 105KM, zapłacimy 67 900 złotych.

Wybrani konkurenci

Honda Civic, cena od 56 900 zł

Ford Focus, cena od 57 600 zł

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Mazda3 1,6 MZR spokojnie poradzi sobie z zabraniem rodziny na wakacje. fot. Mazda
Mazda3 1,6 MZR spokojnie poradzi sobie z zabraniem rodziny na wakacje. fot. Mazda

Zegary Mazdy3 1,6 MZR zostały umieszczone w głębokich tulejach. fot. Mazda
Zegary Mazdy3 1,6 MZR zostały umieszczone w głębokich tulejach. fot. Mazda

Mazda3 1,6 MZR została zaprojektowana zgodnie z filozofią "Zoom-zoom". fot. Mazda
Mazda3 1,6 MZR została zaprojektowana zgodnie z filozofią "Zoom-zoom". fot. Mazda

Mazda3 1,6 MZR ma nieźle wykonane wnętrze, ale plastiki są zbyt twarde. fot. Mazda
Mazda3 1,6 MZR ma nieźle wykonane wnętrze, ale plastiki są zbyt twarde. fot. Mazda

Mazda3 1,6 MZR może służyć zarówno jako uniwersalne auto rodzinne. fot. Mazda
Mazda3 1,6 MZR może służyć zarówno jako uniwersalne auto rodzinne. fot. Mazda

Mazda3 1,6 MZR oferuje dużą ilość miejsa dla kierowcy i pasażera. fot. Mazda
Mazda3 1,6 MZR oferuje dużą ilość miejsa dla kierowcy i pasażera. fot. Mazda

Mazda3 1,6 MZR wygląda znacznie lepiej niż jej poprzednik. fot. Mazda
Mazda3 1,6 MZR wygląda znacznie lepiej niż jej poprzednik. fot. Mazda

Mazda31,6 MZR to przedstawiciel marki Mazda w klasie aut kompaktowych. fot. Mazda
Mazda31,6 MZR to przedstawiciel marki Mazda w klasie aut kompaktowych. fot. Mazda

Mazda3 1,6 MZR to poważny konkurent dla m.in. Forda i Hondy. fot. Mazda
Mazda3 1,6 MZR to poważny konkurent dla m.in. Forda i Hondy. fot. Mazda

Mazda3 1,6 MZR ma precyzyjny układ kierowniczy. fot. Mazda
Mazda3 1,6 MZR ma precyzyjny układ kierowniczy. fot. Mazda

Mazda3 1,6 MZR z tylu wygląda równie drapieżnie jak z przodu. fot. Mazda
Mazda3 1,6 MZR z tylu wygląda równie drapieżnie jak z przodu. fot. Mazda

Mazda3 to połączenie elegancji i sportu. fot. Mazda
Mazda3 to połączenie elegancji i sportu. fot. Mazda

Karoseria Mazdy3 1,6 MZR jest pełna ostrych krawędzi i przetłoczeń, fot. Mazda
Karoseria Mazdy3 1,6 MZR jest pełna ostrych krawędzi i przetłoczeń, fot. Mazda

Za nieźle wyposażony egzemplarz Mazdy3 z silnikiem o mocy 105 KM zapłacimy 67 900 złotych. fot. Mazda
Za nieźle wyposażony egzemplarz Mazdy3 z silnikiem o mocy 105 KM zapłacimy 67 900 złotych. fot. Mazda

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Forum Od-nowa

Organizacja non-profit

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »