| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Hyde Park > Czy grozi nam inwazja rodzinnych vanów?

Czy grozi nam inwazja rodzinnych vanów?

Najnowszy raport przygotowany przez ekspertów najpopularniejszego motoryzacyjnego serwisu ogłoszeniowego zawiera alarmujące dane. Rodzinne vany zyskują popularność i tanieją. Czyżby gatunek prawdziwego miłośnika motoryzacji był na wymarciu?

Rodzinne samochody w nadwoziach typu VAN zyskują coraz większą popularność w Polsce. Jak wynika z danych serwisu otoMoto.pl, najpopularniejsze modele w tym segmencie wzbudzały w minionym roku nawet dwukrotnie większe zainteresowanie niż rok wcześniej. Co ciekawe, w tym samym okresie ich ceny spadły o ok. 8 proc.

Pomimo zwiększonego popytu, za popularnego minivana trzeba było w ubiegłym roku zapłacić o 2 tys. mniej niż rok wcześniej - średnio 21,9 tys. zł. Znacznie mniej, bo jedynie 13 tys. zł trzeba było przeznaczyć na najbardziej poszukiwany samochód tego segmentu – Renault Scenic, którego w otoMoto.pl poszukiwano ponad 730 tys. razy. Niewiele mniejszą popularnością cieszyły się Opel Zafira (695 tys. wyszukań) oraz Volkswagen Touran (644 tys.). W przypadku liderów tego segmentu, zainteresowanie użytkowników serwisu było w ubiegłym roku nawet dwukrotnie większe niż w 2011 r.

Zobacz też: Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Co ciekawe, sprzedający używane VANy zdają się doskonale wyczuwać rynek i niemal bezbłędnie odpowiadają na zapotrzebowanie rynku. Wśród najczęściej wystawianych modeli w tym segmencie dominują te najbardziej poszukiwane przez kupujących, a oferta poszczególnych modeli jest znacznie szersza niż rok wcześniej. Liczba ogłoszeń dla najpopularniejszych modeli VANów wzrosła w ubiegłym roku średnio o ponad 40 proc. Największy przyrost liczby ogłoszeń dotyczył nieco mniej popularnych modeli, takich jak Fordy C-Max (108 proc.) i S-Max (79 proc.) oraz Citroen C4 Picasso (97%). Ich też dotknął największy spadek cen, sięgający 12 proc.

Odporne na spadek cen okazują się modele najbardziej praktyczne, kojarzące się raczej z przewozem towarów niż rodziny. Okazuje się jednak, że wśród najpopularniejszych VANów oferowanych w serwisie otoMoto.pl jedynie dwa oparły się spadkom cen – za Mercedesa Vito trzeba był zapłacić średnio 25,4 tys. zł czyli o blisko 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Kosmetyczny wzrost zanotował również Citroen Berlingo, którego średnia cena wyniosła 15,7 tys. zł, co stanowi wzrost o 47 zł w stosunku do roku 2011 r.

Model

Liczba ogłoszeń
w 2012 r.

wzrost do 2011 r.

Śr. cena w 2012 r.

wzrost do 2011 r.

Śr. rocznik w 2012 r.

Śr. przebieg w 2012 r.

Scenic

19 342

23%

13 111 zł

-1 465 zł

2002

160 784

Zafira

14 799

39%

19 416 zł

-2 393 zł

2003

161 223

Sharan

8 523

34%

19 444 zł

-1 701 zł

2001

202 156

Galaxy

7 411

32%

19 159 zł

-1 287 zł

2001

190 030

Touran

6 926

54%

31 274 zł

-4 369 zł

2006

162 484

Transporter

6 135

20%

21 325 zł

-820 zł

2000

228 051

Espace

4 456

38%

17 224 zł

-2 124 zł

2003

171 473

Xsara Picasso

4 409

19%

13 012 zł

-2 490 zł

2003

156 699

Alhambra

4 236

41%

19 343 zł

-1 603 zł

2002

191 104

Grand Scenic

3 276

56%

23 231 zł

-2 585 zł

2006

137 670

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Mikołajewski

prawnik, doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »