| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Hyde Park > F1 2011 – recenzja gry

F1 2011 – recenzja gry

Druga część symulacji wyścigów F1 to nowi kierowcy, aktualne tory oraz znane systemy DRS i KERS.

Przez wiele lat, licencję na wydawanie gier o wyścigach Formuły 1 miała firma Sony. Pod ich skrzydłami kolejne edycje gier z serii F1 ukazywały się wyłącznie na konsole PlayStation (głównie na PS2, chociaż równie możliwa była wersja na PS3 i PSP). Były to gry typowo zręcznościowe i niestety nie satysfakcjonowały miłośników symulacji.

Zobacz też: Nowości z Targów moto we Frankfurcie cz. I

W roku 2010 licencję na gry o tematyce F1 objęła firma Codemasters. Dla graczy oznacza to przede wszystkim ukazywanie się gier na wszystkich ważnych platformach –PS3, Xboksa 360 oraz PC. Codemasters ma spore doświadczanie w tworzeniu gier samochodowych – to z tej firmy pochodzą takie tytuły jak Colin McRae Rally, DiRT, Race Driver.

Codemasters już po raz drugi wydaje grę F1. Na pierwszy rzut oka, nie różni się ona wiele od swojej poprzedniczki. Menu jest bardzo podobne, a jedyną zauważalną zmianą jest zastąpienie naszej managerki laptopem.

Zasadnicze zmiany pojawiają się w trakcie samej gry. Jak już wspominaliśmy, gra ma aktualne składy zespołów oraz wyglądy samochodów. Wielką satysfakcja dla graczy jest zasiadanie za kierownicą bolidów identycznych z tymi jakie startują w wyścigach F1 w tym sezonie. Dodano także nowe tory – tor Nurburgring oraz zupełnie nieznany nikomu tor w Indiach. Gracz może wystartować w GP Indii jeszcze przed prawdziwymi kierowcami.

Pojawiły się dwa systemy ułatwiające wyprzedzanie: DRS i KERS. KERS to system odzyskujący energię z hamowania – jego działanie umożliwia wygenerowanie dodatkowych koni mechanicznych i lepsze przyspieszenie. W F1 2011 system ten działa identycznie jak w prawdziwej F1. Systemu KERS możemy używać w dowolnym momencie, ale ogranicza nas sześciosekundowy czas korzystania.

DRS jest wykorzystywany podczas wyprzedzania. Ten system pozwala zmienić ustawienia tylnego skrzydła samochodu, w ten sposób, że przestaje generować siłę docisku ale zmniejsza drastycznie opór aerodynamiczny. Z systemu DRS kierowcy mogą korzystać tylko w określonym miejscu na torze (głownie na prostej) i jedynie gdy w wyznaczonym miejscu toru będą o mniej niż sekundę za poprzedzającym samochodem. KERS to system typowo obronny, który utrudnia wyprzedzanie przez innego kierowcę, natomiast DRS pomaga w ataku i ułatwia wyprzedzanie.

Zobacz też: Nowości z Targów moto we Frankfurcie cz. II

Niestety, jeśli nie posiadamy kierownicy to możemy mieć problem z obsługa tych systemów. Za pomocą gamepada lub klawiatury najzwyczajniej zaczyna nam brakować palców aby to wszystko poprawnie obsłużyć. Kierownica daje ten komfort, że bezproblemowo można podporządkować przyciski do obsługi DRS i KERS.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Pojawiły się dwa systemy ułatwiające wyprzedzanie: DRS i KERS. KERS to system odzyskujący energię z hamowania – jego działanie umożliwia wygenerowanie dodatkowych koni mechanicznych i lepsze przyspieszenie. Systemu KERS możemy używać w dowolnym momencie, ale ogranicza nas sześciosekundowy czas korzystania.
Pojawiły się dwa systemy ułatwiające wyprzedzanie: DRS i KERS. KERS to system odzyskujący energię z hamowania – jego działanie umożliwia wygenerowanie dodatkowych koni mechanicznych i lepsze przyspieszenie. Systemu KERS możemy używać w dowolnym momencie, ale ogranicza nas sześciosekundowy czas korzystania.

Gra ma aktualne składy zespołów oraz wyglądy samochodów. Wielką satysfakcja dla graczy jest zasiadanie za kierownicą bolidów identycznych z tymi jakie startują w wyścigach F1 w tym sezonie.
Gra ma aktualne składy zespołów oraz wyglądy samochodów. Wielką satysfakcja dla graczy jest zasiadanie za kierownicą bolidów identycznych z tymi jakie startują w wyścigach F1 w tym sezonie.

Bolid jest trudniejszy w prowadzeniu – dosyć niestabilny przy pokonywaniu szybkich łuków. Jazda w F1 2011 wymaga kilku godzin ćwiczeń by opanować auto i zacząć uzyskiwać czasy pozwalające na osiągnięcie dobrych wyników.
Bolid jest trudniejszy w prowadzeniu – dosyć niestabilny przy pokonywaniu szybkich łuków. Jazda w F1 2011 wymaga kilku godzin ćwiczeń by opanować auto i zacząć uzyskiwać czasy pozwalające na osiągnięcie dobrych wyników.

W roku 2010 licencję na gry o tematyce F1 objęła firma Codemasters. Dla graczy oznacza to przede wszystkim ukazywanie się gier na wszystkich ważnych platformach –PS3, Xboksa 360 oraz PC.
W roku 2010 licencję na gry o tematyce F1 objęła firma Codemasters. Dla graczy oznacza to przede wszystkim ukazywanie się gier na wszystkich ważnych platformach –PS3, Xboksa 360 oraz PC.

Druga część symulacji wyścigów F1 to nowi kierowcy, aktualne tory oraz znane systemy DRS i KERS.
Druga część symulacji wyścigów F1 to nowi kierowcy, aktualne tory oraz znane systemy DRS i KERS.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Federacja Konsumentów

Federacja Konsumentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »