REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Pro_cee’d: Samochód (prawie) sportowy

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Trzydrzwiowa odmiana popularnej Kii Cee'd prezentuje się niezwykle dynamicznie. Pod maskę testowanej odmiany Kii Pro_cee'd trafił 140-konny diesel. Czy poza wyglądem KIA Pro_Cee'd ma w sobie sportowego ducha?

Karoseria Pro_cee’da wyraźnie wskazuje na intencje inżynierów. Trzydrzwiowa, jednobryłowa sylwetka zyskała muskulaturę i dynamizm dzięki przetłoczeniem, listwom i zmienionym zderzakom. Całość uzupełniają 16 lub 17-calowe aluminiowe obręcze kół i srebrna końcówka wydechu. Konstrukcje dedykowana jest osobom młodym duchem, dla których linie klasycznego, 5-drzwiowego Cee’da są zbyt zachowawcze.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o KIA Cee`d

REKLAMA

Szkoda że Koreańczykom zabrakło inwencji przy projektowaniu wnętrza Kii Pro_cee'd, które jest bardzo podobne, by nie rzec niemal identyczne do tego z wersji bazowej. Metalowe nakładki to wątpliwy dodatek, za to fotele mogą miło rozczarować. Nie są za głębokie, ale świetnie trzymają na boki i oferują sporo komfortu na dłuższych trasach. Zakres regulacji pozwala szybko dobrać dogodną pozycję. Na desce rozdzielczej oraz zegarach nie pojawiły się żadne dodatkowe elementy wyróżniające Pro_cee’da które wskazywałyby na jego sportowe aspiracje.

Podobnie jest z układem kierowniczym który jak na usportowionego hatchbacka działa zdecydowanie za lekko. Pozwala on na kontrolowanie pojazdu w większości drogowych przypadków, ale nie daje spodziewanego w tego typu konstrukcjach „czucia”. Zawieszenie zostało utwardzone i bardziej sprężyste. Tym samym wyraźnie odczuć można wewnątrz poprzeczne nierówności drogi. Ogólna charakterystyka układu jezdnego, odpowiada charakterowi całej konstrukcji – mamy tu do czynienia z „prawie” sportowym samochodem.

Pod maską egzemplarza testowego topowy, 140-konny diesel oznaczony jako CRDi. Ponad 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego robi swoje i już po przekroczeniu 1500 obr./min. auto ochoczo wyrywa do przodu. Pierwsza „setka” pojawia się na liczniku po upływie 10 sekund. Generalnie wydaje się, że silnik jest najbardziej sportową częścią tego samochodu. Bywa narowisty, ale równocześnie łatwo go wyczuć. Pro_cee’d z dwulitrowym dieslem nie ma najmniejszych problemów z wyprzedzaniem serii ciężarówek, czy pokonywaniu długich, szybkich prostych na autostradzie, gdzie niskie nadwozie zapewnia stabilność w utrzymywaniu kierunku. Przy tym auto zadowala się średnio około 7 litrami ropy do przejechania 100 kilometrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Dla bananowej młodzieży

Testowana wersja KIA Pro_cee'd Optimum Plus kosztuje 73 900 co wydaje się być dość wygórowaną ceną za auto które tylko zewnętrznie przypomina Audi A3. Co gorsza, po domówieniu kilku opcji cena „Koreańczyka” łatwo dobije do 80 000 złotych. Za takie pieniądze, europejscy producenci są w stanie dostarczyć nieco bardziej dopracowany produkt. Nie oznacza to wcale że Pro_Cee’d pozostaje wartym rozważenia zakupem dla osób stawiających formę nad treść.

Wybrani konkurenci

Opel Astra III, cena od 52 100 zł

Volkswagen Golf, cena od 51 990 zł

KIA Pro_cee'd to trzydrzwiowa odmiana popularnego kompaktu cee'd. fot. Piotr Migas
Tylna część nadwozia Kii Pro_cee'd znacznie różni się od tyłi Kii cee'd. fot. Piotr Migas
Testowana KIA Pro_cee'd była wyposażona w 140 konny silnik diesla. fot. Piotr Migas
Wnętrze Kii Pro_cee'd jest niemal identyczne jak w przypadku pięciodrzwiowego cee'da. fot. Piotr Migas
KIA Pro_cee'd jest mniej praktyczne ze względu na brak drugiej pary drzwi. fot. Piotr Migas
KIA Pro_cee'd oferuje trzy miejsca na tylnej kanapie. fot. Piotr Migas
Bagażnik Kii Pro_cee'd ma regularne kształty jedak wysoki próg załadunku i mały otwór utrudniają wkładanie i wyciąganie bagaży. fot. Piotr Migas
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA