| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: technika jazdy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu technika jazdy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące technika jazdy.

Technika jazdy w mieście

Aktualizacja: 04.07.2011

Technika jazdy po mieście wymaga od kierowcy wielu umiejętności. Z jednej strony kierujący musi świetnie sobie radzić z manewrami parkingowymi, a z drugiej bezbłędnie oceniać sytuację na ruchliwych skrzyżowaniach. Przydaje się także znajomość zasad poruszania się po rondzie. W dziale Miasto serwisu technika jazdy zgromadziliśmy szereg porad dotyczących sposobów parkowania, poruszania się po rondach oraz zasad jazdy na skrzyżowaniach. »

Średnie zużycie paliwa

Aktualizacja: 25.05.2012

Średnim zużyciem paliwa nazywamy ilość paliwa potrzebną do pokonania ściśle określonego dystansu. Jest nim zazwyczaj 100 km, stąd termin "średnie zużycie na 100 kilometrów" używane przy opisywaniu średniego zużycia paliwa przez dany samochód. »

Planowanie podróży

Aktualizacja: 25.05.2012

Z punktu widzenia ecodrivingu planowanie podróży, nawet bardzo krótkiej, ma bardzo ważne znaczenie. Najważniejszy jest wybór trasy, po nim następuje ustalenie trasy alternatywnej, pozwalającej na ominiecie ewentualnych zatorów. »

Uruchamianie i nagrzewanie silnika

Aktualizacja: 01.02.2012

Uruchamianie i nagrzewanie silnika to bardzo ważne elementy techniki jazdy, zwłaszcza w okresie zimowym. Podpowiadamy, jak prawidłowo obchodzić się z zimnym silnikiem na mrozie. »

Jazda „wybiegami”

Aktualizacja: 25.05.2012

Jazda "wybiegami" polega na pokonywaniu jak największej odległości jadąc "na luzie", z wysprzęglonym silnikiem. »

Ekonomiczna jazda z góry

Aktualizacja: 25.05.2012

Zjeżdżanie z wysokich, stromych wzniesień jest z punktu widzenia ecodrivingu jednym z najkorzystniejszych elementów pokonywania drogi przez pojazd, jednak pod warunkiem, że zostanie to przeprowadzone bardzo umiejętnie. »

Ekonomiczna jazda pod górę

Aktualizacja: 25.05.2012

Jazda w terenie pagórkowatym i górzystym, gdzie trzeba pokonywać liczne podjazdy i zjazdy, jest prawdziwym wyzwaniem dla fanów ecodrivingu i ich pojazdów. »

Ruszanie, rozpędzanie się i zmiana biegów

Aktualizacja: 25.05.2012

Umiejętne ruszanie i zmiany biegów we właściwych momentach mają dla ecodrivingu kolosalne znaczenie. Rozpędzający się pojazd zużywa znacznie więcej paliwa, niż podczas jazdy ze stałą prędkością. »

Przewidywanie sytuacji na drodze

Aktualizacja: 25.05.2012

Umiejętność przewidywania sytuacji na drodze jest kluczowym zagadnieniem dla zachowania płynności ruchu pojazdów, a w efekcie mniejszej gwałtowności manewrów i niższego zużycia paliwa będącego celem ecodrivingu. »

Synchronizacja świateł w mieście (Zielona fala)

Aktualizacja: 25.05.2012

Synchronizacja świateł, kierujących ruchem miejskim, zwana czasem „zieloną falą” polega na tym, że pojazdy, jadące z pewną, ściśle określoną prędkością mają otwartą dla siebie drogę na każdym mijanym skrzyżowaniu. »

Hamowanie sprzęgłem i biegami

Aktualizacja: 25.05.2012

Hamowanie silnikiem przy pomocy umiejętnego posługiwania się sprzęgłem i biegami, należy do podstawowych elementów ecodrivingu. »

Ecodriving

Aktualizacja: 25.05.2012

Ecodriving jest szerokim pojęciem, odnoszącym się do wszystkich czynności i zabiegów, mających na celu ograniczenie do minimum zanieczyszczania środowiska, zachodzącego w wyniku ruchu pojazdów mechanicznych. »

Drifting

Aktualizacja: 25.05.2012

Podsterowność

Aktualizacja: 25.05.2012

Podsterowność to charakterystyka jezdna samochodu. wynikająca z faktu, że tylna oś (lub osie) pojazdu ma lepszą przyczepność do nawierzchni po której się porusza. W efekcie zerwanie przyczepności (wejście w poślizg) szybciej nastąpi na przedniej osi niż na tylnej. Auto wpadając w poślizg "wypada" przednią osią na zewnątrz zakrętu. »

Nadsterowność

Aktualizacja: 25.05.2012

Nadsterowność to charakterystyka samochodu. wynikająca z faktu, że przednia oś (lub osie) pojazdu ma lepszą przyczepność do nawierzchni po której się porusza. W efekcie zerwanie przyczepności (wejście w poślizg) szybciej nastąpi na tylnej osi niż na przedniej. Auto wpadając w poślizg "wypada" tylną osią na zewnątrz zakrętu. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PB Online

Serwis badań internetowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »