| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: poślizg

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu poślizg. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące poślizg.

Błędy popełniane podczas poślizgu

Aktualizacja: 21.12.2015

Jakie błędy najczęściej popełniają kierowcy podczas poślizgu? Jak się zachować, gdy wpadniemy w akwaplaning? »

Jazda po śniegu - typowe problemy

Aktualizacja: 22.01.2014

Jazda samochodem po śniegu diametralnie różni się od tej po suchym asfalcie. Auto zaczyna przejawiać tendencję do poślizgów a droga hamowania ulega wydłużeniu. Zobacz na warto zwrócić uwagę w czasie jazdy zimą. »

Technika jazdy podczas przymrozków

Aktualizacja: 08.10.2013

Kierowcy poruszający się samochodami jesienią powinni być wyczuleni na możliwość wystąpienia poślizgu na drodze. Pułapką dla prowadzących są przymrozki, ostre słońce i zalegające na drodze mokre liście. »

Jazda w kontrolowanym poślizgu - techniki cz. II

Aktualizacja: 31.07.2013

Przedstawiamy kolejne trzy techniki wprowadzania samochodu w kontrolowany poślizg. »

Jazda w kontrolowanym poślizgu - techniki cz. I

Aktualizacja: 31.07.2013

Jazda w poślizgu samochodem, o ile jest on przez nas kontrolowany, jest źródłem sporej frajdy i satysfakcji. Podpowiadamy najbardziej znane techniki wprowadzania auta kontrolowany poślizg. »

Jak działa Haldex 5?

Aktualizacja: 23.10.2013

Piąta generacja napędu Haldex rozdziela napęd pomiędzy przednią a tylną osią. W porównaniu do Haldexa 4, w którym na tylną oś mogło trafić do 85% momentu obrotowego, w najnowszej wersji na tylne koła może trafić aż 100% momentu obr. »

Aquaplaning, jak się zachować?

Aktualizacja: 26.02.2013

Aquaplaning, inaczej zjawisko akwaplanacji jest często spotykane w okresie późnej zimy i wczesnej wiosny, a także jesienią. Występuje zazwyczaj podczas opadów deszczu lub, gdy poruszamy się po mokrej nawierzchni. »

Jazda zimą

Aktualizacja: 21.10.2011

Jeżdżenie samochodem zimą wymaga od kierowcy szczególnych umiejętności. Nawet najlepsze opony zimowe nie są w stanie naprawić błędów w technice jazdy. Porady odnoszące się do zimowej techniki jazdy samochodem zgromadziliśmy w jednym z działów serwisu Technika jazdy. »

Drifting

Aktualizacja: 25.05.2012

Podsterowność

Aktualizacja: 25.05.2012

Podsterowność to charakterystyka jezdna samochodu. wynikająca z faktu, że tylna oś (lub osie) pojazdu ma lepszą przyczepność do nawierzchni po której się porusza. W efekcie zerwanie przyczepności (wejście w poślizg) szybciej nastąpi na przedniej osi niż na tylnej. Auto wpadając w poślizg "wypada" przednią osią na zewnątrz zakrętu. »

Nadsterowność

Aktualizacja: 25.05.2012

Nadsterowność to charakterystyka samochodu. wynikająca z faktu, że przednia oś (lub osie) pojazdu ma lepszą przyczepność do nawierzchni po której się porusza. W efekcie zerwanie przyczepności (wejście w poślizg) szybciej nastąpi na tylnej osi niż na przedniej. Auto wpadając w poślizg "wypada" tylną osią na zewnątrz zakrętu. »

Poślizg niekontrolowany w zimie

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg niekontrolowany, czyli wywołany różnymi przyczynami, całkowicie bez woli kierowcy, ma najlepsze warunki do zaistnienia zimą. Nawierzchnie dróg są wówczas bardzo często śliskie, poryte ubitym śniegiem, lodem, błotem pośniegowym lub, w najgorszym przypadku – lodem pokrytym świeżo spadłym sypkim śniegiem. »

Poślizg niekontrolowany

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg niekontrolowany jest przyczyną licznych wypadków drogowych. Ma miejsce wówczas, kiedy kierowca traci całkowicie kontrolę nad pojazdem i nie jest w stanie przeciwdziałać jego zachowaniu. Jego powodem jest utrata przyczepności wszystkich kół, lub przynajmniej kół przednich. »

Poślizg kontrolowany autem z napędem na tylną oś

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg kontrolowany w samochodach z napędem na tylną oś jest ze wszystkich poślizgów najłatwiejszy do zainicjowania, ponieważ do zerwania przyczepności kół wystarczy szybkie zwiększenie prędkości obrotowej silnika. »

Poślizg kontrolowany autem z napędem na cztery koła

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg kontrolowany, czyli taki w którym kierowca zachowuje pełną kontrolę nad swoim pojazdem, jest w przypadku samochodów ze stałym napędem na obie osie bardzo trudny do wykonania. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Patrycja Łazowa

Konsultant projektów rekrutacyjnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »