REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C3 Picasso: Minivan z pomysłem

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Choć złote czasy popularności minivany mają już za sobą, na rynku wciąż pojawiają się nowe konstrukcje kipiące pomysłowością i zwiększoną użytecznością. Jednym z nich jest C3 Picasso. Oto nasz test.

Citroen C3 Picasso to coś więcej niż rozdmuchany hatchback. Samochód ma swój indywidualny styl w którym pojawiają się najważniejsze elementy nowej filozofii designu francuskiej marki obecne we współczesnych „Cytrynach”. Tylne światła zostały umieszczone w słupkach tuż przy linii dachu co zwiększa ich widoczność i. Tak jak w większym C4 Picasso, tak i w C3 Picasso ogromna panoramiczna szyba głęboko zachodzi na dach. Tym samym kabina Citroena C3 Picasso nie tylko wydaje się bardziej przestronna, ale również zwiększa się kąt widzenia – może się to okazać pomocne przy manewrowaniu na skrzyżowaniach kiedy przez cienkie słupki kierowca wcześniej dojrzy pieszego.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Citroen C3 Picasso

REKLAMA

We wnętrzu C3 Picasso również mamy do czynienia z nowatorskim stylem Citroena. Elektroniczne wyświetlacze w honorowym miejscu centralnej konsoli, zamiast klasycznych zegarów. Obowiązkowa w tej klasie „schowkologia” i całkiem normalna kierownica zamiast tej z nieruchomym wieńcem. Przy konstruowaniu C3 Picasso każdy z pasażerów zasiadających w aucie traktowany był na równych zasadach. Tylna kanapa jest ustawiona trochę wyżej niż przednie fotele, ponadto można jej siedzisko można przesuwać wzdłużnie w zakresie 15 cm. W oparciach foteli przednich znajdują się stoliki z podświetleniem. Bagażnik ma 385 litrów pojemności, ale po złożeniu tylnej kanapy wartość ta rośnie do 500 litrów (tyle co bagażnik C4 Picasso). Wspomniana przesuwna kanapa pozwala na wygospodarowanie dodatkowej przestrzeni, a otwór w niej zainstalowany na przewożenie długich przedmiotów.

Pod maską naszego Citroena C3 Picasso pracował diesel HDi 1,6 litra z filtrem cząstek stałych i mocy 110 KM. Generuje on 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co z kolei przekłada się odpowiednią dawkę dynamiki. Przyspieszenie nie wciska w fotel, do rozpędzenia małego Citroena C3 Picasso do 100 km/h potrzebne jest 12 sekund, ale pamiętajmy że to miejski samochód rodzinny służący raczej do spokojnej jazdy.

Odpowiednio dobrane przełożenia manualnej skrzyni biegów Citroena C3 Picasso pozwalają cieszyć się bezstresowym wyprzedzaniem. Jednak po osiągnięciu prędkości autostradowej (130km/h) rozmowa we wnętrzu nie będzie łatwa. Szum powietrza i charakterystyczny warkot diesla jest już bardzo odczuwalny, a do maksymalnej prędkości 180km/h jeszcze sporo brakuje. Jeśli zwolnimy i wjedziemy na nierówną drogę, szybko zorientujemy się że jak na „francuza” przystało, Citroena C3 Picasso wyposażono w bardzo komfortowe nastawy zawieszenia, które efektywnie tłumi większość nierówności naszych dróg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Dobry... i drogi

Powyższe cechy czynią z Citroena C3 Picasso sprawnego i wielofunkcyjnego minivana który w mieście łatwo zastąpi tradycyjny samochód miejski. Co do ceny, w przypadku testowanej, bogato wyposażonej wersji Exclusive wynosi ona ponad 80 tysięcy złotych! Łatwo można zaoszczędzić aż 30 tysięcy decydując się na wersję bazową z niezłym silnikiem 1,4 VTi o mocy 95 KM.

Wybrani konkurenci:

Toyota Verso-S cena od 54 600 zł

Lancia Musa, cena od 51 756 zł

W palecie kolorów Citroena C3 Picasso znajdziemy wiele wyrazistych barw. fot. Citroen
Citroen C3 Picasso został zaprojektowany z myślą o młodych osobach prowadzących aktywny styl życia. fot. Citroen
Citroen C3 Picasso jest znacznie większy od modelu C3, chociaż auta są spokrewnione konstrukcyjnie. fot. Citroen
Wnętrze Citroena C3 Picasso jest nowoczesne i funkcjonalne. fot. Citroen
Wewnątrz Citroena C3 Picasso znajdziemy wiele elementów przydatnych w czasie dłuższych podróży. fot. Piotr Migas
Aluminiowe felgi Citroena C3 Picasso wymagają dopłaty. fot. Piotr Migas
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA