| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: oldtimer

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu oldtimer. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące oldtimer.

Jak wykonywać naprawy i w jakim zakresie bez potrzeby kontaktu z konserwatorem zabytków?

Aktualizacja: 21.09.2011

Naprawy zabytkowych pojazdów nie należą do skomplikowanych i bardzo trudnych, pod warunkiem posiadanie specjalistycznych narzędzi. W poradniku tym przedstawiamy, jak naprawiać oldtimery. »

Co to jest pojazd zabytkowy?

Aktualizacja: 21.09.2011

Przez wiele lat oldtimery traktowano albo jako pojazdy pełnowartościowe, albo jako źródło surowca dla hut. Dopiero w ostatnich latach uznano je za zabytki – pamiątki z wczesnych lat rozwoju motoryzacji. »

Jak kupić używane auto? – sprawdzenie silnika

Aktualizacja: 21.09.2011

Naprawa silnika samochodowego, zwłaszcza naprawa wynikająca z jego zużycia podczas bardzo długiej lub niewłaściwej eksploatacji, wiąże się ze sporym wydatkiem. Jest to jedna z najkosztowniejszych napraw oldtimera. »

Jakie są ograniczenia w eksploatacji pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 21.09.2011

Pojazdy zabytkowe, jak każdy zabytek, powinny być otoczone należytą troską, aby przez długie lata dawały świadectwo stanu motoryzacji i techniki w latach kiedy powstawały. »

Co daje posiadanie „żółtych” tablic?

Aktualizacja: 21.09.2011

Charakterystyczne żółte tablice rejestracyjne stanowią znak wyróżniający pojazdy zabytkowe spośród wszystkich poruszających się po drogach Polski. Choć status pojazdu zabytkowego daje właścicielowi oldtimera wiele przywilejów, niesie ze sobą także różnego rodzaju kłopoty. »

Jakie są koszty rejestracji pojazdu zabytkowego?

Aktualizacja: 21.09.2011

Rejestracja pojazdu zabytkowego związana jest z koniecznością poniesienia pewnych kosztów. Ponosi je właściciel oldtimera, mimo że zabytek jest dobrem ogólnospołecznym o trudnej do określenia wartości historycznej. »

Rejestrujemy zabytek. Jak załatwić formalności?

Aktualizacja: 21.09.2011

Stare pojazdy to nie tylko kłopotliwe kilogramy złomu, ale także świadectwo minionej epoki w motoryzacji. Dlatego najlepiej zachowane egzemplarze oldtimerów są traktowane jako zabytki techniki. »

Jak zmienić instalację samochodową 6V na 12V?

Aktualizacja: 13.12.2011

Instalacja elektryczna w niektórych starszych typach samochodów była dostosowana do zasilania z trójogniwowego akumulatora o napięciu znamionowym 6V. »

Jak wykryć i usunąć usterki mechanizmu różnicowego i układu napędowego?

Aktualizacja: 02.12.2011

Układ napędowy jako całość jest odpowiedzialny za przeniesienie sił wytwarzanych przez silnik na koła pojazdu. W jego skład wchodzi, oprócz skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego z półośkami i przegubami napędowymi, kilka innych elementów. »

Jak wykrywać usterki pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 01.12.2011

Stare pojazdy, nie wyposażone w komputery, nie miały prawie żadnych możliwości „informowania” kierowcy lub mechanika o zaistniałych usterkach, dlatego wiele z nich można wykryć jedynie przez oględziny i osłuchanie podejrzanych podzespołów. O istnieniu innych informują pomiary, wykonywane zwykle prymitywnymi przyrządami. »

Jak naprawiać i obsługiwać pojazdy zabytkowe?

Aktualizacja: 01.12.2011

Bieżące i poważniejsze naprawy pojazdów zabytkowych najczęściej bywają bardzo kłopotliwe zarówno z braku odpowiednich instrukcji, jak i trudności w zdobyciu części zamiennych. »

Układy zapłonowe w autach zabytkowych

Aktualizacja: 01.12.2011

Przez dziesiątki lat, zanim wymyślono elektroniczne moduły, w samochodach stosowano prymitywne, a przez to bardzo łatwe w obsłudze i naprawie układy zapłonowe. »

Serwis bieżący pojazdów zabytkowych

Aktualizacja: 01.12.2011

Pojazdy, które powstały w zamierzchłych czasach, były budowane nie zawsze z odpowiednich materiałów, często w oparciu o archaiczne technologie i przedziwne rozwiązania konstrukcyjne. Dlatego ich obsługa jest zupełnie inna, niż pojazdów obecnie produkowanych. »

Silniki dwusuwowe: konstrukcja, zasada działania, historia

Aktualizacja: 01.12.2011

Choć konstrukcyjnie są bardzo proste, silniki dwusuwowe powstały znacznie później, niż pierwsze samochody. Powód ich powstania był bardzo prozaiczny: do różnych urządzeń potrzebny był silnik łatwy w obsłudze i tani, a przy tym lekki, aby można go było zastosować wszędzie tam, gdzie zachodziła konieczność ograniczenia masy urządzenia napędzającego. »

Jak usuwać poważne usterki w układzie hamulcowym pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 01.12.2011

Układ hamulcowy pojazdu należy, obok kierowniczego, do najbardziej odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Dlatego należy jak najszybciej usuwać zauważone usterki, nawet najdrobniejsze, a także wymieniać w porę klocki lub szczęki hamulcowe oraz sprawdzać przynajmniej raz na rok stan przewodów hamulcowych, zwłaszcza elastycznych. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Halina Kochalska

Analityk Gold Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »