| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Tematy > felgi

Temat: felgi

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu felgi. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące felgi.

Jakie znaczenie ma szerokość felgi – czy szersza felga jest zawsze lepsza?

Aktualizacja: 17.10.2011

Ta sama opona na feldze rożnej szerokości będzie inaczej pracować. To dlatego auta sportowe mają szersze felgi na osi napędowej. Dzięki szerszym felgom szerokości styku bieżnika z drogą jest większa, a różnica w prowadzeniu auta jest oczywista. Wiele zależy jednak od stylu jazdy konkretnego kierowcy – każdy inaczej będzie też odczuwać różnice. »

Jak zregenerować stare felgi i inne zardzewiałe elementy pojazdu zabytkowego?

Aktualizacja: 21.07.2011

Część prac związanych z regeneracją starych felg i zardzewiałych elementów należy powierzyć specjaliście, niektóre jednak można wykonać samemu. »

Jakie oznaczenia znajdują się na oponie? Co można z nich wyczytać: data produkcji, limit prędkości, wzmocnienie ścianek

Aktualizacja: 16.05.2011

Szerokość, profil, wielkość felgi na jakiej powinna być zamontowana, nośność, dopuszczalna prędkość maksymalna, ale też data produkcji i informacje o dodatkowych właściwościach – to wszystko zapisane jest na ścianie bocznej opony. Trzeba tylko wiedzieć JAK te dane rozszyfrować. »

Co daje doważanie kół na samochodzie?

Aktualizacja: 02.04.2013

Proces doważania kół zamontowanych na samochodzie eliminuje błędy, które powstają w wyniku "laboratoryjnego" wyważania koła na wyważarce. »

Montujemy szersze opony – o czym pamiętać, jakie są wady i zalety gum szerszych niż fabryczne?

Aktualizacja: 16.05.2011

Wielu kierowców decyduje się na opony szersze niż te fabryczne. Takie rozwiązanie ma swoje uzasadnienie, ale niesie też ze sobą pewne niebezpieczeństwa. Jakie? Na co trzeba uważać zakładając szersze opony niż te zalecane przez fabrykę? »

Dlaczego zimowe opony nie nadają się do jazdy latem?

Aktualizacja: 18.05.2011

Zimowe opony trzeba zastąpić letnimi wtedy, kiedy średnia dobowa temperatura przekracza 7 stopni. Dlaczego wymiana jest konieczna? »

Jak przechowywać opony?

Aktualizacja: 16.05.2011

Większość kierowców ma do swojego auta dwa komplety opon – letnie i zimowe. Co zrobić z oponami, ewentualnie całymi kolami, których w danym sezonie nie używamy? W jaki sposób je właściwie przechowywać? »

Jak czyścić i polerować powierzchnie chromowane?

Aktualizacja: 13.12.2011

Ozdobą starych pojazdów są lśniące chromem zderzaki, listwy, klamki, wloty powietrza do komory silnika, kołpaki na koła lub nawet całe felgi. O chromowane powierzchnie trzeba się odpowiednio troszczyć. »

Jak postępować z zardzewiałymi felgami, zderzakami i innymi elementami?

Aktualizacja: 13.12.2011

Z problemem zniszczonych przez korozję elementów swoich pojazdów spotkali się wszyscy właściciele zabytków na kołach. Walka z rdzą przypomina walkę z wiatrakami. »

Dlaczego koła odkręcają się podczas jazdy?

Aktualizacja: 12.05.2011

Odkręcające się nakrętki lub śruby w kołach to niestety dość powszechny problem, który dotyczy zarówno aut z aluminiowymi, jak i stalowymi felgami. Dlaczego tak się dzieje? Co mogło się zepsuć? Jak walczyć z odkręcającymi się samoczynnie podczas jazdy śrubami? »

Czy wiesz jak czyścić felgi aluminiowe?

Aktualizacja: 07.03.2012

Felgi aluminiowe pokrywane są nawet trzema warstwami lakieru, co nadaje im efektowny wygląd. Niestety bardzo szybko osadza się na nich brud, który trudno jest usunąć bez uszkodzenia lakieru. Stosowanie się do kilku prostych zasad ułatwi jednak skuteczną pielęgnację tego typu felg. »

Zmiana opon z zimowych na letnie, kiedy to zrobić? Ekspert radzi

Aktualizacja: 27.04.2011

Opony zimowe należy założyć na auto, gdy temperatura w dzień spadnie poniżej pewnego poziomu. Tak samo działa to w drugą stronę: na wiosnę warto zmienić zimówki na opony letnie. »

Kiedy należy zmienić opony z zimowych na letnie? Dlaczego nie należy jeździć na zimówkach latem?

Aktualizacja: 14.03.2014

Opony zimowe doskonale sprawdzają się w niskich temperaturach, gdy pada śnieg, i tylko w takich warunkach należy ich używać. W lecie zimówki będą gorzej hamowały, gorzej poradzą sobie z deszczem. Dlatego dobrze jest wymienić opony już na wiosnę, gdy temperatury przez całą dobę będą już dodatnie. »

Kiedy nie można naprawić przebitej opony?

Aktualizacja: 17.10.2011

Uszkodzonej opony nie trzeba od razu wymieniać. Warsztaty wulkanizacyjne są w stanie załatać różnego rodzaju przebicia. Taka „łatka” ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, a to oznacza, że jest w stanie przeżyć cały czas eksploatacji opony. Niestety, nie da się załatać każdej dziury. »

Czy przebitą oponę zawsze można naprawić?

Aktualizacja: 27.04.2011

Łata na kole ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, może więc wytrzymać nawet cały okres "życia" opony. Niestety nie każde uszkodzenie da się załatać. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

BEDS.pl

sklep internetowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »