REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Ibiza SC: Lifestyle wystarczy?

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Seat Ibiza SC to idealny samochód do roli w „landrynkowym” polskim serialu w którym ładni i młodzi, dobrze ubrani ludzie, lekką ręką wydają ponad 70 tysięcy na miejskie auto w modnym kolorze.

Dobrze działa marketing Seata opierający się o wizję łączącą tę markę ze sportem. To pierwsze skojarzenie, które przychodzi do głowy na widok modelu Seata Ibiza SC (Sport Coupe). Ale Ibiza SC to nie coupe lecz drapieżnie stylizowany 3-drzwiowy hatchback. Dynamiczne linie zaprojektowane przez Luca Donckerwolke czynią z Ibizy łakomy kąsek dla osób ceniących sobie agresywny, sportowy styl.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Seat Ibiza

Seat Ibiza SC wydaje się być jest idealną propozycją dla singla lub bezdzietnego małżeństwa. Dostęp do tylnej kanapy jest dość utrudniony, a po zajęciu miejsc nadto pasażerom nie zostaje zbyt wiele miejsca na nogi i głowę. Za to kierowcy w Seata Ibizy SC poczują się jak w domu. Przejrzyste i miłe dla oka zegary mają jedną podstawową zaletę - są doskonale czytelne, zaś sportowa kierownica wyprofilowana świetnie „układa się” w dłoniach. Trochę gorzej jest z ergonomią. Obsługa radia może na początku sprawić sporo problemów, a przycisk świateł awaryjnych tuż przy lewarku to jakieś nieporozumienie. Wygodne i głębokie fotele Ibizy można ustawić tuż nad podłogą, co jeszcze wzmaga apetyt na jazdę. Ibiza SC może też się pochwalić dość dużym jak na tę klasę, 280-litrowym bagażnikiem.

Silnik

Silnik Seata Ibizy SC to sprawdzona, by nie powiedzieć wiekowa konstrukcja z czterema zaworami na cylinder osiągająca 105 KM z 1,6 litra pojemności. Żeby je wykrzesać trzeba kręcić silnik do ok. 5500 obr, co jednak nie przekłada się na wzrost prędkości proporcjonalny do hałasu jaki wytwarza. Trudno też doszukiwać się minusów w zestrojeniu i pracy zawieszenia. Inżynierom udało się ustawić je tak, by przy jeździe w mieście oferowało pewną dawkę komfortu, jednocześnie pozwalając na szybkie i pewne pokonywanie zakrętów. Przejażdżka po krętej i wąskiej drodze poza miastem daje mnóstwo frajdy.

Zobacz również: Dla bananowej młodzieży

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jednak to co najciekawsze w testowanym Seacie Ibiza to 7-biegowy automat DSG. Dwusprzęgłowa skrzynia zmienia biegi niezwykle szybko, tak więc wyprzedzanie nie powinno stanowić problemu. W mieści jednak automat dość często „zapina” 5 bieg nawet przy stosunkowo niskich prędkościach i aby wyrwać samochód z „letargu” trzeba mocno wcisnąć gaz. W rezultacie spalanie w okolicach 10l/100km nie powinno dziwić.

Tutaj dochodzimy do kluczowej dla Ibizy SC kwestii, czyli ceny. Koszt zaprezentowanej wersji to 73 tys. zł. Sporo jak na miejskie auto. Oczywiście za te pieniądze otrzymamy bogate wyposażenie, nadal jednak kwota, jak na polskie warunki, wydaje się dość wysoka. Komu więc można polecić Seata Ibizę SC w takiej konfiguracji? Zapewne wszystkim tym osobom, które poszukując samochodu wymagają od niego „lifestylowego” charakteru. Tego Ibizie SC na pewno nie można odmówić.

Wybrani konkurenci

Opel Corsa, cena od 41 400 zł

Suzuki Swift, cena od 36 900 zł

Seat Ibiza SC to ciekawa propozycja dla młodych osób poruszających się głównie w mieście. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC z przodu wygląda agresywnie. fot. Piotr Migas
Tył Seata Ibizy SC jest zaprojektowany w oparciu o ostre linie. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC ma nieźle wykonane i proste w obsłudze wnętrze. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC jest dostępna z rewelacyjną dwusprzęgłową skrzynią DSG. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC jest przeznaczony dla pięciu osób, jednak ze względu na niewielkie rozmiary auta przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy jest ograniczona. fot. Piotr Migas
Seat Ibiza SC ma bagażnik o pojemności 280 litrów. fot. Piotr Migas
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA