| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: wałek rozrządu

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu wałek rozrządu. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące wałek rozrządu.

Jakie elementy silnika są najbardziej narażone na zatarcie?

Aktualizacja: 05.09.2016

Żywotność poszczególnych podzespołów silnika zależy w największym stopniu od jakości ich smarowania. Gdy w układzie brakuje oleju lub ma on zmienione właściwości to nietrudno o zatarcie silnika. Które elementy motoru są najbardziej narażone na zacieranie? »

Wszystko o rozrządzie silnika

Aktualizacja: 13.07.2012

Każdy silnik tłokowy ma układ rozrządu, który pełni kluczową rolę w jego działaniu. Układ rozrządu odpowiada za dostarczenie ładunku do cylindra oraz odprowadzenie spalin do kanałów wylotowych. Ten mechanizm podczas awarii unieruchamia pojazd i może doprowadzić do poważnych usterek, dlatego odpowiednie serwisowanie jest niezwykle ważne. »

System zmiennych faz rozrządu Valvelift

Aktualizacja: 22.03.2012

Dynamiczny wzrost mocy w silnikach spalinowych nie byłby możliwy, gdyby w parze z wysokimi osiągami jednostek napędowych, nie wprowadzano by rozwiązań, ograniczających ich paliwożerność. Valvelift to pomysł inżynierów Audi na zwiększenie wydajności silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. »

Jak działają zmienne fazy rozrządu? Dlaczego są stosowane?

Aktualizacja: 09.01.2015

Zmienne fazy rozrządu pozwalają na uzyskanie lepszych parametrów spalania, uzależniając kąt otwarcia zaworu od wielkości aktualnych obrotów silnika, czy sposobu w jaki został naciśnięty pedał przyśpieszenia. Dzięki zmiennym fazom rozrządu silnik ma zwiększyć dynamikę naszego samochodu, a jednocześnie obniżyć apetyt na paliwo. W jaki sposób realizowana jest zmiana faz rozrządu i na czym to polega? »

Układ olejenia w silniku – jak to działa?

Aktualizacja: 15.03.2012

Pracujący silnik w celu zredukowania tarcia pomiędzy elementami, musi mieć dostarczany olej w dziesiątki miejsc. W jaki sposób olej dostaje się do panewek wałków, na powierzchnię cylindrów, czy łożysk pomp oraz turbosprężarek? Jak skonstruowany jest układ smarowania silnika w samochodzie? »

OHC

Aktualizacja: 23.05.2012

OHC - ang. Over Head Camshaft – wałek ponad głowicą. OHC jest to rodzaj układu rozrządu w silnikach górnozaworowych, gdzie wałek rozrządu umieszczony jest w głowicy. »

DOHC

Aktualizacja: 23.05.2012

DOHC – czyli z ang. Double Over Head Camshaft - oznacza że dany silnik podwójny wałek rozrządu w głowicy. Inna nazwa rozwiązania to z ang. Twin cam. »

Jak zamontować uszczelkę podgłowicową?

Aktualizacja: 15.03.2012

Uwaga – to zadanie wprawdzie można wykonać posiadając w garażu podstawowy komplet kluczy i minimum wiedzy technicznej, jednak przy jakichkolwiek wątpliwościach należy skorzystać z usługi specjalisty. »

Jak prawidłowo zamontować świece zapłonowe?

Aktualizacja: 07.12.2012

Jak się okazuje, w przypadku montaży świec zapłonowych wszystko jest kwestią prawidłowego monumentu dokręcania. Zbyt mocne lub słabe dokręcenie świec zapłonowych powodują wiele problemów. »

Jak regulować luzy zaworowe w starszych typach silników?

Aktualizacja: 21.09.2011

Aby zawory pracowały prawidłowo, muszą być odpowiednio wyregulowane. Jedyną wielkością podlegającą regulacji, jest luz zaworowy czyli luz, który występuje pomiędzy dźwignią zaworu lub krzywką wałka rozrządu, a trzonkiem zaworu. »

Jak zlokalizować i usunąć podejrzane stuki w komorze silnika?

Aktualizacja: 29.06.2011

Jest sporo przyczyn stuków, które wydobywają się spod maski podczas pracy silnika. Nie zawsze świadczą o usterce silnika, ale wszystkie podejrzane stuki w komorze silnika należy traktować poważnie. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Tyniec

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »