REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Testy samochodów - jak testujemy samochody w redakcji Moto.wieszjak.pl?

Testowanie samochodów to sprawa przyjemna, ale też wymagająca dużego doświadczenia.
Testowanie samochodów to sprawa przyjemna, ale też wymagająca dużego doświadczenia.

REKLAMA

REKLAMA

Pisanie testów samochodowych to zajęcie równie przyjemne, co trudne. Żeby napisać obiektywny test samochodowy trzeba mieć za sobą wiele lat doświadczenia w zakresie dziennikarstwa motoryzacyjnego, potrafić wychwycić różnice w zachowaniu na drodze różnego rodzaju samochodów. W poniższym tekście wyjaśniamy, na co zwracamy uwagę testując samochody w redakcji Moto.wieszjak.pl.

Test samochodowy – przygotowanie do recenzji

Podczas redakcyjnego testu samochodowego musimy przeanalizować setki informacji dotyczących recenzowanego modelu. Składają się na to subiektywne odczucia autora recenzji oraz dane producenta auta.
Dlatego do napisania obiektywnego testu samochodowego oprócz przyrządów pomiarowych i danych producenta niezbędne jest wieloletnie doświadczenie w kontakcie z obecnymi na rynku samochodami. Duże doświadczenie autora pomoże w najtrafniejszej ocenie testowanego samochodu.

REKLAMA

Zobacz także: Nasze testy samochodowe

Test samochodowy - ocena wyglądu

W teście samochodowym najmniej istotny jest wygląd opisywanego pojazdu, choć paradoksalnie – co potwierdzi większość marketingowców jest to jeden z głównych czynników decydujących o zakupie konkretnego pojazdu. Nabywcy są w stanie wybaczyć wiele niedoróbek i ukrytych wad w samochodzie, jeżeli ten po prostu im się bardzo podoba.
Jak głosi znane powiedzenie trudno dyskutować o gustach, dlatego w recenzjach redakcji Moto.wieszjak.pl staramy się rozprawki na temat wyglądu konkretnego samochodu pozostawiać potencjalnym nabywcom określając w kilku zdaniach czy nam się wygląd testowanego samochodu podoba, czy nie.

Zobacz także: Galerie samochodów testowych

Test samochodowy – ocena wnętrza

Po krótkiej kontemplacji wyglądu pojazdu przechodzimy do zasadniczej fazy testu samochodowego – wsiadamy do środka.
W tym momencie przystępujemy do oceny samochodu pod względem funkcjonalnym. Podczas oceny wnętrza pojazdu porównujemy jakość materiałów wykończeniowych – ma to znaczący wpływ na dobre samopoczucie pasażerów podczas jazdy oraz jakość montażu poszczególnych elementów wnętrza. Punktem odniesienia jest konkurencja. Autorzy zestawiają cenę samochodu z jakością montażu i jakością materiałów użytych do wykończenia wnętrza biorąc pod uwagę co oferują konkurenci.
Nie bez znaczenia podczas testowania samochodu jest ilość przestrzeni we wnętrzu, możliwości przewozowe auta (wielkość bagażnika, ilość schowków, możliwości aranżacji i wykorzystania przestrzeni bagażowej, dostęp do bagażnika) oraz dostęp do przedziału pasażerskiego.
Wnętrze jest mierzone miarką w kilkunastu punktach pomiarowych.
Podczas testu oceniamy również widoczność z miejsca kierowcy oraz zakres regulacji położenia koła kierownicy oraz fotela kierowcy.
Istotnym elementem testu samochodowego jest również sprawdzenie ergonomii miejsca „pracy” kierowcy. Sprawdzamy, czy obsługa tablicy przyrządów jest intuicyjna, czy wskaźniki są czytelne w dzień oraz po zmroku.
Jeżeli w samochodzie zainstalowane są systemy operacyjne typu iDrive znany z BMW oceniamy, czy jego obsługa jest prosta. To samo dotyczy fabrycznych nawigacji samochodowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Test Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy

Test samochodowy – właściwości jezdne

Kolejnym ruchem podczas testowania samochodu jest uruchomienie silnika i sprawdzenie zachowania samochodu na drodze.
W tym celu redakcja przemierza setki kilometrów w ruchu miejskim oraz poza terenem zabudowanym. W zależności od rodzaju testowanego samochodu przemierzamy autostrady, drogi lokalne, szutrowe oraz bezdroża.
Podczas zbierania materiału do testu oceniamy pracę układu kierowniczego, zwrotność samochodu, komfort tłumienia nierówności, zachowanie samochodu podczas jazdy po zakrętach, odgłos pracy jednostki napędowej, natężenie hałasu w trakcie jazdy, elastyczność jednostki napędowej, zużycie paliwa, przyspieszenie, precyzję działania manualnej skrzyni biegów lub jakość działania automatycznej przekładni.
Bierzemy pod uwagę wyposażenie testowanego samochodu, listę dostępnych opcji, oraz oczywiście cenę testowanego auta.

Zobacz także: Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

Test samochodowy – podsumowanie

W podsumowaniach testów samochodowych zwracamy uwagę na zalety oraz wady opisywanego auta. Wyciągamy wnioski z przeprowadzonej recenzji oraz zwracamy uwagę kogo dany model może zainteresować.

Test samochodowy – poradniki kupującego

Do testów modeli samochodów, które są recenzowane w wortalu Moto.wieszjak.pl dołączamy obszerne poradniki dla kupującego. W materiałach porównujemy dostępne wersje nadwoziowe konkretnych modeli aut, wersje wyposażeniowe oraz dostępną gamę silników. Radzimy, które silniki warto wziąć pod uwagę przy zakupie danego auta oraz którą odmianą wyposażeniową warto się zainteresować.

Zobacz także: poradniki kupującego

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA