| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Kia Cee’d ISG: Hatchback na zielono

Test Kia Cee’d ISG: Hatchback na zielono

Najkrócej ujmując, KIA Cee’d to zgrabny hatchback z atrakcyjnie dobraną ceną. Czy Polakom spodoba się jednak ten sam KIA Cee’d w ekologicznej wersji ISG z systemem start/stop?

KIA Cee’d to bez dwóch zdań bestseller. Samochód który odmienił obliczę koreańskiego producenta i pozwolił mu wejść w nowy etap podboju rynków starego kontynentu. Teraz Kia Cee'd to realna konkurencja dla pojazdów niemieckich i japońskich, a co więcej stosunek jakość/cena coraz częściej staje się argumentem dla produktów Kia.

Zobacz również: Opinie kierowców o KIA Cee`d

KIA Cee’d niedawno przeszła drobny lifting. Sylwetka samochodu specjalnie się nie zmieniła, styliści dopracowali jedynie detale. W kloszach lamp tylnych pojawiły się LED-y, nowy jest również pas przedni. Jeszcze przed wprowadzeniem liftingu, Kia zaproponowała klientom ekologiczne rozwiązanie w postaci systemu o nazwie ISG. Pod tym tajemniczym skrótem kryje się znany już z wielu pojazdów system start&stop (Kia określa go mianem Idle Stop & Go). Jest to ukłon w stronę klientów którym przyszłość naszej planety nie jest obojętna. System opiera się o prostą zasadę: jeśli stoisz to po co twój silnik ma pracować i emitować spaliny? Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić.

System w KIA cee'd zadziała tylko wtedy, jeśli wybierzemy przy postoju „luz” i puścimy sprzęgło. Tym samym zastosowanie ISG ogranicza się jedynie do długich postojów na czerwonym i przy przejazdach kolejowych. Na szczęście Kia cee'd SW ma o wiele więcej zalet, którymi może przyciągnąć klientów.

Silnik KIA cee'd 1,6 ma moc 125KM, nie jest generatorem mocy, ale do spokojnej jazdy z rodziną w zupełności wystarczy. Skrzynia biegów KIA cee'd jest dość precyzyjna, ale jej przełożenia nie są zbyt fortunnie dobrane. Odnosi się wrażenie, że silnik „sparowany” z inną skrzynią stać byłoby na więcej. Tymczasem sprint do setki trwa prawie 11s, a dynamiczne wyprzedzanie wymaga częstego sięgania do lewarka i korzystania z wysokich obrotów. Zastosowanie ISG nie wpływa specjalnie na spalanie, które wciąż oscyluje w okolicach 9-10l/100km.

Zobacz również: Ślicznotka z klasy B

Cena dobrze wyposażonej testowanej wersji wersji KIA cee'd Optimum Plus wynosi 67,4 tys. zł. Naszym zdaniem dopłata do systemu ISG … raczej się nie zwróci.

Wybrani konkurenci

Toyota Auris, cena od 61 600 zł

Hyundai i30, cena od 49 200 zł

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

KIA cee'd ISG reprezentuje firmę KIA w segmencie aut kompaktowych. fot. KIA
KIA cee'd ISG reprezentuje firmę KIA w segmencie aut kompaktowych. fot. KIA

KIA cee'd to najpopularniejszy model producenta w naszym kraju. fot. KIA
KIA cee'd to najpopularniejszy model producenta w naszym kraju. fot. KIA

KIA cee'd ISG konkuruje z autami takimi jak Hyundai i30 i Toyota Auris. fot. KIA
KIA cee'd ISG konkuruje z autami takimi jak Hyundai i30 i Toyota Auris. fot. KIA

Zegay KII cee'd ISG są czytelne i przejrzyste. fot. KIA
Zegay KII cee'd ISG są czytelne i przejrzyste. fot. KIA

KIA cee'd ISG jest napędzana silnikiem o pojemności 1,6 o mocy 125 KM. fot. KIA
KIA cee'd ISG jest napędzana silnikiem o pojemności 1,6 o mocy 125 KM. fot. KIA

Pod tajemniczym skrótem ISG kryje się znany już z wielu pojazdów system start&stop (Kia określa go mianem Idle Stop & Go) fot. KIA
Pod tajemniczym skrótem ISG kryje się znany już z wielu pojazdów system start&stop (Kia określa go mianem Idle Stop & Go) fot. KIA

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Kopciowska

Coach, Trener Biznesu, Rozwoju Osobistego i Motywacji

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »