| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Hyde Park > Opel ecoFLEX: art eco

Opel ecoFLEX: art eco

Opel stosując nowe technologie ecoFLEX stara się zwiększyć efektywność silników, zoptymalizować proces spalania i ograniczyć nadmierną masę komponentów. Dla Opla numerem 1 jest ekologia i ochrona środowiska, a jednocześnie bycie przyjaznym dla samych kierowców.

Trend bycia "eko" jest charakterystyczny dla wielu dzisiejszych producentów, np. BMW oferuje w serii 5, z dieslowskim silnikiem 2.0 o mocy 180KM, możliwość naciśnięcia przycisku eco, co pozwala na spalanie poniżej 5 litrów na 100km. Jednak Opel stara stworzyć trend mający na celu wzbudzenie świadomości ekologicznej, no i przy okazji zarobienie na reprezentowaniu tej idei.

Nowe technologie pod maską Opli ecoFLEX

System VVT – zmienne fazy rozrządu

Pozwala on na zmianę cyklu pracy zaworów dolotowych i wylotowych dla optymalizacji przepływ powietrza w procesie spalania. System dostosowuje parametry pracy do bieżącego obciążenia jednostki, zapewniając zwiększone osiągi przy obniżonym zużyciu paliwa.

Zobacz też: Test Toyoty Prius: (Eko)logiczna?

Zmienna geometria turbiny

Dla wyeliminowania efektu „turbodziury” przy niskich obrotach silnika wykorzystuje się technologię turbosprężarki o zmiennej geometrii. Elektroniczne czujniki kontrolują położenie jej elementów, celem zwiększenia efektywności podzespołu. Są one o wydajniejsze niż zwykłej „turbiny” i zapewniają większy komfort i bezpieczeństwo podróżowania.

System wielokrotnego wtrysku common rail

Bardzo szybkie wtryskiwacze umożliwiają 8 wtrysków paliwa w ciągu jednego cyklu pracy silnika. Efektywność spalania jest większa – w efekcie uzyskuje się wyższy komfort jazdy, cichszą pracę silnika, niższe zużycie paliwa i poziom emisji spalin.

Kolektor dolotowy o zmiennej geometrii

Zobacz też: Hybrydowe Toyoty wygrały eko-rajd

Zmienne długości kolektora dolotowego uzyskuje się za pomocą specjalnego zaworu. Prędkość strumienia powietrza przy mniejszych obrotach zostaje zwiększona dzięki skierowaniu go przez długi i wąski kanał, co zapewnia wyższy moment obrotowy. Przy wyższych obrotach, dla osiągnięcia maksymalnej mocy, otwiera się krótszy kanał o większym przekroju.

Poprawa parametrów niezwiązanych z silnikiem w myśl „szczegóły też mają znaczenie”

Aerodynamika

Opór powietrza jest czynnikiem wpływającym na zużycie paliwa i emisje spalin, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Dlatego też modele ecoFLEX obniżone zawieszenie i specjalnie ukształtowany przód auta i aktywną żaluzję osłony chłodnicy. Ma to powodować redukcję oporu i w rezultacie spalania.

System Start/Stop

To rozwiązanie pozwala na oszczędność paliwa i tym samym zmniejszenie emisji spalin. Po zatrzymaniu i włączeniu biegu jałowego, silnik jest automatycznie wyłączany. Wznowienie jego pracy następuje po ponownym wciśnięciu pedału sprzęgła. Astra 1.3 CDTI ecoFLEX, która zadebiutowała dość niedawno, jest wyposażona w technologię Start/Stop, która zmniejsza zużycie paliwa do 3,9 litra oleju napędowego na 100 km, a emisję spalin do 104 g/km CO2 (dla wersji Sports Tourer: 4,1 litra i 109 g).

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Barnik

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »