REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C3 Picasso: Minivan z pomysłem

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Choć złote czasy popularności minivany mają już za sobą, na rynku wciąż pojawiają się nowe konstrukcje kipiące pomysłowością i zwiększoną użytecznością. Jednym z nich jest C3 Picasso. Oto nasz test.

Citroen C3 Picasso to coś więcej niż rozdmuchany hatchback. Samochód ma swój indywidualny styl w którym pojawiają się najważniejsze elementy nowej filozofii designu francuskiej marki obecne we współczesnych „Cytrynach”. Tylne światła zostały umieszczone w słupkach tuż przy linii dachu co zwiększa ich widoczność i. Tak jak w większym C4 Picasso, tak i w C3 Picasso ogromna panoramiczna szyba głęboko zachodzi na dach. Tym samym kabina Citroena C3 Picasso nie tylko wydaje się bardziej przestronna, ale również zwiększa się kąt widzenia – może się to okazać pomocne przy manewrowaniu na skrzyżowaniach kiedy przez cienkie słupki kierowca wcześniej dojrzy pieszego.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Citroen C3 Picasso

REKLAMA

We wnętrzu C3 Picasso również mamy do czynienia z nowatorskim stylem Citroena. Elektroniczne wyświetlacze w honorowym miejscu centralnej konsoli, zamiast klasycznych zegarów. Obowiązkowa w tej klasie „schowkologia” i całkiem normalna kierownica zamiast tej z nieruchomym wieńcem. Przy konstruowaniu C3 Picasso każdy z pasażerów zasiadających w aucie traktowany był na równych zasadach. Tylna kanapa jest ustawiona trochę wyżej niż przednie fotele, ponadto można jej siedzisko można przesuwać wzdłużnie w zakresie 15 cm. W oparciach foteli przednich znajdują się stoliki z podświetleniem. Bagażnik ma 385 litrów pojemności, ale po złożeniu tylnej kanapy wartość ta rośnie do 500 litrów (tyle co bagażnik C4 Picasso). Wspomniana przesuwna kanapa pozwala na wygospodarowanie dodatkowej przestrzeni, a otwór w niej zainstalowany na przewożenie długich przedmiotów.

Pod maską naszego Citroena C3 Picasso pracował diesel HDi 1,6 litra z filtrem cząstek stałych i mocy 110 KM. Generuje on 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co z kolei przekłada się odpowiednią dawkę dynamiki. Przyspieszenie nie wciska w fotel, do rozpędzenia małego Citroena C3 Picasso do 100 km/h potrzebne jest 12 sekund, ale pamiętajmy że to miejski samochód rodzinny służący raczej do spokojnej jazdy.

Odpowiednio dobrane przełożenia manualnej skrzyni biegów Citroena C3 Picasso pozwalają cieszyć się bezstresowym wyprzedzaniem. Jednak po osiągnięciu prędkości autostradowej (130km/h) rozmowa we wnętrzu nie będzie łatwa. Szum powietrza i charakterystyczny warkot diesla jest już bardzo odczuwalny, a do maksymalnej prędkości 180km/h jeszcze sporo brakuje. Jeśli zwolnimy i wjedziemy na nierówną drogę, szybko zorientujemy się że jak na „francuza” przystało, Citroena C3 Picasso wyposażono w bardzo komfortowe nastawy zawieszenia, które efektywnie tłumi większość nierówności naszych dróg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Dobry... i drogi

Powyższe cechy czynią z Citroena C3 Picasso sprawnego i wielofunkcyjnego minivana który w mieście łatwo zastąpi tradycyjny samochód miejski. Co do ceny, w przypadku testowanej, bogato wyposażonej wersji Exclusive wynosi ona ponad 80 tysięcy złotych! Łatwo można zaoszczędzić aż 30 tysięcy decydując się na wersję bazową z niezłym silnikiem 1,4 VTi o mocy 95 KM.

Wybrani konkurenci:

Toyota Verso-S cena od 54 600 zł

Lancia Musa, cena od 51 756 zł

W palecie kolorów Citroena C3 Picasso znajdziemy wiele wyrazistych barw. fot. Citroen
Citroen C3 Picasso został zaprojektowany z myślą o młodych osobach prowadzących aktywny styl życia. fot. Citroen
Citroen C3 Picasso jest znacznie większy od modelu C3, chociaż auta są spokrewnione konstrukcyjnie. fot. Citroen
Wnętrze Citroena C3 Picasso jest nowoczesne i funkcjonalne. fot. Citroen
Wewnątrz Citroena C3 Picasso znajdziemy wiele elementów przydatnych w czasie dłuższych podróży. fot. Piotr Migas
Aluminiowe felgi Citroena C3 Picasso wymagają dopłaty. fot. Piotr Migas
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA