| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Auris: Klasyk Toyoty

Test Toyota Auris: Klasyk Toyoty

Toyota Auris pojawiła się na rynku w 2007 roku zastępując legendarny model Corolla. Od rozpoczęcia sprzedaży tylko w Europie aż 156 tys. klientów zdecydowało się na zakup nowej Toyoty Auris. Oto nasz test.

Skoro Auris stał się rynkowym hitem, dlaczego Toyota zdecydowała się na już drugi lifting w ciągu trzech lat? Współczesna motoryzacja to niezwykle konkurencyjny rynek, a bycie liderem danego segmentu nie jest łatwe. Ogólnie poprawna koncepcja Toyoty Auris wymagała więc kilku poprawek i uaktualnień.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Auris

We wnętrzu Toyoty Auris zdecydowanie poprawiła się jakość materiałów. Teraz są one bardziej miękkie w dotyku i sprawiają wrażenie trwałych i drogich. Zmieniono też kształt hamulca ręcznego – poprzedni wyglądał jak joystick, ten nowy już bardziej przypomina dźwignię hamulca. Toyota uaktualniła też wyposażenie Aurisa, w najuboższej wersji pojawiły się gniazda AUX i USB, w bogatszych klienci mogą zamawiać siedzenia z elementami skórzanymi lub alcantary. Bagażnik jest jak na tę klasę pojazdów przestronny i ustawny. Oferuje 354l, które po złożeniu tylnej kanapy można powiększyć do 777l. Na zewnątrz zmiany maja charakter kosmetyczny, nieco wydłużone nadwozie nabrało stylu, który przypomina ten z modelu Avensis. Pojawiły się też nowe koła w rozmiarach 16 i 17-cali.

Inżynierowie Toyoty przeprojektowali układ kierowniczy i zmienili nastawy zawieszenia, co w rezultacie przekłada się na lepsze własności jezdne i precyzyjne manewry. W połączeniu z mocniejszymi jednostkami, Auris nabiera nawet sportowego ducha.

Zobacz również: Ślicznotka klasy B

Gamę silnikową Toyoty Auris otwiera jednostka benzynowa o pojemności 1,3l i mocy 101KM. Słabszy diesel 1,4 D-4D ma moc 90KM. Obydwie jednostki są bardzo oszczędne. Diesel przy spokojnej jeździe zadowala się 5 l/100km, motor benzynowy będzie potrzebował około półtora litra benzyny więcej. Pod maską naszego egzemplarza znalazł się silnik 1,6 o mocy 132KM. Warto polecić go wszystkim tym, którzy od czasu do czasu lubią „wdepnąć”. Silnik chętnie wkręca się na obroty, a 100km/h osiągane w niecałe 10 sekund to wystarcza na dynamiczny start spod świateł. Napęd na koła trafia poprzez precyzyjną, 6-biegową skrzynię, która w połączeniu silnikiem i charakterystyką zawieszenia, potrafi kusić kierowcę Aurisa do nieco bardziej dynamicznej jazdy.

Ceny Aurisa zaczynają się od niecałych 50 tysięcy złotych. Dobrze wyposażona wersja Dynamic (która spodoba się szczególnie młodym kierowcom) to już wydatek rzędu 68 100 złotych. Wersja wyposażeniowa Aurisa Luna z oszczędnym dieslem 1,4 kosztuje około 70 000 złotych.

Konkurenci:

Honda Civic - cena od 56 900 zł

Volkswagen Golf - cena od 51 990 zł

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Toyota Auris ma bagażnik o pojemności 354 litrów fot. Toyota
Toyota Auris ma bagażnik o pojemności 354 litrów fot. Toyota

Toyota Auris występuje jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. fot. Toyota
Toyota Auris występuje jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. fot. Toyota

Toyota Auris w praktyczniejszej pięciodrzwiowej wersji. fot. Toyota
Toyota Auris w praktyczniejszej pięciodrzwiowej wersji. fot. Toyota

Toyota Auris otrzymała także nowe klosze tylnych lamp. fot. Toyota
Toyota Auris otrzymała także nowe klosze tylnych lamp. fot. Toyota

Tablica przyrządów Toyoty Auris jest prosta i czytelna.  fot. Toyota
Tablica przyrządów Toyoty Auris jest prosta i czytelna. fot. Toyota

Toyota Auris po faceliftingu jest nieco dłuższa od produkowanej wcześniej wersji. fot. Toyota
Toyota Auris po faceliftingu jest nieco dłuższa od produkowanej wcześniej wersji. fot. Toyota

Bagaznik Toyoty Auris standardowo ma 354 litry, można go jednak powiększyć prawie dwukrotnie jeśli złożymy tylną kanapę.  fot. Toyota
Bagaznik Toyoty Auris standardowo ma 354 litry, można go jednak powiększyć prawie dwukrotnie jeśli złożymy tylną kanapę. fot. Toyota

Toyota Auris na rynku konkuruje z autami takimi jak Kia cee'd czy Hyundai i30. fot. Toyota
Toyota Auris na rynku konkuruje z autami takimi jak Kia cee'd czy Hyundai i30. fot. Toyota

Toyota Auris po zmianach modernizacyjnych ma lepiej wykonane wnętze. fot. Toyota
Toyota Auris po zmianach modernizacyjnych ma lepiej wykonane wnętze. fot. Toyota

Toyota Auris w ofercie producenta zastępuje model Corolla. fot. Toyota
Toyota Auris w ofercie producenta zastępuje model Corolla. fot. Toyota

Toyota Auris po faceliftingu przypomina większego Avensisa. fot. Toyota
Toyota Auris po faceliftingu przypomina większego Avensisa. fot. Toyota

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Stillwell Polska Sp. z o.o.

Stillwell Polska Sp. z o.o. jest nowoczesną firmą prawniczą zajmującą się obsługą prawną przedsiębiorstw a także sprzedażą gotowych spółek.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »