| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Ford Fiesta: Ślicznotka z klasy B

Test Ford Fiesta: Ślicznotka z klasy B

Odważna stylizacja Kinetic Design Fiesty, bogate wyposażenie oraz tradycyjne dla Forda dobre własności jezdne. Nowy Ford Fiesta to już ikona miejskiego stylu. Oto nasz test.

Testowana 3-drzwiowa wersja Forda Fiesty w specyfikacji Ghia robi naprawdę dobre wrażenie. Kinetic Design to podana na ostro mieszanka wyrazistych i dynamicznych linii. Odpowiednio duże felgi Forda Fiesty jedynie wzmagają to wrażenie. Miłym akcentem jest jakość materiałów z których wykonano deskę rozdzielczą i konsolę środkową. Futurystyczny kształty zegarów i wygodna, wielofunkcyjna kierownica stanowi dobre dopełnienie całości.

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Fiesta

Ford Fiesta to typowy przedstawiciel segmentu B. Nie rozpieszcza wyższych (lub tęższych) pasażerów przednich foteli. O tylnej kanapie lepiej zapomnieć, nadaje się ona do przewożenia dzieci lub znajomych, dodajmy na krótkich dystansach. Trzydrzwiowe nadwozie nie ułatwia zajmowania miejsca z tyłu. Za to bagażnik o pojemności 281 litrów pozwoli na zapakowanie dużych zakupów, o ile pakująca je osoba poradzi sobie najpierw ze stosunkowo wysokim progiem załadunkowym.

Testowana wersja Ghia Forda Fiesty jest bardzo bogato wyposażona. Poza obowiązkowym szeregiem systemów kontroli hamowania i trakcji oraz kompletem poduszek powietrznych, kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się świetnym zestawem audio, podgrzewanymi fotelami przednimi, czy też automatyczną klimatyzacją i to w standardzie

Pod maską Forda Fiesty pracuje 90-konny diesel 1,6 TDCi. 95 KM oraz 204Nm pozwala ważącemu 1045kg pojazdowi na dość żwawe przyspieszanie zarówno w warunkach miejskich jak i pozamiejskich. Do prędkości 120km/h we wnętrzu panuje względna cisza. Niestety skrzyni Forda Fiesty brakuje szóstego biegu, który mógłby wpłynąć na zwiększenie komfortu jazdy przy równoczesnym zmniejszeniu apetytu na paliwo. Podczas testu średnio wyniosło ono około siedmiu litrów.

Zobacz również: Hatchback z emocjami w standardzie

Ford Fiesta świetnie wpisuje się w koncepcję małego, zwinnego i stylowego samochodu miejskiego. Ford wycenił bogate wyposażenie i nowoczesną jednostkę napędową Fiesty na niecałe 56 tysięcy zł. To sporo. Na szczęście w tańszych wersjach Forda Fiesty styl i jakość wykonania pozostaje bez zmian.

Wybrani konkurenci

Opel Corsa, cena od 41 400 zł

Volkswagen Polo, cena od 37 990 zł

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Wnętrze Forda Fiesty możemy zamówić w kilku dostępnych kolorach. fot. Piotr Migas
Wnętrze Forda Fiesty możemy zamówić w kilku dostępnych kolorach. fot. Piotr Migas

Ford Fiesta nowej generacji zrywa z widerunkiem nudnego wozidła. fot. Piotr Migas
Ford Fiesta nowej generacji zrywa z widerunkiem nudnego wozidła. fot. Piotr Migas

Ford Fiesta ma niewielki bagażnik, ale jego regularne kształty ułatwią układanie bagaży. fot. Piotr Migas
Ford Fiesta ma niewielki bagażnik, ale jego regularne kształty ułatwią układanie bagaży. fot. Piotr Migas

Ford Fiesta jest oferowany z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym. fot. Piotr Migas
Ford Fiesta jest oferowany z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym. fot. Piotr Migas

Ford Fiesta został zaprojektowany zgodnie ze nowym stylem Forda: "Kinetic Design". fot. Piotr Migas
Ford Fiesta został zaprojektowany zgodnie ze nowym stylem Forda: "Kinetic Design". fot. Piotr Migas

Opadająca linia dachu Forda Fiesty ogranicza nieco przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy. fot. Piotr Migas
Opadająca linia dachu Forda Fiesty ogranicza nieco przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy. fot. Piotr Migas

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Integral Collections

Dział Bibby Financial Services Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »