REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Best of test - Luty 2011

REKLAMA

REKLAMA

Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem auta w kategoriach Rozum i Serce. W tym miesiącu na podium stanęły Honda Accord Tourer i Volkswagen Polo.

W tym miesiącu w redakcji zabrakło tradycyjnie "charakternych" aut włoskich, musieliśmy więc nieco się wysilić. Poniżej znajduje się lista testowanych w tym miesiącu aut, z której wybieraliśmy zwycięzców w kategorii Serce i Rozum. Każdy z redaktorów mógł oddać jeden głos na jedno auto w danej kategorii.

REKLAMA

Hyundai ix20 Premium 1.4 CRDi 90 KM
Zobacz test: Test Hyundai ix20 - Jego żywiołem jest miasto

Volkswagen Touran 2.0 TDI 170 KM
Zobacz test: Test Volkswagen Touran – prorodzinny

Honda CR-V 2.2 I-DTEC 150 KM
Zobacz test: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM
Zobacz test: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Leon 1.8 TSI 160 KM
Zobacz test: Test Seat Leon: Jednak ma temperament

Volvo S60 T6 304 KM
Zobacz test: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

Nissan Navara 2,5 D 190 KM
Zobacz test: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Zobacz test: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Kia Sorento 2,2 197 KM
Zobacz test: Test Kia Sorento: Koreanka wagi ciężkiej

Mazda CX-7 2.2 MZR-CD 173 KM
Zobacz test: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Volvo S40 D4 177 KM
Zobacz test: Test Volvo S40: skandynawski jak meble z Ikei

Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X
Zobacz test: Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

Rozum: Honda Accord Tourer

Głosowanie:

Tomek: Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Kuba: Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Marcin: Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Paweł: Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM

REKLAMA

Tomasz Korniejew: Honda Accord Tourer. Mogłem wybrać SUV-a. Tylko mieszkając w mieście po co mi SUV? Dlatego mój wybór padł na dostojną Hondę Accord Tourer. Mimo stosunkowo niewielkiego bagażnika Accord Tourer to bardzo komfortowy, solidny i świetnie jeżdżący samochód. Dodatkowo bardzo pozytywnie zaskoczył mnie rozsądnym zużyciem paliwa.

Marcin Kalinowski: Honda Accord Tourer emanuje praktycznością. To porządnie zaprojektowany samochód z mnóstwem schowków, świetnym zawieszeniem i porządnymi silnikami. Na dodatek Honda nie poddaje się modzie na downsizing i cały czas w ofercie ma benzynowe wolnossące silniki z układem zmiennych wałków rozrządu VTEC... znanym z tego, że jest niezniszczalny. Być może nie ma zbyt dużo seksapilu, ale kupno Accorda to bardzo rozsądny wybór, a o to tu przecież chodzi.

REKLAMA

Jakub Tujaka: Honda Accord Tourer. Na wybór Accorda Tourera w tej kategorii miały wpływ trzy czynniki: relatywnie niskie zużycie paliwa, przestronne wnętrze i dobre właściwości jezdne. Pomimo niewielkiej przestrzeni bagażowej Accord jest autem praktycznym. Sportowy charakter auta poczujemy już po przejechaniu pierwszych kilometrów. Silnik lubi wysokie obroty, a skrzynia biegów pracuje precyzyjnie.

Paweł Dobosz: Volkswagen Polo – samochód, do którego mam najmniej zastrzeżeń. Dobrze wygląda, fajnie jeździ i jak na małe auto jest zadziwiająco funkcjonalny. Ku mojemu zaskoczeniu przeszkadzała mi skrzynia biegów. Moim zdaniem DSG to najlepszy „automat” na rynku, ale w Polo nie sprawdzał się – pozostałbym przy „manualu” (i zaoszczędził kilka tysięcy). Konieczność dopłaty za klimatyzację i radio nieprzyjemnie zaskakuje, ale VW przyzwyczaił kierowców do takich praktyk (co nie znaczy, że są one akceptowane). Na drugim miejscu umieściłem Volvo S40 – bardzo udane auto, jednak materiały wykończeniowe są za słabe jak na klasę Premium. Dlaczego nie wybrałem Tourera? To proste. Ostatniego dnia lutego w moje ręce trafił Accord Type-S, a ja nie chcę przez dwa kolejne miesiące wybierać tego samego auta (a Tourer i tak wygrał).

Serce: Volkswagen Polo 1.2 TSI

Głosowanie:

Tomek: Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM
Kuba: Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM
Marcin: Nissan Navara 2,5 D 190 KM
Paweł: Volvo S60 T6 304 KM

Tomasz Korniejew: W tym miesiącu wybór w kategorii Serce był dla mnie niezwykle trudny i w rezultacie zaskakujący. Nie wybiorę szaleńczo mocnego Volvo S60 T6. Zabrakło mu charakteru. Tak naprawdę najbardziej porwał mnie imagem niepozorny Volkswagen Polo z silniczkiem 1.2 z turbodoładowaniem. Jasne, że Volvo było o wiele szybsze, lepiej wykonane, po prostu lepsze. Ale Polo swoim zawadiackim stylem, świetnymi fotelami i dopracowanymi jak na auto miejskie detalami po prostu mnie rozbroiło. I o to w kategorii Serce chodzi.

Marcin Kalinowski: Nie miałem wielkiego dylematu. Nissan Navara - pies na tylną kanapę, strzelba za okno, flaga Konfederacji na dach... i ognia przez autostradę przy dźwiękach "Born to be wild". Ten samochód w środku miasta to czysty rock'n'roll - świetna zabawa, mimo, że kompletnie tu nie pasuje i jest równie praktyczny co lotniskowiec na Zalewie Zegrzyńskim. Musiałbym być szalony, żeby go kupić, ale czy właśnie nie takie auta pasują do tej kategorii? Oczywiście jeździliśmy też krwistoczerwonym Polo na wielkich alufelgach, ponieważ jednak maturę zdałem wiele lat temu to o wiele bardziej przemawia do mnie Navara.

Jakub Tujaka: Wybrałem Volkswagena Polo. Przemawia do mnie dynamiczna stylizacja auta i uważam, że czerwony kolor i duże felgi do niego pasują. Silnik z turbo i bardzo dobra skrzynia biegów DSG potęguje pozytywne odczucia kierowcy, a wygodny fotel i precyzyjnym układem kierowniczy daje dużo frajdy z jazdy. Volkswagen to także uniwersalny środek transportu i można nim spokojnie poruszać się na co dzień. Trzydrzwiowy mieszczuch Volkswagena został uszyty na miarę naszych czasów.

Paweł Dobosz: Tu nie miałem żadnych wątpliwości – Volvo S60 T6. I to dokładnie za to, co nie podobało się kolegom – ukrytą pod płaszczykiem komfortu i elegancji, nie rzucającą się w oczy moc. Drugi wybór – Nissan Navara – za radość z jazdy poza drogą oraz interesujące doznania w ruchu miejskim (czasem dobrze popatrzeć na innych z góry). Polo nawet nie rozpatrywałem w tej kategorii - może gdybym był z 20 lat młodszy...

Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S40 D4 Momentum Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-7 fot. moto.wieszjak.pl
Kia Sorento fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S60 T6 AWD fot. moto.wieszjak.pl
Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Touran Fot. Moto.wieszjak.pl
Hyundai ix20 fot. moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA